Lewe koło bardziej schowane od prawego

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
golfer_1984
VW Baron
VW Baron
Posty: 3387
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:43
Lokalizacja: PODKARPACIE
Kontakt:

Post autor: golfer_1984 » pn lis 02, 2009 21:07

według wstępnych oględzin co do wysunięcia koła do osi progu to koła mniej więcej równo wystają więc wina będzie w błotniku ale to sprawdzę jutro w dzień i wtedy potwierdzę


Koledzy a więc tak, sprawdziłem błotniki i lewy od kierowcy to zamiennik, ale jest ale.......

czyli coś mnie skusiło i wziąłem małą poziomicę która mieście się w stalowej feldze i tak:

prawe koło od pasażera jest ok (kuleczka na poziomicy idealnie na środku-prawie) a lewe od kierowcy przy przyłożeniu poziomicy : oczka nie widać, koło górą ma iść na zewnątrz, czyli według mnie jest zły kąt.

I teraz czy sprzęt pomiarowy jest zły czy źle kolega go ustawił??????? Czy jechać reklamować czy zrobić pomiar na innej stacji kontroli??



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » pn lis 02, 2009 22:06

golfer_1984 pisze:I teraz czy sprzęt pomiarowy jest zły czy źle kolega go ustawił??????? Czy jechać reklamować czy zrobić pomiar na innej stacji kontroli??
Spokojnie. Jeżeli kuleczka jest idealnie na środku to nie oznacza prawe jest ok, ponieważ mk3 ma pochylenie koła ok. pół stopnia w minusie to powinna lekko przesunięta w kierunku od koła względem punktów oznaczających pion. Powinno tak być na obydwóch kołach w miarę jednakowo, pod warunkiem, że są przynajmniej spełnione te warunki:
- auto stoi na równej (poziomej) powierzchni;
- ciśnienie w ogumieniu ma prawidłowe wartości;
- obręcze kół nie mają bicia (nadmiernego).
- przed pomiarem nie wolno podnosić samochodu, musi stać tak jak jechało i to najlepiej do przodu.
Pkt. 1 i 2 wiadomo jak sprawdzić, a co do bicia to najlepiej dokonać pomiaru tak jak zrobiłeś a później przetoczyć auto tak aby koła obróciły się o 90 stopni i pomiar, a potem jeszcze raz przetoczyć o 90 stopni i znowu pomiar (auto musi być toczone i nie wolno go ponosić). Następnie trzeba porównać orientacyjne pomiary i wtedy można wyciągać wnioski. Metoda może i toporna i mało dokładna ale jakąś orientacje daje i pozwala zdiagnozować problem prze braku innego sprzętu.
golfer_1984 pisze:prawe koło od pasażera jest ok (kuleczka na poziomicy idealnie na środku-prawie) a lewe od kierowcy przy przyłożeniu poziomicy : oczka nie widać, koło górą ma iść na zewnątrz, czyli według mnie jest zły kąt.
Chyba we wszystkich VW koła powinny być pochylone górą do środka bo mają pochylenia w minusie.
I tak na marginesie wyrażę swoje zdziwienie bo dosyć często czytam i odpisuje w tematach gdzie po regulacji geometrii są jakieś czary takie jak ten lub kiera przestawiona o jakiś kąt w prawo lub lewo. Jak koledzy piszą zdarza się to w renomowanych warsztatach na super-bajer-komputer sprzęcie i nie mogę zrozumieć jak można wypuścić auto bez sprawdzenia trzech rzeczy, które ja zawsze robię:
1. Sprawdzenia jak się auto prowadzi.
2. Sprawdzenia jak się ustawia kierownica przy jeździe na wprost.
3. Sprawdzenia jak stoją koła przednie względem nadwozia i kół tylnych .
golfer_1984, najlepiej sprawdź sam jak opisałem i jak się potwierdzi że coś jest nie tak z geometrią po prostu pojedź do kolegi delikatnie spytaj go co o tym myśli. Jak powie, że na wydruku jest oki to musi być oki to zmień warsztat , jak powie że sprawdzi na sprzęcie raz jeszcze bo mógł się pomylić / coś zrobić źle to znaczy kolega to fachowiec.


