Strona 2 z 3

: sob wrz 05, 2009 22:14
autor: enesen
heh, mam ten sam i jedną żarówkę

: sob wrz 05, 2009 22:26
autor: Lipek81
a mam jeszcze taki numer - 03 8477 06 - też masz?

: sob wrz 05, 2009 22:49
autor: marcinek84
jak pamiętam u mnie tez miejsce na 2 żarówki. według ETKI były włączniki dla pojazdów z oświetleniem do jazdy dziennej (S, FIN, N)i ze światłami miejskimi (GB) może tu coś było troszkę inaczej

: sob wrz 05, 2009 22:53
autor: enesen
Lipek81 pisze:a mam jeszcze taki numer - 03 8477 06 - też masz?
niet, SWF 501.222

: sob wrz 05, 2009 22:54
autor: Andrzej1963
sorki za wcięcie się w temat,ale jak byście mogli powiedzieć co to za typ i dane tego waszego "bohatera" dyskusji. Dzięki :grin:

[ Dodano: 05 Wrz 2009 22:56 ]
Chodzi o żaróweczkę

: sob wrz 05, 2009 23:03
autor: Lipek81
W GB ze światlami do jazdy dziennej też nic takiego nie bło - była jedna żaróweczka. Nie wiem jak w S, FIN, N - bo nie mam schematów

[ Dodano: Sob Wrz 05, 2009 23:04 ]
Bohaterem dyskusji jest wyłacznik śwaitęł, a nie żaróweczka.

: sob wrz 05, 2009 23:16
autor: mate64
Lipek81, identyczny włącznik świateł jest w toledo mk1 i tam niekiedy była kontrolka załączenia, taka jak w naszych przy szybie czy przeciwmgłowych. Podejrzewam że to może być przyczyna. rozbierałem w sumie kilka włączników i powiem tak, w ori w większości było miejsce na 2 kontrolki ale ich nie było (czy to MRO, czy HELLA, czy Valeo) natomiast w zamienniku z toprana miejsce jest tylko na jedną. W ogóle zamiennik toprana jest nieco inny i np nie da sie wykorzystać z niego części do ori. :chytry:

: sob wrz 05, 2009 23:22
autor: Lipek81
A to chyba mamy wyjaśnieie :) . Ale przy okazji przynajmniej jakiś bajer znalazłem, dla tych, którzy lubią modyfikacje podświetlenia - jaśniejsze/ciemniejsze po włączeniu świateł i regulowanie jasności :) .

: sob wrz 05, 2009 23:30
autor: mate64
Lipek81, co rozumiesz prze regulacje jasności? :chytry:

[ Dodano: 05 Wrz 2009 23:32 ]
BTW można by to wykorzystać do sygnalizacji stosując diodę RGB lub dwukolorową, ewentualnie 2 diody, np białą, wkładasz kluczyk i sie zapala, tak jak fabrycznie jest, i np zieloną, kiedy włączasz światla :chytry:

: sob wrz 05, 2009 23:35
autor: Lipek81
Doszedłem do wniosku, że można zrobić, ze podświetlenie będzie działało tak, ze:
1. Swiatła wyłączone - przekręcasz zapłon - podświetlenie włącznika będzie na maxa (dwie żarówki);
2. włączasz światła przy przekręconym zapłonie - podswietlenie przygasa (gaśnie jedna żaówka) - świeci się tylko jedna - która jest podłączona do potencjometru, czyli można regulować jasność podświetlenia przycisku razem z całą deską rozdzielczą.

Przed włączeniem świateł przełacznik powinien być podświetlony na maxa, żeby było łatwo go znaleźć. Po włączeniu świateł może świecić się tak samo jasno jak reszta deski - czyli powinien być za regulatorem.

: ndz wrz 06, 2009 20:56
autor: mate64
znalazłem foto na naszej giełdzie kolegi gtimk2:



http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 68e2b.html

dolny rząd 5 od lewej

: ndz wrz 06, 2009 20:58
autor: Lipek81
Obrazek nie dzała

: ndz wrz 06, 2009 21:03
autor: mate64
już poprawiłem :D

: ndz wrz 06, 2009 21:08
autor: Lipek81
E, to nie to. Przeciez tak, jak już pisałem wcześniej - dolna część wyłacznika świateł w golfie mkII jest zintegrowana z potencjometrem regulacji jasnosci podświetlenia przycisków. Nie mogła być ona zatem wykorzystywana innych przełaczników, jak ogrzewanie szyby, czy światła przeciwmgielne. Ten wlacznik pokazany przez Ciebie nie ma przecież regulacji jasności podświetlenia.