Problem z ładowaniem.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kamilkce83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: śr gru 19, 2007 01:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: kamilkce83 » śr lis 11, 2009 19:58

jeson pisze:jest tylko jeden bezpieccznik pod deska nr 18
Sprawdzałem go jest dobry. A czy do regulatora podpinany jest jakiś kabel. Mocowany jest na 2 srubach 8 i jeszcze jedna jest 7. Możliwe, że źle go podłączyłem.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » śr lis 11, 2009 20:01

Choody 25 - kontrolka to rozumiem kontrolka alternatora? Otóż w razie zbyt niskiego napięcia kontrolka ABS-u też się włączy a błąd kiedyś na VAG-u będzie "niskie napięcie-błąd sporadyczny". Posprawdzać, wymienic regulator, bo napięcie musi być.

Kamilkce 83 - a czy nic nie dzieje się z paskiem wieloklinowym, może luźny? może napinacz nie napina? Bo ten objaw raz jest, raz nie ma...
A dioda gdy padnie to już nie "wyzdrowieje" - gdy raz kontrolka zacznie żarzyć lub świecić z powodu diody, to z pewnością sama nie przestanie. Powody muszą być mechaniczne!

Do alternatora kabel wzbudzenia/sterowania jest jeden, wchodzi do styku D+, nigdy W! Jest to albo wtyk albo śruba M5, zalażnie od wersji alternatora.
Ostatnio zmieniony śr lis 11, 2009 20:04 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



kamilkce83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: śr gru 19, 2007 01:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: kamilkce83 » śr lis 11, 2009 20:08

Teraz mam tak, że auto w ogóle nei odpalę. Kręci, światła klakson działają. Wygląda tak jakby paliwa nie dostawał. Zaraz po wymianie regulatora auto odpaliło bez problemu. Kontrolka os akumulatora zgasła, jednak tak wygladało jakby alternator dostawał jakiegoś oporu. Podświetlenie tablicy przygasało (pasek nei piszczał), potem pasek zaczął się ślizgac (podswietlenie ok) i znów przydasanie bez poslizgu paska i zaraz potem jak wyzej(pasek slizga, podswitelenie ok). Czy regulator mógł by źle podłączony. A jeśli tak to dlaczego kontrolka od aku zgasla? Czy może zbieg okoliczności i w tym samym czasie zaczęła pompa szwankowa. Jak ją najłatwiej sprawdzic. U mnie była mała śrubka na klucz "7".
Ostatnio zmieniony śr lis 11, 2009 20:10 przez kamilkce83, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » śr lis 11, 2009 20:18

Wyjąć przekaźnik z gniazda 12 i zmostkować piny 3 z 4 w skrzynce. Pompa ma ruszyć.
Może nie pracuje z braku napięcia, za małego napięcia?
Regulatora źle podłączyć się nie da - podłącza się sam przykręceniem dwóch wkrętów mocujących, można popiep. przy podłączeniu alternatora (ten cienki kabel).



kamilkce83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: śr gru 19, 2007 01:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: kamilkce83 » śr lis 11, 2009 20:28

Zico63b pisze:Wyjąć przekaźnik z gniazda 12 i zmostkować piny 3 z 4 w skrzynce.
A gdzie ten przekaźnik dokładnie się znajduje? Jeśli to możliwe prosiłbym o jakieś foto. Nie chciałbym zrobi jakiegoś zwarcia. Regulator wymieniałem na odpi,etym akumulatorze. Gdy wszytsko zostało złożone klemy zostały podłączone.
Już wiem gdzie ten przekaźnik. Jak się go demontuje, wyciaga?
Ostatnio zmieniony śr lis 11, 2009 20:32 przez kamilkce83, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » śr lis 11, 2009 20:34

Dolny, prawy róg skrzynki bezpieczników, numer na obudowie prawdopodobnie 167, ja mam inny bo to Diesel.
Tak, tylko do siebie.
Ostatnio zmieniony śr lis 11, 2009 20:35 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



kamilkce83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: śr gru 19, 2007 01:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: kamilkce83 » śr lis 11, 2009 20:42

Sprawdziłem przed chwilą u mnie ten sam numer 167. Dziwi mnie bo niekórych przekaźników ogóle nie mam:( Chyba tak nie powinno byc.



