Strona 2 z 3

: wt sie 18, 2009 09:54
autor: jacb82
mettenos pisze: wcale nie bez sensu, bo spalanie na podobnym poziomie a często niemalże identyczne, ja i szwagier swego czasu mieliśmy w tym samym czasie Mk3 - ja 1.6 on 1.4 - i powiem ci że w spalaniu niczym się te auta nie różniły
Golf III 1.4 60KM srednie spalanie 6.6 l/100km
Golf III 1.6 75KM srednie spalanie 7.8 l/100km
dane wg. www.autocentrum.pl, ale takie dane podają wszyscy.
Prawda jest taka, jak chcesz jezdzic spokojnie i tylko po miescie to nie ma opcji aby wiekszy silnik spalil tyle samo co mniejszy!!! Jezeli natomiast 1.6 sobie pocisniesz ( hehe, jezeli jest wogóle czym ;) ) i ktos jadący za Tobą 1.4 bedzie chciał jechać równo z Tobą wtedy silnik mniejszy dostanie w dupe i bedzie sie męczył i oczywiście spali swoje.

: wt sie 18, 2009 09:54
autor: haps
mettenos pisze:ja i szwagier swego czasu mieliśmy w tym samym czasie Mk3 - ja 1.6 on 1.4 - i powiem ci że w spalaniu niczym się te auta nie różniły a o porównaniu mocy i elastyczności chyba nie muszę pisać, a to że palił mu 1 litr oleju na 500 km to żadna nowość w 1.4.

chodzi na pewno o mk3? bo silnik 1.4 nie jest tak nieudany jak w mk4...

a wracajac do mk3 i proponowanych silnikow...

mam 1.8 + lpg, jak "ciułam" :helm: to spalanie po wawie, mam 8,7-9 litrow.. jezdze po prostu do 2,5tys obr i wierzcie mi ze sie da i ze nie estem zawalidroga ( ADZ ma max moment obr 145Nm przy 2500obr) wiec i spalanie jest wtedy super.. ostatnio jechalem w trasie 110-120, a na obwodnicy garwolina cisnalem i spalanie mialem 8..

jak juz sie kreci wyzej ten silnik to i spali ta dyszke, 11lpg po wawie..( zakladam ze to jest normalna jazda)

ogolnie to mi najwieksza przyjemnosc sprawia to ze moge sobie jezdzic na niskim obr i ten silnik ciagnie od samego dolu (jak diesel), malo mi przy tym pali i nie ma sie co zepsuc ( opinia mechanika z 30letnim doswiadczeniem - 1.8 to najbardziej udana jednostka VW jesli chodzi o benzyne)
zauwazcie ze od czasow mk1 jest ten silnik i byl wkladany do 97r do mk3.. cos w tym musi byc (wiadomo lekkie zmiany byly).

: wt sie 18, 2009 09:58
autor: jacb82
lwlw pisze: OK, ale czemu liczysz ceny benzyny? Auto ma chodzić na gazie, więc 1,5 litra więcej to 3zł, a nie 7zł.
3zł na 100km, robiąc miesiecznie 1000km to wyjdzie 30zł. Robiąc miesięcznie 1500km to wyjdzie prawie 50zł. Wszystko zależy jakim budżetem bedzie dysponował autor tematu.

: wt sie 18, 2009 10:35
autor: Lukasz_mk2
jeśli mogę dołożyć coś od siebie to też radził bym kupić zagazowanego ABS'a (1.8), sam mam taki silnik i naprawdę nie ma porównania z silnikiem 1.4 (czasami się takim poruszam). Żeby jezdzić "normalnie" autem z silnikiem 1.4 to musi swoje wypić + oczywiście jak jeden z kolegów wyżej nadmienił ciągła dolewka oleju.

: wt sie 18, 2009 13:33
autor: SYPEK
Z osobistego doświadczenia, a jeśli chodzi o mk3 to można powiedzieć że mam doświadczenie, bo obecnie mam ósme mk3 ;D to różnica między 1.6 a 2.0 jest ok 1l na 100km po mieście, a między 1.8 a 2.0 niestety nie zauważyłem różnicy przy poruszaniu się po mieście - mówie tutaj o benzynie, miałem też 2.0 z lpg to za 75zł zrobiłem 320 km po mieście, oglnie podsumowująć mniejsze jednostki nie palą odczuwalnie mniej niż 2.0 GTI. Jak koledzy pisali lepeij zainwestuj w większą pojemność z lpg niż w gołe 1.4 bo nie dość że drożej będzie jeżdzić to i gożej.

: wt sie 18, 2009 15:41
autor: PAPAYOS
jacb82 pisze:na pewno 1.4 bedzie mniej palić niz 1.6. Tu nie ma dwóch zdań

Nie masz racji kolego, a przynajmniej nie do końca....
Tak się dziwnie składa, że jestem posiadaczem auta z silnikiem 1,6 AEE i żonka jeździ 1,4 AEX. Ostatnio w moim bolidzie przepalił się tłumik i oddałem do warsztatu do naprawy... A że do roboty mam ponad 160 km pojechałem autem żony. I co się okazało: auto spaliło tyle samo paliwa co moje (a może nawet i więcej)... Oczywiście autem żony jechałem tak samo jak swoim czyli 110 - 120 km/h. Podejrzewam, że gdybym nie przekroczył setki spalaniebyłoby trochę mniejsze, ale nie wiele...

Tak więc jak chcesz kupić auto to ja proponuje rozejrzeć się za 1,6... Auto jest dynamiczniejsze, mocniejsze i szybciej zbiera się przy wyprzedzanium, przy tym samum zużyciu paliwa co 1,4...

A jak zależy ci na zupełnym cięciu kosztów, to rozejrzyj się za dieselkiem...

Pozdrawiam
PAPAYOS

: wt sie 18, 2009 16:32
autor: goryl3
Ja mam 1.9 TD (AAZ). Spalanie trasa 5.4L, miasto w zależnosci od sposobu jazdy - spokojnie/ok 6L, dynamiczniej/7,5-8max. I jako ze stary silnik o prostej konstrukcji to jezdzi i na rzepakowym BIO Paliwie jak i na innych :grin: . Jak ekonomia to diesel.

: wt sie 18, 2009 19:56
autor: doggie
haps pisze:
chodzi na pewno o mk3? bo silnik 1.4 nie jest tak nieudany jak w mk4....
wróć, pomyłka "klawiaturowa" z mojej strony, oczywiście chodzi o Mk4 - mój 1.6 8V jego 1.4 16V 75KM

[ Dodano: Wto 18 Sie, 2009 ]
co do 1.4 8V 60 KM to faktycznie jest bardzo dobry motor, teść ma Seata Cordobę z 1995 roku z tym motorem i nie sprawia żadnych problemów, maksymalny moment obrotowy ma dostępny dosyś szybko bo przy 2800 obr/min więc jest stosunkowo dynamiczny

: wt sie 18, 2009 22:45
autor: czarnykurczak
Mam 1.4 abd i nie narzekam. Fakt- mógłby mieć więcej mocy, mógłby mieć więcej momentu ale codziennie nie ścigam się z porsche :grin: . Jak chcesz nim dynamicznie jeździć to musisz go trzymać na obrotach. Wyprzedzanie dość często równa się redukcja do 3 i gaz w podłogę. A jak go nie gonię to pali ok. 6 litrów wachy na stówę. Nie dolewam oleju od wymiany do wymiany (chyba że bagnet kłamie i jednak ubywa :grin: ). Silnik potwornie prosty w obsłudze. Robienie rozrządu= 400zł (mechanik w Łodzi).

Niestety mój egzemplarz jest dość zajeżdżony, więc niezbyt mogę się wypowiadać co do awaryjności. Przy silniku oprócz rozrządu, kabli, świec i innych materiałów eksploatacyjnych nic nie wymieniałem. Oprócz cewki, która padła jak wpadłem w olbrzymią kałużę.

: śr sie 19, 2009 21:59
autor: lwlw
czarnykurczak pisze:Silnik potwornie prosty w obsłudze. Robienie rozrządu= 400zł (mechanik w Łodzi).
Akurat te 8-zaworowe na jednopunkcie to wszystkie są proste, 1.8 także. Rozrząd w 1,8 AAM to pasek za 35-40 zł i aż jedna rolka za 50-60zł. Koszt wymiany nie wiem jaki, ale na pewno niedużo, bo to prosta robota. Całość na pewno <<400zł.

: śr sie 19, 2009 22:53
autor: marny88
mam również 1.4 ABD i powiem szczerze, że nie jeździ się źle tym samochodem aczkolwiek mógłby mieć trochę więcej mocy... u mnie spalanie to około 6-6.5L/1ookm. trasa- wiadomo trochę mniej, ale coś kosztem czegoś: może i małe spalanie ale i mocy brak
zgadzam się tu z czarnykurczak oraz innymi posiadaczami 1.4

: śr sie 19, 2009 23:11
autor: tsmuk
Ja mam mk3 1.4 i ma wciąga w trasie kolo 7l gazu, w mieście maksymalnie 9l w silnikach 1.6 jest porównywalne spalanie a mocy więcej.

: śr sie 19, 2009 23:29
autor: sHpAaKu
Gdybym dziś stał przed wyborem mk3 w benzynie to napewno wybrałbym wielopunkta takiego jak mam teraz. 5,5 litra na trasie, 7,5 litra w zimie po mieście, 0 litra oleju zużycia, bez redukcji pod każdą górę wjeżdza. Mały silnik mało spali, ale waga gabloty też robi swoje, więc czasem silniejsza motorownia może mieć lżej, lub jest czym pojechać z bagażem i kompletem w kabinie. Jest w czym wybierać, ważne żeby był zdrowy a litr w spalaniu można stracić/zyskać przez mase innych sposobów.

: śr sie 19, 2009 23:33
autor: prezesik25
może napiszę nie na temat, ale
Lukasz_mk2 pisze:+ oczywiście jak jeden z kolegów wyżej nadmienił ciągła dolewka oleju.
no jak "ktoś dba tak ma", ja mam przebieg 284 tys.km, olej półsyntetyk i oleju nie bierze
czarnykurczak pisze:Jak chcesz nim dynamicznie jeździć to musisz go trzymać na obrotach. Wyprzedzanie dość często równa się redukcja do 3 i gaz w podłogę.
zgadzam się z tym
czarnykurczak pisze:Silnik potwornie prosty w obsłudze. Robienie rozrządu= 400zł (mechanik w Łodzi)
wymiana samemu - 80 zł paski i 40 minut roboty

U mnie spalanie w trasie to 8,5 l LPG/100 km (przy jeździe częściowo na max wciśniętym pedale gazu), ale takie spalanie to moja sprawka, podkręciłem go trochę, aby się deko lepiej zbierał przy alu 15" i oponach 195/50r15.