Strona 2 z 2

: pn paź 19, 2009 21:17
autor: wojtas4589
Bonio_MS pisze:wojtas4589, a ten sposob twoj co podales to z termostatem czy nie bo juz go wyjolem
jeśli pytasz o płukanie to dobrze że wyjąłeś termostat

: wt paź 20, 2009 08:19
autor: djrebel
Drogi kolego zacznijmy od poczatku....

Ja mam 1,6 75KM b+gaz.
co do zamarzania parownika przyczyna moze byc to ze masz wode. tak jak napisales jest brudna nalezy wyczyscic caly uklad chlodniczy, spusc wszytsko zalej woda i kup w sklepie taki preparat do czyscenia uklad kosztuje 27 zloty polskich jest go okolo litra nazwy nie pamietam. wlej go odpal autko i niech sie zagrzeje ale samo w sobie nie dodawaj gazu itd. jak sie wlaczy wentylator nie gas silnika poczekaj az sam wentylator schlodzi chlodnice i sie wylaczy wtedy dopiero wylacz silnik.
poczekaj az ostygnie i spusc caly plyn, i zalej go borygo nie wiem jak koledzy ja mam u sibie zalane zielone tzw ekoborygo.

a co do wywalania "plynu chlodniczego" to sa 2 opcje, obie juz przeszedlem.
jedna to rozwalona uszczelka pod glowica(to mialem we fiacie CC) i kompresja szla mi do zbiorniczka z borygo, druga opcja to peknieta membrana w parowniku, ale wtedy bylby czuc gaz odkrecajac korek od ziiorniczka wyrownwczego plynu chlodniczego.

ale najwazniejsze to jest to abys przeplukal caly uklad i zalal go borygo a n ie woda, to nie zuk ze na wodzie pojedzie, a w zime z woda bedziesz miec dopiero problemy, koszt 5l borygo to zaledwie 35pln

: ndz paź 25, 2009 19:26
autor: Bonio_MS
Sorki ze odpowiadam teraz ale brak dostepu do internetu

djrebel, co do uszczelki to nie wydaje mi sie bo by mi woda lala sie do oleju a olej mam czarny a nie mleko i osad pod korkiem a tam nic nie ma

Co do parownika to powiem tak ze czuc jest gaz ale nawet jak dam na zaplon to tak jak by mi lal ten gaz caly czas

A i zapomnialem dodac ze czasem mrygala mi kontrolka od tem silnika ale jak jechalem a nie stalem

Narazie uklad przeczyszczony i tyle dalem rade zrobic przez ten week (inne prace na dzialce a golf w garazu )

: ndz paź 25, 2009 20:43
autor: djrebel
Kolego widzisz nie zawsze tak jest.... gdy padnie uszczelka moze isc kompresja w borygo i olej moze byc czysty, nie zawsze wali odrazu borygo do ukladu smarowania. a jesli czuc gaz to sprawdz wezyki wychodzace i dochzdace do parownika moze byc ktorys rabniety


pozdrawiam:)