Awatar użytkownika
tympy mechanik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1001
Rejestracja: śr mar 18, 2009 20:02
Lokalizacja: ERA
Kontakt:

Post autor: tympy mechanik » śr lis 11, 2009 20:54

nic sie nie przejmuj w golfie jest kilka wolnych miejsc na przekazniki zależy to od wyposażenia i silnika



kamilkce83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: śr gru 19, 2007 01:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: kamilkce83 » śr lis 11, 2009 21:12

Niie wiem czy to ma znaczenie, ale jak jechałem autem to przejechałem przez kilka dużych kałuz. Czy może alternator został "zalany" i wskutek tego np. został podany za duży prąd i mógł coś uszkodzic?



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » śr lis 11, 2009 21:17

Musiałby przez chwilę regulator ustalić za wysokie napięcie; możliwe ale mało prawdopodobne, uszkodzenia byłyby inne.



kamilkce83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: śr gru 19, 2007 01:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: kamilkce83 » czw lis 12, 2009 22:36

Dziś byłem u mechanika. Auto uruchomione. Co się okazało? Regulator dobrze został zamontowany. Zbieg okoliczności, ale po odpaleniu auta po wymianie regulatora padł (zbieg okoliczności) aparat zapłonowy. Zapłon był przestawiony i nie mógł odpalić. Na VAG-u u mechanika wyszło, że jest uszkodzony czujnik halla. Jednak nie umiał on wymontować aparatu zapłonowego. Wykręcił jedną śrubę (nie wiadomo czy włąściwą) i próbował go wyciągnąć (bez rezultatu). Stwierdził też , że świece są do wymiany. Ustawił zapłon na starym aparacie zapłonowym. Auto pali. Powiedział jednak, że trzeba wymienić świece, aparat bądź czujnik halla i jeszcze raz ustawić zapłon. Jaki jest koszt czujnika? Jak się wykręca aparat zapłonowy?



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pt lis 13, 2009 00:23

Coś z tym mechanikiem nie tego...
Gdy auto nie odpala - błąd czujnika Halla zawsze wyskakuje - powinien to wiedzieć.
Dopiero jeśli sprawdzał to Koledze na pracującym silniku, można myśleć o wymianie czujnika, choć to dość drogi zakup :grrr: ok. 150zł.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt lis 13, 2009 00:26

kamilkce83 pisze:Auto pali
nie może zapalić przy uszkodzonym czujniku halla. Ustawianie zapłonu to kręcenie aparatem zapłonowym więc go rozruszał (bo często jest zapieczny) a nie umie wyjąć. Proponuję zmienić mechanika szkoda czasu i kasy


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

kamilkce83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: śr gru 19, 2007 01:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: kamilkce83 » pt lis 13, 2009 20:08

W takim razie jak on ustawił zapłon nie kręcąc aparatem zapłonowym. Był on zapieczony i nie umiał go wykręcić ani nim obrócić. Wyciągnął korek na skrzyni i kazał drugiemu wejść pod samochód z kluczem "francuzem". Sprawdzał znaki na kole zamachowym czy się pokrywają za pomocą lampy stroboskopowej. Ten coś tam kręcił i jakoś tak ustawiali zapłon. W sumie jak się go pytałem co zrobił i co by należało zrobić to mi nic konkretnego nie powiedział. Teraz to chyba mam tak, że auto pali ale znaki na kole zamachowym się nie zgadzają. Albo przestawił mi aparat zapłonowy na wale (o ile to możliwe). Wydaje mi się, że aby to wszystko było tak jak należy to powinienem wymienić aparat na nowy i ustawić zapłon.

[ Dodano: 13 Lis 2009 23:09 ]
Zapomniałem dodać, że przy ustawianiu zapłonu miał cały czas podłączonego VAG-a. Odczytywał z niego jakieś parametry. Może przez niego zmienił jakieś ustawienia. Nie wiem.
Ostatnio zmieniony pt lis 13, 2009 20:14 przez kamilkce83, łącznie zmieniany 2 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 232 gości