Strona 2 z 3

: sob gru 04, 2004 10:46
autor: mierzwin
zed pisze:Ja mialem podobnie w swoim golfie 1.6 90r. gaznik.Jak go odpalalem obroty byly w porzadku a pozniej 2 tys.Czasami jak go zgasilem to pomoglo.Mechanik patrzyl mi na ten polksiezyc z prawej strony gaznika ale to nie bylo to.Okazalo sie ze uszczelka pod gaznikiem jest walnieta a ona sporo kosztuje wiec szukam uzywki :satan:
Uszczelka pod gaźnik nie koszuje dużo. TYlko nie kupuj u serwistana VW. Ja swoją kupiłem za 57.20 PLN (z vatem). Czyli wcale nie tak drogo.

A jeśl chodzi o to, jak sprawdzić tą uszczelkę to:
1) sprawdźcie, czy gaźnik nie ma za dużych luzów, tzn czy nie majta się przy lekkim popychaniu go
2) zajżyjcie z latarką i poszukajcie pofałdowań, pęknięć na obramówce uszczelki - jak właśnie tymi dwoma metodami doszedłem do tego, co było nie tak

Acha, jest jeszcze 3 możliwość, co jest nie tak. Otóż nie jestem pewien, ale któryś z czujniów temp. współpracuje z automatycznym ssaniem. Jeśli jest padnięty to i ssanie będzie się za częśto załączało...

: sob gru 04, 2004 13:08
autor: mierzwin
Udało mi się zrobić fotkę mojej zniszczonej uszczelki...

: sob gru 04, 2004 18:06
autor: CHECIK
No dobra ale czy zryta uszczelka pod gażnikiem może mieć wpływ na trzymanie wysokich obrotów?Chyba raczej ma wpływ na nierowne obroty!

: sob gru 04, 2004 18:09
autor: mierzwin
Może, jak dostanie się powietrze pod gaźnik wtedy zaczyna wairować... Gdzieś miałem to nawet zapisane w książce serwisowej do gaźnika... Jako jeden z powodów nierównej pracy gaźnika...

: ndz gru 05, 2004 00:38
autor: Szymon Czarkowski
siwik pisze:Szymon moje nr sa takie ... HOO8835 to jaki mam gaznik ?? golf 1,8 KAT.
A to Mk2 czy Mk III ?
W dziale porady są linki do spisów z wszystkimi oznaczeniami, pojemnościami, latami produkcji i tam mozna dojść.

W papierach podaja tylko ostatnią litere kodu. Takich z H jest ze 4
do golfa, może RH - wtedy być może gażnik 2EE albo 2E3 - sprawdź czy masz kompa i czy gaźnik ma ssanie uruchamiane cieczą chłodzącą
(od strony cewki to znajdziesz). Jak nie to bedzie pewno 2EE.

Zgromadziłem trochę materiałów w czasie poszukiwań (np spis części i objawów usterek) - także daj znać na maila to prześlę.

: ndz gru 05, 2004 03:00
autor: siwik
szymon .... mama 1,8 kat .. wersja GL rok. prod. 1988 w/g VIN 1989 .. amoj mail ...cwirek_konrad@wp.pl

: ndz gru 05, 2004 13:41
autor: martines
Mam te same problemy w Golfie 1.6 89'. Sprawdzałem już wszystko. I jestem pewny że jest to wina gaźniczka. Problem leży w hydraulicznym odbijaniu zworki. Wystarczy lekkie ochłodzenie i zworka nie odbija stad też wysokie oboty slinika. Jedyna rada to wyłączyc na chwile silnik, i delitanie obchodzic sie z pedałem gazu na zimnym silniku.

pozdrawiam ;)

: ndz gru 05, 2004 13:51
autor: siwik
to nie jest chyba to rozwiazanie .. rok temu w sezonie jesienno zimowym nie bylo takich problemow ;(( jezeli silniczek pochodzi przez wluzszy czas na biegu jalowym to obroty po kilku minutach wracaja do normy czyli 900 obrotow albo jeszcze nizej :-(((

: ndz gru 05, 2004 19:13
autor: CHECIK
Martines! -w którym miejscu jest ta zworka?

: ndz gru 05, 2004 21:16
autor: martines
ta zworka jest od strony kabiny... taki malutki siłowniczek... próbowałem go WD 40 traktować ale to nie poskutkowało...

: czw gru 23, 2004 02:03
autor: siwik
i cisza na ten temat na forum ...a obroty nadal wysokie :panna: co to moze byc jeslito nie jest uszczelka pod gaznikiem ????

: czw gru 23, 2004 04:11
autor: szorka
Jeżeli masz 1.8 GUi gażnik 2E2 to tam chyba nie ma żadnych siłowniczków ani pierdół typu czujniki i komputery.
Więc wyjmij ten gażnik na stół ,przeczyść ,przedmuchaj, sprawdz stan flanszy gumowej i wymień wszystkie przewody podćiśnieniowe- koszt 0 ,-
I jedną sprawę wykluczysz.
Ktoś tu ostatnio pisał że w tym gażniku jest jakiś element odpowiedzialny za ssanie z króćcem do płynu chłodzącego i jakąś sprężyną- to pewnie jest przyczyna twoich problemów (chyba kolega "bartm" ma taki sam problem)

: czw gru 23, 2004 18:21
autor: zed
Ja mialem podobny problem ale juz niedlugo nie bede go mial bo okazalo sie ze to silniczek od wolnych obrotow ktory znajduje sie po prawej stronie gaznika i to on zamiast przymykac przepustnice to ja otwiera.Wczesniej wymienialem uszczelke pod gaznikiem i sprawdzalem czujnik od ssania ten po lewej ale sie okazalo ze jest ok.Po swietach bede to mial zrobione :satan: mozecie to sprawdzic komus na pewno pomoze :pub:

: czw gru 23, 2004 21:28
autor: mierzwin
Witam!

Po długich walkach rozwiązałem całkowicie swój problem z wysokimi obrotami... Problem był z ssaniem. Podobno, tak mi powiedział spec, gaźnik 2e2 ma ssanie wewnętrzne - umieszczone gdzieś w środku, blisko podstawy. I mechanizm ten lubi się sypać... Wymiana to trochę grzebania - ja się tego nie podejmowałem. Zapłaciłem słono ale się opłacało - teraz działa jak marzenie :D Na ssaniu max 1500 a później około 1000. BOMBA. Acha, nie sugerujcie się dokładnie wskazaniami obrotomierza - ciut przekłamuje - taki model :D
Także polecam wizytę u specjalisty od gaźników - w Wawie jest taki jeden, na życzenie przedstawie namiary (uprzedzam drogi, ale wart swojej ceny)

Pozdrawiam