prawdopodobne, nie tyle zwarcie tylko błędne podłączenie, zamieniaj kable we włącznikach to powinno pomóc, z tym odwracaniemsilnika że nie można bo z kluczyka działają dobrze masz świętą rację, bystry jesteś i szybko dasz sobie z tym radęMaxsteRR pisze:Może jest jakieś zwarcie w instalacji?
El. szyby - problem z przyciskiem pasazera...
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Nie czytałem dokładnie tematu ale mogę napisać że kiedyś miałem podobny problem w mk3 i okazało się że jakiś geniusz odwrotnie złożył przycisk od szyb (ten podwójny od strony kierowcy) i przy okazji nie źle na rzeźbił w wiązce w drzwiach ,po odwróceniu przyciska tak jak ma być wszystko zaczeło idealnie fungować .Jeśli było już o tym wyżej pisane to sorry
GENIALNE!!S1BART1 pisze:Nie czytałem dokładnie tematu ale mogę napisać że kiedyś miałem podobny problem w mk3 i okazało się że jakiś geniusz odwrotnie złożył przycisk od szyb (ten podwójny od strony kierowcy) i przy okazji nie źle na rzeźbił w wiązce w drzwiach ,po odwróceniu przyciska tak jak ma być wszystko zaczeło idealnie fungować .Jeśli było już o tym wyżej pisane to sorry
Po odwróceniu przełącznika od strony kierowcy wszystko zaczęło działać!
Muszę tylko zamienić przewód 5 z 2 bo ktoś właśnie namieszał z tym przyciskiem, żeby dobrze strony działały ...
Dzięki wszystkim za pomoc !
Wtyczkę tak Ale ktoś wyjął wkład przełącznika i włożył go odwrotnie, co niestety jest możliweLipek81 pisze:Możecie jaśniej napisać o co chodzi? Przecież wtyczkę tylko w jeden sposób można tam podpiąć...
Ale niestety zbyt szybko się cieszyłem...
Przyciski od strony kierowcy działają prawidłowo, ale ten od strony pasażera podziałał tylko chwilę i znowu jest to samo. Działa tylko w . Do nie reaguje. Dopiero po ponownym naciśnięciu szyba się unosi.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
To może też jest zamieniony? Tak jak pisałem - podłącz na krótko, silniczek od szyby sterowany jest oddzielnymi liniami - inny kabelek struje z drzwi kierowcy, inny z drzwi pasazera. Możesz też odpiąć wtyczkę z przełacnzika pasażera i spróbować na krótko zasterować - zwierasz zielono/biały z brązowym albo z czerwono/zółtym. Szyba powinna się otwierać, lub zamykać. Bo rozumiem, że z drzwi kierowcy szyba pasażera działa ok?
Przełącznik jest sprawny, więc to nie jego wina. Próbowałem w kostce zwierać na krótko i na zielono-biały + brązowy reaguje (idzie na dół) a na czerwono-żółty + brązowy nie. Dopiero ponowne zwarcie zielono-biały + brązowy unosi szybę. Spróbuję później podłączyć się bezpośrednio do silniczka, tak jak radzisz Z drzwi kierowcy działa normalnie. Od pasażera działał tylko chwilę...Lipek81 pisze:To może też jest zamieniony? Tak jak pisałem - podłącz na krótko, silniczek od szyby sterowany jest oddzielnymi liniami - inny kabelek struje z drzwi kierowcy, inny z drzwi pasazera. Możesz też odpiąć wtyczkę z przełacnzika pasażera i spróbować na krótko zasterować - zwierasz zielono/biały z brązowym albo z czerwono/zółtym. Szyba powinna się otwierać, lub zamykać. Bo rozumiem, że z drzwi kierowcy szyba pasażera działa ok?
Znajdę chwilę to podskoczę i przywiozę Ci od razu folie do przyciemniania lampduber pisze:MaxsteRR, jak chcesz wpadnij domnie pokaze ci jak jest umnie podlaczone
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
simon__75, albo masz syf na czujniku obrotów, albo padnięty czujnik obrotów, albo mechanizm szyby ciężko chodzi.
