Strona 2 z 2

: pn gru 12, 2005 13:50
autor: cowboy
czyli, że co - nie ma na to lekarstwa ?
Objaw jest dziwny bo na bardzo rozgrzanym silniku np. po przejechaniu 300 km wrzucenie wstecznego to katorga dla skrzyni i uszu :(
może trzeba wymienić płyn w tym sterowaniu hydraulicznym ? może po rozgrzaniu jest jakiś ściśliwy bardziej .. :) nie mam wiecej pomysłów...

: pn gru 12, 2005 14:37
autor: rademenes
cowboy pisze:czyli, że co - nie ma na to lekarstwa ?
Objaw jest dziwny bo na bardzo rozgrzanym silniku np. po przejechaniu 300 km wrzucenie wstecznego to katorga dla skrzyni i uszu :(
może trzeba wymienić płyn w tym sterowaniu hydraulicznym ? może po rozgrzaniu jest jakiś ściśliwy bardziej .. :) nie mam wiecej pomysłów...
Watpie zeby wymiana plynu pomogla,a ten plyn to nic innego jak hamulcowy i do sprzegla i hamulcow jest ten sam 1zbiorniczek. Tez nieraz mi zgrzytnie ale bez przesady uszy mnie nie bola hehe

: pt gru 16, 2005 17:55
autor: kupszczelisty
Ja mam TDI silnik 1Z i czasami na swiatłach chce wżucić 1 i mam zgrzyt a wsteczy wpożo, jaka będzie tego przyczyna. pedał max wciśniety

: pn lip 10, 2006 22:22
autor: ufok79
witam. mam podobny problem jak cowboy pol roku temu. przy wrzucaniu wstecznego slychac wyrazny zgrzyt ale tylko na rozgrzanym silniku. Dodatkowo od czasu kiedy padla hydraulika sprzegla (juz po naprawie) sprzeglo lapie bardzo wysoko.

Prosze o informacje cowboy'a i innych ktorzy mieli podobny problem czy to jest padniete sprzeglo czy moze cos innego. Wyczytalem ze hydraulicznego sie nie reguluje ale moze jednak mozna je jakos podregulowac zeby chodzilo lepiej bo jak wiecie nowe sprzeglo to bardzo duzy wydatek;/

dodam jeszcze ze sprzeglo sie nie slizga tylko autem szarpie przy starcie glownie jak wrzucam drugi bieg. Inne biegi poza wstecznym chodza idealnie.

bede wdzieczne za wszelkie odpowiedzi;)

: pn lip 10, 2006 23:27
autor: BruceLee30
rademenes pisze:
pico pisze:MOIM ZDANIEM WYSTARCZY ODKRĘCIĆ Z DWA OBROTY NA REGULATORZE LINKI SPRZĘGŁOWEJ U MNIE TO PONOGŁO CO NIE ZNACZY ŻE U CIEBIE TEŻ POMOŻE
Hehe chyba ze 2 obroty na opowietrzniku wysprzeglika... (zartuje) Mam TDI okulary tez ale linki sprzegla nie widze
Pozdrawaiam
nie widzisz bo go nie ma :)
a tak do rzeczy :
prponuje sprawdzenie poduszki pod szkrynia biegow i pod silnikiem, jezeli 1 bieg wchodzi ciezko proponuje przeregulowac na lince przy wybieraku na skrzyni biegow (jest fotoporada na forum) , tak jak ktos pisal wsteczny jest niesynchronizowany wiec wrzucanie go przy wyzszych V/obr jak i gwaltowne z 1 /R moze powodowac zgrzyt, proponuje sprawdzic tak: wyluzowac poscic sprzeglo, ponownie wcisnac wsadzic wsteczny.

: pn lip 10, 2006 23:57
autor: kupszczelisty
na skrzyni jest taka konstrukcja od biegów i widać tam nakrętke na klucz 13 poluzowałem i popchnołem w strone kabiny auta jakieś 1,5 mm i jest lepiej

: wt lip 11, 2006 08:35
autor: cowboy
Ja wymieniłem olej, regulowałem na wybieraku ale nie jest idealnie...

pewnie poduszki pod skrzynią...

: wt lip 11, 2006 20:19
autor: ufok79
sprzeglo juz chodzi idealnie. wystarczylo odpowietrzyc uklad. co do wstecznego to dalej jest to samo, ale nie zawsze sie ten zgrzyt pojawia. przy wjezdzie do garazu mam nierowna nawierzchnie (tam najczesciej wrzucam wsteczny) wiec musze zaobserwowac czy to nie przez te nierownosci.

dzieki za pomoc, pozdrawiam

: czw sie 24, 2006 10:35
autor: cowboy
odgrzewam swój pierwszy temat na forum ...

własnie wyciągniete zostało sprzęgło...

oststnio nie dało się już jeździć - sprzęgło w podłoge i 1i 2 strasznie ciężko chodziły - ostatnia 1000 km już delikatnie ledwo przejeździłem starając się umiejętnie wrzucać biegi...

wsteczny wrzucałem po zgaszeniu silnika :)

po wrzuceniu jedynki samochód na równym leciutko powoli zaczynał się tioczyć - sprzęgło brało równo ale bardzo nisko !!

sprzęgło zostało zaniesione do Radzikowskiego:

http://www.sprzegla.com/

i zeznał że tarcza jak nówka, wszystko ładne gładkie, proste i równiótkie :)
(brawo dla tego Pana - bo mógł powioedzieć że regenrował !! )

przyczyną był najprawdopodobniej wyciek jaki miałem na uszczelniachu...

zawsze myślałem że olej w sprzęgle to ślizganie a tu nie - podobno tarcza się wtedy skleja ??

zostanie sprawdzona pompka pod pedałem i mam nadzieje że wszystko będzie banglać...

tak czy owak i tak trzeba było wyciągać bebechy

dam znać jak się sprawa zakończyła..

pozdro !!!

ps. wygląda na to że moje 2 awarie okażą się "pękniętymi gumkami " :)

[ Dodano: Czw Sie 24, 2006 10:45 ]
ufok79 pisze:Dodatkowo od czasu kiedy padla hydraulika sprzegla (juz po naprawie) sprzeglo lapie bardzo wysoko.
naprawiałeś pompke pod pedałem ?

ma brać w połowie - jak bierze nisko to:
- albo pada hydraulika
- albo się kończy sprzęgło

[ Dodano: Czw Sie 24, 2006 15:49 ]
okazało się że jednak pompka pod pedałem :(

pęknięta sprężyna, i uszczelki powodują niepełny skok tłoka...

przy okazji zostały wymienione uszczelniacze (simmeringi) od strony silnika i skrzyni...