Mono-jetronic z 1,8 RP - potrzebny schemat i pomoc.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: śr paź 07, 2009 00:03
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
http://www.speedyshare.com/929826886.html wrzcuiłbym na forum, ale fotosik nie dziala...
mam troszke info o samym wtrysku... jak cos to wal na PW
mam troszke info o samym wtrysku... jak cos to wal na PW
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: śr paź 07, 2009 00:03
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
to wiem ale mam normalnie czujnik halla więc chyba nie powinno być problemu.Lipek81 pisze:- ale sygnłą do ECU o prędkosci oborowej musisz podciągnąć...hifibeliver pisze:czyli jak mam wyprzedzanie zapłonu zrealizowane w zupełnie inny sposób i swój własny moduł zapłonowy od fiata to mogę sobie te kabelki spokojnie powyrzucać wraz z zaworkiem i zapomnieć o temacie rozumiem.
Dzięki za kolejne schematy
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
hifibeliver, z tymi pompami pewnie zadziałałoby tylko wiocha trochę. Jedna od mk3 w bak i masz problem z głowy. A z tym wyprzedzeniem zapłonu to co tam masz - mechaniczny regulator odśrodkowy jak w maluchu czy inaczej?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
zadziala , ja mialm spalona ta w baku ( wiadom przczyczyny ) i auto normalnie jezdziło na PB, czasem zdarzało mu sie szarpnąc, a kolejna sprawa , to ta pod podłoga dostaj po d.. jak sama ma ciagnacPaweł Marek pisze:z tymi pompami pewnie zadziałałoby tylko wiocha trochę.
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: śr paź 07, 2009 00:03
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
na ideowym, boschowskim schemacie monjetronika nie ma nic o tym że potrzebuje on cokolwiek od zapłonu poza sygnałem obrotu wału:Lipek81 pisze:Zauważ, że ze schematów wynika, że sygnał do ECU o obrotach jrest "przygotowywany" przez moduł zapłonowy - moze być problem, bo to nie koniecznie musi być taki sam sygnał, jak podawany na cewkę zapłonową, albo z halla - będzie trzeba to sprawdzić.
http://rb-k.bosch.de/pool/resources/lit ... /u215e.pdf
co innego jest chybma w mono-troniku
[ Dodano: 07 Paź 2009 21:09 ]
Wiocha, niewiocha ale najmniejszy problem, najłatwiejszy ewentualnie serwis i najmniej rzeźby (cięcie i spawanie baku etc.)Paweł Marek pisze:hifibeliver, z tymi pompami pewnie zadziałałoby tylko wiocha trochę. Jedna od mk3 w bak i masz problem z głowy. A z tym wyprzedzeniem zapłonu to co tam masz - mechaniczny regulator odśrodkowy jak w maluchu czy inaczej?
jutro się okaże czy będzie pompować, może nawet uda się ustrojstwo odpalić
Ostatnio zmieniony śr paź 07, 2009 21:09 przez hifibeliver, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
to znaczy zgadza się, ale oczywiście jeden kabel z ECU przekazuje sygnał do modułu wzmocnienia zapłonu a ten z kolei do cewkihifibeliver pisze:na ideowym, boschowskim schemacie monjetronika nie ma nic o tym że potrzebuje on cokolwiek od zapłonu poza sygnałem obrotu wału
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: śr paź 07, 2009 00:03
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
czyli rozumiem że sygnał prosto z czujnika halla wpinam do ECU?
no to tu rzeczywiście mogą być jakieś jaja bo bede musiał się wpiąć do kabla który idzie od halla do zapłonu, zmieni się impedancja itd, mam nadzieję że to jakoś zagra...
[ Dodano: 07 Paź 2009 21:28 ]
a jeszcze jedno, co to jest za rezystor na schemacie przed wtryskiwaczem???? nie mam nic takiego
no to tu rzeczywiście mogą być jakieś jaja bo bede musiał się wpiąć do kabla który idzie od halla do zapłonu, zmieni się impedancja itd, mam nadzieję że to jakoś zagra...
[ Dodano: 07 Paź 2009 21:28 ]
a jeszcze jedno, co to jest za rezystor na schemacie przed wtryskiwaczem???? nie mam nic takiego
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
nie rozumiem. Hall jest wpięty kablem plusowym i sygnałowym do ECU (piny 6 i 5), a masą - do masy. A z kolei z ECU z pinu 13 idzie kabel z sygnałem iskry do pinu 2 modułu wzmocnienia z MK2. A czy sygnał z Twojego halla ma odpowiednie parametry dla Mono - to już nie wiem, sam się przekonasz.hifibeliver pisze:który idzie od halla do zapłonu,
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Paweł Marek, chyba troche nie tak... Wg schematu zamieszczonego w wątku hall jest podłączony pod moduł zaplonowy. Moduł zapłonowy steruje cewką z kolei, i jednocześnie daje sygnał o obrotach do ECU. Do ECU nie jest podłaczony hall, tak jak napisałeś (piny 6 i 5 są podłaczone do masy). Chyba, ze te schematy jakieś błędne.
Chodzi mi o to, ze z modułu zapłonu (czy tam wzmocnienia, jak to nazywasz) wychodzi oddzielny przewód do ECU i oddzielny do cewki - stąd mniemam, ze to nie są takie same sygnały - a tym samym może być problem z podlączeniem istniejącego układu zapłonu do tego wtrysku.
Chodzi mi o to, ze z modułu zapłonu (czy tam wzmocnienia, jak to nazywasz) wychodzi oddzielny przewód do ECU i oddzielny do cewki - stąd mniemam, ze to nie są takie same sygnały - a tym samym może być problem z podlączeniem istniejącego układu zapłonu do tego wtrysku.
- no przecież właśnie o tym piszę - czyjnik halla to nic innego, jak czujnik obrotu wału.hifibeliver pisze:na ideowym, boschowskim schemacie monjetronika nie ma nic o tym że potrzebuje on cokolwiek od zapłonu poza sygnałem obrotu wału
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: śr paź 07, 2009 00:03
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
spróbuje podpiąć po prostu do ECU to co idzie z mojego modułu do cewki, a jak to nie zadziała to wsadzę ten moduł z VW zamiast mojego, wszak to raczej nie ma znaczenia jaki moduł jest podpięty skoro chodzi tylko o Halla który jest wszędzie taki sam i wyzwolenie cewki.
Wiem że Hall to obroty wału, ale jak popatrzysz na ten schemat ideowy to tam sygnał idzie prosto z aparatu do ECU. Ale może to tylko tak ideowo..
Wiem że Hall to obroty wału, ale jak popatrzysz na ten schemat ideowy to tam sygnał idzie prosto z aparatu do ECU. Ale może to tylko tak ideowo..
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
- w którym miejscu to widzisz?hifibeliver pisze:Wiem że Hall to obroty wału, ale jak popatrzysz na ten schemat ideowy to tam sygnał idzie prosto z aparatu do ECU. Ale może to tylko tak ideowo..
Ogólnie to może (ale nie wiem na pewno) dało by radę wstawić dwa moduły zapłonu - ten twój i pod ten sam czujnik podpiąć ten od VW - tylko po po to, żeby dawał impulsy do ECU - to tak w razuie, jakby coś nie wyszło z tym Twoim modułem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 109 gości