Musisz wyciągnąć podnośnik z drzwi, otworzyć pokrywę plastikową silniczka (ta cześć bliżej silniczka trochę ciężej wychodzi, bo styki silniczka muszą się wypiąć) i jak ją będziesz miał od wewnątrz, to tam, koło tych styków jest taki mały element na plastikowej podstawce - wyczyść go. Zobacz, czy wałek silniczka widoczny w szczelinie jest czysty - z resztą też go wyczyść. Ja pod ten plastik od czujnika dawałem jeszcze np. kawałek zapałki, żeby czujnik był bliżej wałka.
Sprawdź potem bez szyby, czy chodzi ok, jak nie, to wtedy czeka ciebie cięższa robota. Rozkręć mechanizm tam, gdzie jest kołowrotek, wyciągnij go (no i w tym momencie już widzę, jak linki się rozwijają ) podłącz sam silniczek do instalacji i spróbuj go ruszyć - jeżeli dalej skokami, to coś z czujnikiem dalej jest, jak będzie ok, to mechanizm za ciężko chodzi - przesmarować. Może nawet lepiej najpierw przesmarować zapobiegawczo, niż to rozbierać, bo potem ciężko poskładać.
Jeszcze jedna sprawa - spotkałem się z dwoma rodzajami oryginalnych mechanizmów do podnoszenia szyb (pomijając kwestie tego, ze niektóre mają funkcję anty-przytrzaśnieniową) - w niektórych można bez problemu odkręcić pokrywę plastikową elektroniki i dostać się do czujnika, a w niektórych trzeba najpierw cały silnik odkręcić od podnośnika i wtedy dopiero odkręcić pokrywę. Z pierwszymi nie ma problemu, a z tymi drugimi, po odkręceniu od mechanizmu, mamy kołowrotek na wierzchu i trzeba uważać, żeby się linki nie poplątały, ani sprężyny nie wypadły. Jak się to zrobi umiejętnie, to będzie ok.
Musisz wyciągnąć podnośnik z drzwi, otworzyć pokrywę plastikową silniczka (ta cześć bliżej silniczka trochę ciężej wychodzi, bo styki silniczka muszą się wypiąć) i jak ją będziesz miał od wewnątrz, to tam, koło tych styków jest taki mały element na plastikowej podstawce - wyczyść go. Zobacz, czy wałek silniczka widoczny w szczelinie jest czysty - z resztą też go wyczyść. Ja pod ten plastik od czujnika dawałem jeszcze np. kawałek zapałki, żeby czujnik był bliżej wałka.
Sprawdź potem bez szyby, czy chodzi ok, jak nie, to wtedy czeka ciebie cięższa robota. Rozkręć mechanizm tam, gdzie jest kołowrotek, wyciągnij go (no i w tym momencie już widzę, jak linki się rozwijają ) podłącz sam silniczek do instalacji i spróbuj go ruszyć - jeżeli dalej skokami, to coś z czujnikiem dalej jest, jak będzie ok, to mechanizm za ciężko chodzi - przesmarować. Może nawet lepiej najpierw przesmarować zapobiegawczo, niż to rozbierać, bo potem ciężko poskładać.
Jeszcze jedna sprawa - spotkałem się z dwoma rodzajami oryginalnych mechanizmów do podnoszenia szyb (pomijając kwestie tego, ze niektóre mają funkcję anty-przytrzaśnieniową) - w niektórych można bez problemu odkręcić pokrywę plastikową elektroniki i dostać się do czujnika, a w niektórych trzeba najpierw cały silnik odkręcić od podnośnika i wtedy dopiero odkręcić pokrywę. Z pierwszymi nie ma problemu, a z tymi drugimi, po odkręceniu od mechanizmu, mamy kołowrotek na wierzchu i trzeba uważać, żeby się linki nie poplątały, ani sprężyny nie wypadły. Jak się to zrobi umiejętnie, to będzie ok.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 350 gości