Mono-jetronic z 1,8 RP - potrzebny schemat i pomoc.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

hifibeliver
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr paź 07, 2009 00:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: hifibeliver » śr paź 07, 2009 19:35

orginalna mechaniczna pompa pompuje właśnie ok 0,3 bar - więc może poprostu ją podłacze tak jak jest przed tą drugą ? Boję się tylko aby ona właśnie nie hamowała przepływu paliwa :-)



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr paź 07, 2009 19:44

hifibeliver pisze:czyli jak mam wyprzedzanie zapłonu zrealizowane w zupełnie inny sposób i swój własny moduł zapłonowy od fiata to mogę sobie te kabelki spokojnie powyrzucać wraz z zaworkiem i zapomnieć o temacie rozumiem.
- ale sygnłą do ECU o prędkosci oborowej musisz podciągnąć...



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr paź 07, 2009 19:44

http://www.speedyshare.com/929826886.html wrzcuiłbym na forum, ale fotosik nie dziala...

mam troszke info o samym wtrysku... jak cos to wal na PW


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

hifibeliver
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr paź 07, 2009 00:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: hifibeliver » śr paź 07, 2009 20:06

Lipek81 pisze:
hifibeliver pisze:czyli jak mam wyprzedzanie zapłonu zrealizowane w zupełnie inny sposób i swój własny moduł zapłonowy od fiata to mogę sobie te kabelki spokojnie powyrzucać wraz z zaworkiem i zapomnieć o temacie rozumiem.
- ale sygnłą do ECU o prędkosci oborowej musisz podciągnąć...
to wiem ale mam normalnie czujnik halla więc chyba nie powinno być problemu.
Dzięki za kolejne schematy :bigok:



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr paź 07, 2009 20:10

Zauważ, że ze schematów wynika, że sygnał do ECU o obrotach jrest "przygotowywany" przez moduł zapłonowy - moze być problem, bo to nie koniecznie musi być taki sam sygnał, jak podawany na cewkę zapłonową, albo z halla - będzie trzeba to sprawdzić.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr paź 07, 2009 20:52

hifibeliver, z tymi pompami pewnie zadziałałoby tylko wiocha trochę. Jedna od mk3 w bak i masz problem z głowy. A z tym wyprzedzeniem zapłonu to co tam masz - mechaniczny regulator odśrodkowy jak w maluchu czy inaczej?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr paź 07, 2009 21:02

Paweł Marek pisze:z tymi pompami pewnie zadziałałoby tylko wiocha trochę.
zadziala , ja mialm spalona ta w baku ( wiadom przczyczyny :) ) i auto normalnie jezdziło na PB, czasem zdarzało mu sie szarpnąc, a kolejna sprawa , to ta pod podłoga dostaj po d.. jak sama ma ciagnac :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

hifibeliver
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr paź 07, 2009 00:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: hifibeliver » śr paź 07, 2009 21:08

Lipek81 pisze:Zauważ, że ze schematów wynika, że sygnał do ECU o obrotach jrest "przygotowywany" przez moduł zapłonowy - moze być problem, bo to nie koniecznie musi być taki sam sygnał, jak podawany na cewkę zapłonową, albo z halla - będzie trzeba to sprawdzić.
na ideowym, boschowskim schemacie monjetronika nie ma nic o tym że potrzebuje on cokolwiek od zapłonu poza sygnałem obrotu wału:

http://rb-k.bosch.de/pool/resources/lit ... /u215e.pdf

co innego jest chybma w mono-troniku

[ Dodano: 07 Paź 2009 21:09 ]
Paweł Marek pisze:hifibeliver, z tymi pompami pewnie zadziałałoby tylko wiocha trochę. Jedna od mk3 w bak i masz problem z głowy. A z tym wyprzedzeniem zapłonu to co tam masz - mechaniczny regulator odśrodkowy jak w maluchu czy inaczej?
Wiocha, niewiocha ale najmniejszy problem, najłatwiejszy ewentualnie serwis i najmniej rzeźby (cięcie i spawanie baku etc.)
jutro się okaże czy będzie pompować, może nawet uda się ustrojstwo odpalić ;-)
Ostatnio zmieniony śr paź 07, 2009 21:09 przez hifibeliver, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr paź 07, 2009 21:12

