Strona 2 z 3

: pt wrz 04, 2009 14:55
autor: guti
krxychu pisze:ta sonda mnie gryzie gosc mi kazał kupić 4 ro przewodowa ;/
w RPku jest jdnoprzewodowa, a jak masz 4 to powiedz mi jak masz to podłaczone ?

krxychu pisze:Spróbuj mi wyjaśnic na jakiej podstawie sonda miała by wpływ na prace zimnego silnika , przecież sonda zaczyna działać jak silnik jest nagrzany , moge sie mylic ale tak słyszałem
jak silnik jest zimny to przez jakis czas sygnal do ECU trafia z TPSa, u mnie to trwało tyle ze zdazylem wyjechac autem z garazu , wysiąsc, zamknąc garaz i juz zaczynało sie przeplatanie ,( prychanie , szarpanie , na luzie gasł ) trzeba było trzymac na gazie zeby to jakos sie unormowało, smród benzyna, dym czarny z rury przy przegazowaniu.

wpadlem na pomysł i odłaczyłm sonde wogóle, pomogło na obroty, ale palil jak smok ( 14-15 LPG )
zreszta na szarpance tez nie było lepiej, ale to szarpanie mnie wkurzało. Praca silnika mnie tez denerwowala, takie głuche buczenie przy dodawaniu gazu.

: pt wrz 04, 2009 14:58
autor: krxychu
jeżeli nie sprawi Ci to problemu to za jakies pół godziny zrobie fotki wrzuce i ocenisz

: pt wrz 04, 2009 15:00
autor: guti
krxychu pisze:jeżeli nie sprawi Ci to problemu to za jakies pół godziny zrobie fotki wrzuce i ocenisz
to ja Ci powiem jak to ma byc podpięte
czarny to sygnał sondy , szary to masa, dwa białe to plus i minus do podgrzewania sondy, odepnij sonde i zobacz czy cos sie poprawiło, auto powinno przjsc w tryb awaryjny , zwiekszona dawka paliwa , usredniona .

: pt wrz 04, 2009 15:08
autor: krxychu
a wiec szary idzie do masy czarny sygnał dwa białe sa całkowice pominiete nie podpiete . żeby sonde odpiac musze odpiąc czarny kabel i mase czy tylko czarny wystarczy? Czy to ze podgrzewanie nie jest podłaczone ma jakis wplyw na jej prace?

: pt wrz 04, 2009 15:27
autor: guti
krxychu pisze:musze odpiąc czarny kabel
tak lepiej bedzie
krxychu pisze:Czy to ze podgrzewanie nie jest podłaczone ma jakis wplyw na jej prace?
nie

: pt wrz 04, 2009 16:20
autor: TiTeK
Podepne sie pod temat gdyz czatając go dowiedziałem sie gdzie podpiąć wezyk który leci do licznika, mam jeszcze jedno pytanko, tez mam silnik RP io wczesniej miałem zwykły licznik bez mfa bez obrotomierza itp teraz załozyłem licznik z MFA, oraz manetke z przyciskiem mfa oraz kablem który idzie od tego przycisku do skrzynki z bezpiecznikami, podłączyłem to wszystko ale zmianafunkcji MFA nie działa :goof: co zrobic zeby to działało?? wiem ze temperatur oleju itp nie bedzie pokazywał ale jak podepne ten wezyk z podcisnieniem to moze chociaż spalanie bedzie mi pokazywał??

: pt wrz 04, 2009 16:31
autor: guti
TiTeK, jak dobrz pamietam musisz poprowadzic jeszcze 7 kabelków
bo manetke z skrzynka ok połaczyłes , ale nie połaczyłes licznika ze skrzynka,
musisz znalez rozpiske pinout licznika i skrzynki bezp , wpinasz sie w kabelkami w kostki w skrzynce i bedzie smigac.
TiTeK pisze:jak podepne ten wezyk z podcisnieniem to moze chociaż spalanie bedzie mi pokazywał??
tak

[ Dodano: Pią Wrz 04, 2009 4:34 pm ]
wyprowadz sobie od razu przwody do temp olju i powietrza, jak Ci sie w przyszłosci uda to kupic , to podepniesz i bedzisz miał komplet.

: pt wrz 04, 2009 16:36
autor: TiTeK
Czyli trzeba wpinac dodatkowe przewody w kostke od licznika?? Pamietajmy ze to licznik na jedną kość nie na dwie

: pt wrz 04, 2009 16:39
autor: guti
TiTeK pisze:Czyli trzeba wpinac dodatkowe przewody w kostke od licznika??
tak
TiTeK pisze:Pamietajmy ze to licznik na jedną kość nie na dwie
dzieki za wyjasnienie :)
jakby był na 2 kostki to tez trza pewnie cos dopiąc :)
po prostu instalacja nie jest uniwersalna, jak w przypadku obrotomierza, ze mozna podmeinic sam licznik i obrotek dziala, a tutaj trzeba troszke kabelków połozyc nowych :)

: pt wrz 04, 2009 16:45
autor: TiTeK
a co do czukników temp to mam takowe bo koleś dorzucił do kompletu licznika i manetki, kurde mysłałem ze nie bede musiał juz nic kombinować zeby chociaz spalanie działało a tu jednak trzeba kabelkami sie jeszcze pobawic :( no cóż jak mus to mus :D wielkie dzieki guti,

: pt wrz 04, 2009 16:48
autor: guti
tez niedawno zakładalem MFA, wiec jak miałbys jakies problemy to wal smiało :)

: pt wrz 04, 2009 16:52
autor: TiTeK
a powiedz mi gdzie seryjnie jest montowany czujnik temp powietrza bo nie wiem gdzie go upchnąć??

: pt wrz 04, 2009 16:57
autor: guti
TiTeK pisze:a powiedz mi gdzie seryjnie jest montowany czujnik temp powietrza bo nie wiem gdzie go upchnąć??
jak zajrzysz pod lewy błotnik, to znajdziesz tam taka jakby poprzeczke, , pod podłuznica na której stoi akumulator , ja tam go przykręciłem.

: pt wrz 04, 2009 17:06
autor: TiTeK
yhy to cza sie za to wziąśc :P tak z nudów :D moze cos z tego wyjdzie ;)