Strona 2 z 2

Re: ok 0,5L oleju na 2000km - dużo mało ??

: sob lis 05, 2005 00:19
autor: vwmadison
martines pisze:Już sam nie wiem co o tym myśleć. Przebieg 160 tyś km.
Mój brat ma ten sam motor i IV i dolewa może 0.5 na 3 tys km a ma przejechane ok 70 tyś :(
chyba ten typ tak ma jak tekts J. Cygana więc albo lejesz albo sie martwisz..

A masz zamontowqna grzałke do odmy :) była akcja servisowa dawno temu.
Bo w [przewodzie odmy zima robi sie piana i wywala oliwe..grzała zabezpiecza , by z piany w odmie nie powstał lód przy ujemnych stopniach C

: sob lis 05, 2005 02:21
autor: daaroo
Jak sie tak chwalicie to i ja sie pochwale

14 000 km olej jak wlalem na maximum tak stoi nadal. Silnik 151 tys :majkel:

Re: ok 0,5L oleju na 2000km - dużo mało ??

: sob lis 05, 2005 13:14
autor: vwmadison
martines pisze:Już sam nie wiem co o tym myśleć. Przebieg 160 tyś km.
Kolega sie pyta o jego auto i jego silnik a Wy sie "przechwalacie" swoimi motorami z innej dekady!!
Nauczyciel by Wam napisał "Nie na temat praca"!!! siadaj Pała!!!!!!!!!!!!!!!

Wiem,że chyba kolega leje Mobila syntetyk co kosztuje ok 40 zł za litra( na stacjach np orlen nawet 60 o zgrozu - to oczywiście za punkty ), czyli wychodzi przy wymianie co 15 tys km ,że dolewasz za 3. 75 litra razy 40 zł wychodzi 150 zł na olej dodatkowo...
Wychodzi ,że przejeżdzając 15 tys km robisz prawie 2 wymiany oleju , przyczym ta jedna jest niepisana....
Pocieszające jest to,że przy sprzedaży możesz wspomnieć nabywcy ,że olej wymieniałeś co 7500km ...... Oczywiście Go nie skłamałeś a powiedziałes prawde :)

Jak w polityce..Trzeba słowa dobierać :):)

: ndz lis 06, 2005 19:33
autor: Neoarti
Gdyby mój tak chciał palić tylko 0,5 l na 2000 km byłbym w siódmym niebie
A pali znacznie więcej jak na razie dolewam i olewam ale remoncik mnie czeka niebawem

: ndz lis 06, 2005 19:41
autor: martines
No ładnie... Przechwalaja sie co niektórzy. Sam miałem wczesniej mk2 i mk3 oleju nie brały ale to były inne silniki VW. Okazało się że mojego znajomego OCtavia 45 tyś km bierze olej podobnie jak moja 4 a w seriwsie nie podchodzą do tego ze zdziwieniem. Podobno jest to teraz norma. Za wyżyłowany z KM silnik płaci sie oliwą. Pozdrawiam i dziękuje.

: ndz lis 06, 2005 20:59
autor: Zilly
Te silniki VW tak mają. Od kumpla Octavia 1.6 też łyka 0,5l na 2000 km i w serwisie powiedzieli mu że to norma. Przebieg tej Octavii to 155 tys.

: ndz lis 06, 2005 23:44
autor: Chomik
Mam MK IV TDI przejechane 160tyś i bierze ok 0,5l od wymiany do wymiany.

Niewiem jak to jest z benzyniakami ale wydaje mi sie troche duzo :/

: pn lis 07, 2005 04:47
autor: vasyl22
pół literka na 2000 tys troche duzo ja w swojim nie dolewam narazie jest dobrze

: śr lis 09, 2005 14:44
autor: buba03
w książce servisowej golfa IV pisze wyraźnie że 1l/1000 km to jest w normie i nalezy go sprawdzać przed każdą dłuższą podróżą i bodajze tankowaniem. A w ASO nic z tym nie robią. A co do golfów I - II a moze i III to nie ma co ich porównywac to były całkiem inne silniki i przebieg nie miał znaczenia. Po prostu trzymały olej.

: śr lis 09, 2005 19:52
autor: ćwikła
co sie matwicie...szwagra alfa bieze ok 1,5 litra na tysiac....30tys przejechane...auto brane z salonu

: śr lis 09, 2005 20:24
autor: CHECIK
No to alfa widać nic dobrego albo po prostu ten typ tak ma i już.

: śr lis 09, 2005 21:53
autor: TUTENHAMON
Ja myślę że wszysko zależy od eksploatacji silnika jak jest katowany lub był katowany mój nie bierze nic na 15000 a kumpla ten sam weżmie 1,5 litra więc róznie to bywa. Przebiegi mnie więcej takie same róznica 20000. Ale on troche go ora a ja raczej żadko, za to dostaje w dupe muzyką i zużywam szybciej akumulatory.

: śr lis 09, 2005 22:10
autor: wojteks
nowoczesne silniki nie tylko w VW czy innych osobówkach ale też i w ciężkich maszynach biorą olej, mamy silniki caterpillar i na pytanie do serwisu czemu biorą olej padła odpowiedź "jak ma EURO-2 to musi brać olej, te bez euro oleju nie brały" więc pewnie jakieś względy konstrukcyjne wymuszają branie oleju, jak mało spala paliwa to czymś trzeba to wyrównać :) .

: czw lis 10, 2005 00:50
autor: daaroo
nowoczesne silniki nie tylko w VW czy innych osobówkach ale też i w ciężkich maszynach biorą olej, mamy silniki caterpillar i na pytanie do serwisu czemu biorą olej padła odpowiedź "jak ma EURO-2 to musi brać olej, te bez euro oleju nie brały" więc pewnie jakieś względy konstrukcyjne wymuszają branie oleju, jak mało spala paliwa to czymś trzeba to wyrównać Smile .

II juz spelniala norme euro-2. IV -euro3