JaroW

Awatar użytkownika
golfer_1984
VW Baron
VW Baron
Posty: 3387
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:43
Lokalizacja: PODKARPACIE
Kontakt:

Post autor: golfer_1984 » pn lis 02, 2009 22:23

Jarowo, auto stało na równej powierzchni, koła nie mają bicia i nie są krzywe, ciśnienie jednakowe.

po prawej stronie kuleczka była na zewnątrz czyli jakbym poziomicę odchylił górą na zewnątrz to dopiero wtedy byłaby idealnie na środku (odchylenie minimalne) a po lewej tak jak pisałem wcześniej



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » wt lis 03, 2009 00:09

golfer_1984 pisze:po prawej stronie kuleczka była na zewnątrz czyli jakbym poziomicę odchylił górą na zewnątrz to dopiero wtedy byłaby idealnie na środku (odchylenie minimalne)
Rozumiem to tak ,że jak górę poziomicy odsuniesz od koła na zew. (minimalnie) to poziomica ma pion. Jak tak, to oznacza że góra koła lekko pochylana do środka auta wzgl. pionu, czyli pochylenie w minimalnie w minusie, czyli oki.
A prawe jak piszesz :
golfer_1984 pisze: lewe od kierowcy przy przyłożeniu poziomicy : oczka nie widać, koło górą ma iść na zewnątrz, czyli według mnie jest zły kąt.
jest zupełnie inaczej, czyli wg mnie coś jest jednak do dupy.
Jeszcze jedno wyjaśnienie. Jak pisałem o tych warunkach
Jarowo pisze:pod warunkiem, że są przynajmniej spełnione te warunki:
- auto stoi na równej (poziomej) powierzchni;
- ciśnienie w ogumieniu ma prawidłowe wartości;
- obręcze kół nie mają bicia (nadmiernego).
- przed pomiarem nie wolno podnosić samochodu, musi stać tak jak jechało i to najlepiej do przodu.
zapomniałem dodać, że koło powinny być ustawione jak najlepiej można do jazdy na wprost.
A co do bicia to 90% kół ma bicie mniejsze lub większe, które najlepiej widać podczas czynności zwanej kompensacja bicia koła, która jest czynnością przygotowującą pojazd i przyrząd do pomiaru geometrii.
Sorki, że przynudzam, ale staram się pomóc najlepiej jak mogę. Dobijają mnie teksty w stylu ... to penie to ...., lub tamto, bo szwagra było podobnie, a po wymianie przeszło.


JaroW

Awatar użytkownika
golfer_1984
VW Baron
VW Baron
Posty: 3387
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:43
Lokalizacja: PODKARPACIE
Kontakt:

Post autor: golfer_1984 » wt lis 03, 2009 00:28

Jarowo, tak, jak górę odsunę minimalnie to wtedy jest pion - przy kole prawym

przy lewym to górę poziomicy muszę odsunąć ponad 1 cm żeby był pion, czyli lewe koło jest za bardzo górą schowane do środka



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » wt lis 03, 2009 00:54

golfer_1984 pisze:Jarowo, tak, jak górę odsunę minimalnie to wtedy jest pion - przy kole prawym
Minimalnie czyli pewnie te -24 minuty z wydruku,który zamieściłeś co by się zgadzało.
golfer_1984 pisze:przy lewym to górę poziomicy muszę odsunąć ponad 1 cm żeby był pion, czyli lewe koło jest za bardzo górą schowane do środka
wydaje mi się, że 1cm to więcej niż -24 minuty, a nawet więcej niż stopień w minusie, czyli wypadało by pogadać z kolegą, bo może przy regulacji coś poszło nie tak. Nikt nie jest nieomylny. Ja także i nie wstydzę się do tego przyznać.


JaroW

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 280 gości