Strona 2 z 2

: pt paź 02, 2009 08:24
autor: Paweł Marek
reanimat, fajny teoretyk z ciebie. Tylko jeśli o chodzi o praktykę: spotkał się ktoś z uszkodzeniem samych rezystorów w opornicy? Widziałeś jak to solidnie jest zrobione? Bezpiecznik pada.

: pt paź 02, 2009 08:27
autor: Lipek81
No jeju - reanimat, a jak myślisz, ile kosztuje sprawdzenie rezystora? Jeżeli ma się miernik, to 0zł, jeżeli nie - to koszt miernika jakiegoś z marketu 30zł.... i do tego miernik przyda się, nie tylko w samochodzie.

Co rozumiesz przez diagnozę? Bo diagnoza to coś innego niż wymiana.... To, że ktoś diagnozuje czy rezystor jest padnięty, czy nie, to nie znaczy, że musi go wymienić... Diagnoza nie polega na wymianie elementu, tylko na sprawdzeniu, czy dany element jest sprawny - wiec to nie jest tak, że trzeba od razu wydawać kasę na nowy element. A jeżeli rzeczywiście jest padnięty rezystor - to nie rozumiem, jak Twoja metoda diagnostyki od najtańszych elementów miałaby pomóc w zaoszczędzeniu pieniędzy - i tak go będzie trzeba wymienić, i tak...

: pt paź 02, 2009 11:22
autor: reanimat
Paweł Marek,
Chłopie o jakiej ty opornicy piszesz?? chodzi Ci o to małe ustrojstwo o którym wszyscy piszemy??
nie musisz mi mówić o konstrukcji i solidności wykonania, jeśli Ci się rozchodzi by wymienić np. jeden rezystorów w tym ustrojstwie to powiem że nie da rady, całość jest integralna i często zalewana ceramiką, więc trzeba zakupić cały element składający się z 3 rezystorów (dla pocieszenia dodam że odłączając te ustrojstwo dmuchawa też będzie nam chodzić na 4 biegu )

[ Dodano: 02 Paź 2009 11:26 ]
Lipek81, źle mnie zrozumiałeś, miałem na myśli diagnozę i naprawę w taki sposób by wydać jak najmniej pieniędzy, a jeśli okaże się, że to wina tego rezystora wtedy nie pozostaje nam nic innego jak wydać pieniądze, by usprawnić auto.
Co do multimetrów to najtańsze są nawet za 15 zł

: pt paź 02, 2009 11:37
autor: Paweł Marek
Chłopie
może kolego
reanimat pisze:jakiej ty opornicy piszesz
nie wiesz co to? To zapytaj tych co wiedzą
reanimat pisze:jeśli Ci się rozchodzi by wymienić
przecież kurde napisałem że to sie nie psuje a nie żeby wymieniać, to ty tak sugerujesz.
Weź już wyluzuj bo moderator i kolegaLipek81, się denerwujemy, a siedzimy już trochę na tym forum.

: pt paź 02, 2009 11:47
autor: reanimat
Paweł Marek, widać bardzo dużo razy pomogłeś-to fakt ale nie musisz mnie straszyć moderatorami i adminami skoro nic nie piszę co mogłoby wpłynąć na upomnienia, I proszę wytłumacz mi jak się ten element nie psuje?? Skoro mojej Pannie padł w aucie ten rezystor i dmuchawa działała tylko na 3 biegu (Punto I, dmuchawa 3-biegowa).

: pt paź 02, 2009 11:52
autor: Paweł Marek
Nie straszę nic nie wspomniałem o żadnych sankcjach. Dobrze już. Masz 100 procent racji i radź dalej ludziom jak najwięcej. Ale prosiłbym o koniec OT i przegadywania się.

: pt paź 02, 2009 13:07
autor: Lipek81
reanimat pisze:Skoro mojej Pannie padł w aucie ten rezystor i dmuchawa działała tylko na 3 biegu (Punto I, dmuchawa 3-biegowa).
- tutaj ciężko mi powiedzieć, ale w mkIII jest bezpiecznik termiczny, zapobiegający spaleniu się drabinki rezystorów. Prędzej spali się ten bezpiecznik, niż ten rezystor. Być może w tym Punto nie było takiego bezpiecznika (w co bardzo wątpię, bo rezystor może się nagrzać do dość wysokich temperatur i w konsekwencji wywołać pożar), albo drabinka rezystorów + bezpiecznik to był jeden element razem jakby zapakowane.

A jako ciekawostkę z tematu dmuchaw podam, że kumpel miał kiedyś w Fiacie UNO taki cyrk, że dmuchawa mu się kręciła w druga stronę :D Wszystko fabrycznie podłączone, nic nie kombinowane :D - skończyło się na wymianie silnika dmuchawy i na drugim było ok.

: sob paź 03, 2009 23:22
autor: czapa19
Witam!! mam podobny problem z tym ogrzewaniem... a mianowicie u mnie wg nie działa na żadnym biegu ;/ od paru dni i tak z głupoty moja dziewczyna kopnęła delikatnie pod schowek tam gdzie jest chyba ten wentylator,bezpiecznik itp to nagle się włączyło :) no ale za długo się nie cieszyłem bo jeśłi zgaszę auto i odpalę to już nie działa :( no i teraz nie reaguje już nawet na kopnięcie :( powiedzcie co to może być i co trzeba zrobic ?? jak to wyjąć ??

zima idzie a w aucie zimno jak na dworze ;/ hehe no i szybki parują strasznie

: ndz paź 04, 2009 11:45
autor: kindlar

: wt paź 06, 2009 17:23
autor: dtn
Witam wszystkich. Podpinam się pod temat, gdyż także mam problem z nawiewem. Mam Golfa MK3 1.8 AAM z XI '92 r. bez klimy. Nawiew psuł mi się stopniowo. Najpierw działał tylko na 4. biegu, a później przestał działać całkowicie. Wymieniłem bezpiecznik, sprawdziłem blaszki pod pokrętłami od regulacji, w końcu znajomy poradził mi, abym sprawdził przekaźnik wentylatorów i opornik. Opornik przełożyłem i nic (kolega twierdził że działa na 100%), a przekaźnika nie mogę znaleźć (podobno powinien być między zbiorniczkiem wyrównawczym a akumulatorem, ale go tam nie ma i nigdy nie było).

Pozdrawiam,

: czw paź 08, 2009 16:28
autor: kindlar
Skoro nie działa na żadnym biegu to rezystor nawiewu do wymiany, Najpierw jednak trzeba sprawdzić dmuchawę bo silnik prawdo podobnie jest walnięty. Najpierw poszedł ci bezpiecznik termiczny i działała tylko 4-ka a potem reszta.

: czw paź 08, 2009 21:40
autor: Lipek81
Nie ma żadnego przekaźnika od wentylatora. Podłacz silnik na krótko i sprawdź, czy zakręci.

: czw paź 08, 2009 21:53
autor: Paweł Marek
dtn pisze:podobno powinien być między zbiorniczkiem wyrównawczym a akumulatorem
to jest sterownik wentylatora chłodnicy a nie nawiewów w kabinie.