Strona 2 z 2

: pn sie 10, 2009 09:35
autor: Lipek81
Użyleś pewnego skrótu myślowego, który mógłby wprowadzić kogoś w błąd. Wężyk idze do przewodu serwa, a nie do kolektora ssącego. Ktoś mniej doświadczony gdyby przeczytał Twój tekst szukałby końca tego węzyka wpiętego gdzieś w kolektor ssący, a nie w rurkę podciśnienia serwa - bo nic o niej nie napisałeś. A kolektor ssący nie jest przecież rurką, która daje podciśnienie do serwa.
zodiak pisze:a czy 20cm w lewo czy w prawo to nie ma najmniejszego znaczenia.
- myślę, że dla osób które nie wiedzą, gdzie ta rurka się kończy, ma znaczenie - znacznie ułatwiłoby to szukanie - a po to przecież pomagasz ludziom na forum, aby ułatwić im zadanie, rozwiązać problem.

Dla jasności załacząm zdjęcie. Widać tutaj wężyk, który idze do aparatu zapłonowego, obok niego jest zaślepiony zielonym kapturkiem króciec, pod ktory powinien być podłączony wężyk od MFA.
Obrazek

: pn sie 10, 2009 09:40
autor: zodiak
Lipek81,
OK, spoko "małoprecyzyjnie" napisałem :D ale dodałem, że >widać go bo wychodzi z okolic "zegarów" w przedziale silnika< więc powinien go odnaleźć od tej strony ;)

: pn sie 10, 2009 11:20
autor: Lipek81
Wracając do tematu - magamiki, nie wydaje mi się, żeby był sens wymieniać liczniki - tym bardziej, że chcesz zrobić przejściówke z jednej na dwie wtyki - to nie jest takie proste. Najpierw spróbuj naprawić stary licznik. Może przyczyną jest właśnie ten wężyk - jakaś nieszczelność, czy coś. Przyczyną może być też sam czujnik podciśnienia w licnziku - montowany jest z tyłu na dwie śrubki. Cześto króciec, na który nakłada się linkę jest urwany (najczęściej podczas wymontowania licnzika się łamie ;) - wiec uważaj na niego), moze też nie łaczyć z reszta licznika. Może odkręć go i wyciągnij i wtedy zobacz, czy cos się zmieni - jak nie, to być może przyczyną jest właśnie ten czujnik.

: wt sie 18, 2009 14:34
autor: megamiki
witam

zgodnie z obietniac odp

licznik naprawiony odleglosciomierz dziala.
jednak z mfa jest problem bo faktycznie dalej pokazuje 99.9l i nie ida km
na razie nieche mi sie znow tego odkrecac.
wczesniej pojawila sie info ze to moze byc czujnik halla taka czarna kostka do ktorego jest przypiety wezyk wezyk wydaje sie ok nie pognieciony

gdzie ja takie ustrojstwo kupie ?
i ile moze kosztowac ?

pozdr.

: wt sie 18, 2009 15:28
autor: Lipek81
Czujnik halla w liczniku to co innego, niż czujnik podciśnienia. Czujnik podciśnienia, to ta kostka, do której podpięty jest wężyk. Czujnik Halla, to taka mniejsza kostka, koło prędkościomierza - z tyłu, ona daje impulsy do elektroniki zależne od prędkości auta.
U ciebie prawdopodobnie do wymiany jest ten czujnik podciśnienia. Gdzie go dostać - hmm - pewnie w ASO, ale czasami ktoś na forum tanio sprzedaje, lub oddaje za darmo uszkodzone licnziki z MFA - można wtedy stamtąd wziąć.

: czw sie 20, 2009 11:08
autor: megamiki
witam

to czy hallotron w liczniku da sie jakos naprawic/wymienic czy juz pozostaje tylko kupno nowego licznika ?

: czw sie 20, 2009 11:33
autor: Lipek81
czujnik halla jak i czujnik podciśnienia da się wymienić, tylko trzeba skądś wziąć nowy, ewentualnie kupić w ASO.