hifibeliver pisze:na ideowym, boschowskim schemacie monjetronika nie ma nic o tym że potrzebuje on cokolwiek od zapłonu poza sygnałem obrotu wału
to znaczy zgadza się, ale oczywiście jeden kabel z ECU przekazuje sygnał do modułu wzmocnienia zapłonu a ten z kolei do cewki


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

hifibeliver
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr paź 07, 2009 00:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: hifibeliver » śr paź 07, 2009 21:19

czyli rozumiem że sygnał prosto z czujnika halla wpinam do ECU?
no to tu rzeczywiście mogą być jakieś jaja bo bede musiał się wpiąć do kabla który idzie od halla do zapłonu, zmieni się impedancja itd, mam nadzieję że to jakoś zagra...

[ Dodano: 07 Paź 2009 21:28 ]
a jeszcze jedno, co to jest za rezystor na schemacie przed wtryskiwaczem???? nie mam nic takiego :(



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr paź 07, 2009 21:28

hifibeliver pisze:który idzie od halla do zapłonu,
nie rozumiem. Hall jest wpięty kablem plusowym i sygnałowym do ECU (piny 6 i 5), a masą - do masy. A z kolei z ECU z pinu 13 idzie kabel z sygnałem iskry do pinu 2 modułu wzmocnienia z MK2. A czy sygnał z Twojego halla ma odpowiednie parametry dla Mono - to już nie wiem, sam się przekonasz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr paź 07, 2009 21:40

Paweł Marek, chyba troche nie tak... Wg schematu zamieszczonego w wątku hall jest podłączony pod moduł zaplonowy. Moduł zapłonowy steruje cewką z kolei, i jednocześnie daje sygnał o obrotach do ECU. Do ECU nie jest podłaczony hall, tak jak napisałeś (piny 6 i 5 są podłaczone do masy). Chyba, ze te schematy jakieś błędne.

Chodzi mi o to, ze z modułu zapłonu (czy tam wzmocnienia, jak to nazywasz) wychodzi oddzielny przewód do ECU i oddzielny do cewki - stąd mniemam, ze to nie są takie same sygnały - a tym samym może być problem z podlączeniem istniejącego układu zapłonu do tego wtrysku.
hifibeliver pisze:na ideowym, boschowskim schemacie monjetronika nie ma nic o tym że potrzebuje on cokolwiek od zapłonu poza sygnałem obrotu wału
- no przecież właśnie o tym piszę - czyjnik halla to nic innego, jak czujnik obrotu wału.



hifibeliver
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr paź 07, 2009 00:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: hifibeliver » śr paź 07, 2009 21:44

spróbuje podpiąć po prostu do ECU to co idzie z mojego modułu do cewki, a jak to nie zadziała to wsadzę ten moduł z VW zamiast mojego, wszak to raczej nie ma znaczenia jaki moduł jest podpięty skoro chodzi tylko o Halla który jest wszędzie taki sam i wyzwolenie cewki.

Wiem że Hall to obroty wału, ale jak popatrzysz na ten schemat ideowy to tam sygnał idzie prosto z aparatu do ECU. Ale może to tylko tak ideowo..



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr paź 07, 2009 21:49

hifibeliver pisze:Wiem że Hall to obroty wału, ale jak popatrzysz na ten schemat ideowy to tam sygnał idzie prosto z aparatu do ECU. Ale może to tylko tak ideowo..
- w którym miejscu to widzisz?

Ogólnie to może (ale nie wiem na pewno) dało by radę wstawić dwa moduły zapłonu - ten twój i pod ten sam czujnik podpiąć ten od VW - tylko po po to, żeby dawał impulsy do ECU - to tak w razuie, jakby coś nie wyszło z tym Twoim modułem.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 109 gości