Strona 2 z 2

: ndz paź 11, 2009 08:43
autor: doggie
-=ren=- pisze: Napięcie nie może spaść poniżej 9 woltów. jeśli jest mniej tzn akumulator nie daje rady i najprawdopodobniej zmniejszył znacznie swoją pojemność.
OK

[ Dodano: Nie 11 Paź, 2009 ]
EDIT: odświeżam temat - więc sprawdzone amperomierzem - przy pierwszym rozruchu spadek napięcia do 11V, wyłączam i włączam ponownie - 9,6 V, wyłączam - za trzecim rozruchem jest już tylko 8V - więc rzeczywiście aku do wymiany, fabryczniw wstawiony był 75Ah i takiego będę szukał tylko z mocniejszym uderzeniem około 800A bo ten miał tylko 570,

EDIT:
AKU zakupiony 75 Ah z prądem "uderzeniowym" 800A, kręci jak szalony

ps. Zauważyłem jeszcze jedną rzecz ale chyba będzie wymagać dłuższej obserwacji, a mianowicie po założeniu nowego aku znikł objaw "szarpnięcia - zakołysania" silnikiem przy rozruchu gorącego silnika, czy mogła być to wina zbyt słabego prądu rozruchowego??? W wielu silnikach PD można spotkać się z przedmiotowym szarpnięciem silnika przy odpalaniu zwłaszcza gorącego (pomijam fakt uszkodzonego dwumasu bo mam nowy) a teraz mam wrażenie że objaw ten znikł - pożyjemy zobaczymy

: ndz paź 11, 2009 10:30
autor: -=ren=-
mettenos pisze:tylko z mocniejszym uderzeniem około 800A bo ten miał tylko 570
te prądy często są podawane według różnych norm...IEC albo EN albo DIN albo SAE ... trzeba uważać bo czasami producenci czasami podają największą liczbę bo lepiej prezentuje się na produkcie z punktu widzenia marketingowego...

i Tak w twoim przypadku przy przeliczaniu ok 550Awg normy IEC to 800A wg normy EN i 850A wg Normy SAE, a tylko 480A wg normy DIN.

: ndz paź 11, 2009 10:33
autor: doggie
stary m-ki Varta miał 570 A wg EN a nowy ma 800A również wg EN

: ndz paź 11, 2009 10:36
autor: -=ren=-
mettenos pisze:stary m-ki Varta miał 570 A wg EN a nowy ma 800A również wg EN
no to w porządku :pub: niech się spisuje... zima przed nami :)

: ndz paź 11, 2009 10:36
autor: doggie
Dzięki i Pzdr :pub: