Strona 2 z 2

: pt lis 06, 2009 15:55
autor: LASOT-A
Tak wygląda odstojnik odmy (oddzielacz oleju) w ABU z tym że jeszcze do tej "puszki dochodzi taki cienki wężyk który odpowietrza zawory. :bajer:
http://www.allegro.pl/item739797802_vw_ ... _odma.html

[ Dodano: Pią 06 Lis, 2009 ]
To wszystko musi być wyczyszczone w środku - szczególnie na zimę.

: pt lis 06, 2009 16:06
autor: wolny83
lasot pisze:Tak wygląda odstojnik odmy (oddzielacz oleju) w ABU z tym że jeszcze do tej "puszki dochodzi taki cienki wężyk który odpowietrza zawory. :bajer:
http://www.allegro.pl/item739797802_vw_ ... _odma.html

[ Dodano: Pią 06 Lis, 2009 ]
To wszystko musi być wyczyszczone w środku - szczególnie na zimę.

A jest takie cos w 1,4ABD? :D

: pt lis 06, 2009 16:44
autor: pelsonpnk
jest :bajer:

: pt lis 06, 2009 17:01
autor: wolny83
pelsonpnk pisze:jest :bajer:


To trzeba zejsc i ja przeciscic bo jak kupiłem moje Vw rok temu tak nie było czyszczone :prayer:

: wt gru 22, 2009 18:42
autor: stmartin
Witam , mam podobny problem:

Golf IV 1.4 16V 1998 benzyna + gaz, 112 tyś. km

Dwa tygodnie temu wymienilem olej (z 5w40 na 10w40), filtr oleju oraz filtr powietrza.
Jak co dzien odpalam samochód i jadę do pracy, przy wyjeździe na drogę główna nawierzchnia była oblodzona i trochę koła się ślizgały, silnik wszedł w zakres około 4000 rpm. i wtedy kontrola ciśnienia oleju zapaliła się oraz sygnał dźwiękowy. Po chwili kontrolka zgasła i dźwięk ustał. Jadąc dalej przez miasto kontrolka ciśnienia oleju znów zapaliła się na kilka sekund, a potem zgadła.
Zajechałem pod pracę otworzyłem maskę, a tam w okolicach bagnetu , na plastikowej osłonie i rurze od wlotu powietrza do silnika był widoczny olej, cały tył silnika po lewej stronie był w ojeju. Nie widziałem skąd dokładnie wycieka olej ale odjechałem trochę z miejsca na którym zaparkowałem i na śniegu było widocznych kilka kropel oleju.

Na forum czytałem że prawdopodobnie jest to problem z odmą , zanieczyszczona itp.
Zajechałem do mechanika, a on na to ze uszczelka separatora do wymiany i czyszczenie bo dużo wilgoci się zebrało.
Wyciekło 2L oleju, a dwa tygodnie temu wymieniałem olej.
Moje pytanie czy separator ma cos wspólnego z odmą , nie jestem mechanikiem więc nie wiem, czy czyszczenie tego i ewentualna wymiana uszczelki jest trudna?

Poprosiłbym o foto poradę albo link. Opisy zamieszczane na forum dużo mi nie mówią. Na przyszłość chciałbym sam usunąć problem, mechanik skasował 100zł , jak ma tak być co rok to dziękuję.


Z góry dzięki za pomoc i Wesołych Świąt.

: wt gru 22, 2009 20:36
autor: LASOT-A
stmartin pisze:Moje pytanie czy separator ma cos wspólnego z odmą
Separator -> inaczej Oddzielacz oleju -> inaczej odstojnik to jest integralna część odmy. Jest to taka puszka plastikowa służąca do odpowietrzania skrzyni wału korbowego. Jak jest zapchana takimi syfkami z oleju i mazią w formie majonezu to w ostre mrozy wywala olej najczęściej przez bagnet, bo skrzynia wału korbowego musi oddychać. :bajer: Masz tu najlepszy link na forum odnośnie odmy, separatora itd itp. Pozdrawiam. :bajer:

[ Dodano: Wto 22 Gru, 2009 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190828

: śr gru 23, 2009 14:20
autor: stmartin
Super Dzięki Wielkie za pomoc. :)

: pn maja 03, 2010 19:28
autor: passatgl5
Sorry za odkop ale nawiazujac do dyskusji mnie tez wywala olej spod pokrywy zaworow a wezyka w pokrywie niemam i niema nawet sladow po nim. Po prostu pokrywa nie jest przystosowana do jego montazu. Silnik to ABU. Ponizej foto:

Obrazek

: pn maja 03, 2010 21:26
autor: LASOT-A
Spróbuj najperw uszczelnić pokrywe zaworów silikonem odpornym na wysokie temperatury o tak:
Obrazek jak to nie pomoże, to bardziej mi to wygląda na uszkodzony simering wałka koła zębatego paska rozrządu. :bajer: