Strona 2 z 3
: śr sie 12, 2009 11:27
autor: Lukaszr0
Słyszałem że da rade przerobić alternator i wystarczy tylko zdjąć plastikową nakładkę osłaniającą prostownik,i wyprowadzić przewód z jednej (dowolnej) fazy stojana.
Ktoś wie ile w tym prawdy ?
: śr sie 12, 2009 13:56
autor: piori
Lukaszr0 pisze:wyprowadzić przewód z jednej (dowolnej) fazy stojana
Dokładnie, obrotomierz jest sterowany częstotliwością i wystarczy wyprowadzić zmienne napięcie z alternatora.
: pt sie 28, 2009 19:10
autor: Lukaszr0
: pt sie 28, 2009 20:30
autor: piori
Lukaszr0, jaki to kabel (kolor)? Na wyjściu W jest jakiś założony?
Jeśli obrotomierz jest sprawny to da się to zrobić choćby nawet z alternatorem z benzyniaka, tylko trzeba właśnie wyprowadzić przewód bezpośrednio z uzwojenia stojana.
Nadwozie i instalację elektryczną masz oryginalną od sinika diesla, czy była przekładka z benzyny? Jeśli to drugie, to trzeba jeszcze puścić kabel ze skrzynki bezpieczników do wtyczki zegarów.
: pt sie 28, 2009 21:21
autor: Lukaszr0
Co do kabla to nie wiem albo będzie to niebieski albo czerwony - daje fotkę, instalacja jest ori. Czerwony jest odłączony, jak pisałem wyżej.
Klik
Klik
Klik
: pt sie 28, 2009 21:34
autor: piori
Lukaszr0, no właśnie ten kabelek powinien być podpięty pod wyjście W i on odpowiada za działanie obrotomierza. Niebieski jest od wzbudzenia alternatora, a ten trzeci gruby od ładowania.
: pt sie 28, 2009 21:36
autor: Lukaszr0
Ok, to podpiąć go pod te wyjście W ? Trzeba będzie pewnie altek rozkręcać ?
: pt sie 28, 2009 21:43
autor: piori
A to wyjście u Ciebie to nie jest taka wystająca wsuwka "męska", na którą tylko zakłada się konektorek? bo tak powinno być.
Jeśli nie ma tej wsuwki, to trzeba rozebrać altek i przylutować jakiś kabelek bezpośrednio do jednego z trzech zakończeń uzwojenia stojana i do niego podłączyć ten kabelek który masz urwany.
: pt sie 28, 2009 21:46
autor: Lukaszr0
Niewiem, jutro obadam co i jak, dzięki za pomoc.
: pt sie 28, 2009 22:09
autor: piori
Jakbyś jednak musiał lutować, to może pomoże Ci ten schemat:
: sob sie 29, 2009 16:20
autor: Lukaszr0
Ok, wsuwka była, podłączyłem wszystko jak trzeba i nadal nie działa ;/ Chyba będzie trzeba udać się do elektryka ...
: sob sie 29, 2009 17:34
autor: piori
Możesz jeszcze sprawdzić czy wychodzi kabel (powinien być zielony) z głównej skrzynki elektrycznej z niebieskiej kostki U1, pin 6 i idzie na pin nr. 10 wtyczki licznika.
Pinout skrzynki elektrycznej
Pinout kostki licznika
I na sam koniec jeszcze sprawdź na obu końcach całego układu czy jest przejście, tzn. między kabelkiem zakładanym na wyjście W altka i pinem nr.10 we wtyczce zegarów (np. miernikiem z funkcją brzęczyka). Prowizorycznie możesz nawet puścić bezpośrednio kabel łączący te dwa punkty i wtedy nie ma bata, musi działać obrotek.
: sob sie 29, 2009 17:45
autor: noVWy
Lukaszr0, nie wiem czy z tą twoją instalacją jest wszystko ok ale na tych twoich zdjęciach coś to dziwnie wygląda także dołączam zdjęcie jak to wygląda w alternatorze podłączenie kabli i ich kolory widać tam wyjście W i jaki kabel tam powinien być podpięty, sprawdz czy tak jest u Ciebie
: czw wrz 03, 2009 01:03
autor: bartuss_17
Witam, to teraz ja mam pytanie odnosnie podlaczenia obrotomierza. Mam Golf'a II 1,6TD - 1V silnik. W moim egzemplarzu jest licznik z (nie dzialajacym) zegarkiem na jeden wtyk. Na dniach chce kupic licznik - tez na jeden wtyk - z obrotomierzem i pytanie czy bedzie mi dzialal od razu, czy bede musial jakies kable podlaczac do alternatora? Bylem przed chwila przed blokiem i widze, ze tam jest jeden luzny kabelek, z tego co mi sie wydaje jest to ten sam kabel co u
noVWy na zdjeciu. Wystarczy, ze go wloze w to wejscie W i bedzie wszystko sprawnie dzialalo?
Zrobilem kilka zdjec, ale jest ciemno i tak srednio bedzie je widac
Prosze o rady