Strona 2 z 3

: czw sie 06, 2009 00:10
autor: KrzysiekosH
Witam
hhm ciezko powiedziec napewno chłodniejsza
bo jak zawór sie całkowicie otworzył to praktycznie redukcji cisnienia nie robi albo mało, nie pamietam jak dokladnie to było ale na zwór bym obstawial na samym koncu bo zazwyczaj on jest zatykany syfem jak sie pojawi w ukladzie ale to juz inna bajka

[ Dodano: 06 Sie 2009 00:12 ]
bez sprawdzenia ile czynnika masz i jakie ciśnienia są to narazie jest takie ogólne gadanie a jaki masz rocznik auta i kiedy lub co robiłes z klimą

: czw sie 06, 2009 00:13
autor: dymekvr6
:/ niestety te rurki sa tylko ciepłe.. chyba jutro trzeba zadzwonic na szrota i zapytac ile chca za kompresor klimy :)

: czw sie 06, 2009 00:15
autor: KrzysiekosH
orientacyjnie możesz, ale się upewnij czy to jest to, czasami róznie bywa, też uwazaj żebyś gorszego badziewia nie kupił.

: czw sie 06, 2009 16:43
autor: tom17
passat nie ma zaworu tylko dysze rozprężną. ja bym najpierw ją wymienił (koszt dyszy to ok 10zł). jeżeli dysza będzie zapchana nie będzie różnicy temperatur

: czw sie 06, 2009 20:18
autor: dymekvr6
auto to passat 2002r. mam go od niedawna no i narazie próbuje dojsc co z ta klima ze nie dziala. servisanci od klimy powiedzieli ze czynnik jest (chyba duzo skoro nie mowil ze jest mało) no ale cos nie tak z cisnieniem.. nie przyjrzałem sie dokładnie ale wskazówka jakos była wysoko i jak on przygazował to mówi ze powinna opasc czyli powinno zmienic sie cisnienie a sie nie zmienia nic.. jestem w anglii i tu u mnie w miscie znalazłem tylko ten jeden warsztat co robią servis klimy no i tak głupio juz trzeci raz jechac :D no i 2 razy mówili ze to kompresor.. jak nic tu nie załatwie to pojade do polski a tam to juz nawpewno znajdzie sie ktos kto ma pojęcie :) dzięki za pomoc

: pt sie 07, 2009 12:04
autor: KrzysiekosH
witam
Ah ta pamieć zawodna, od 5 lat nie pracuje w tym zawodzie (tej specjalnosci), jesli rzeczywiscie jest dysza ropzr,. tzw droselka. to filtr (osuszacz) jest po stronie ssącej czyli przed kompresorem za parownikiem i droselka, jak jest zatkany to też nie bedzie róznicy temp i ciśnień.
Aha jest jeszcze jedna rzecz tylko juz nie pamiętam czy w tych modelach było, mianowice w kompresorach też mozę być regulator ciśnień ( ustala różnice ssania i tłaczenia , np na obrotach żeby utrzymawał na stałym poziomie) a fizycznie kompresor moze byc Ok, na ktory cały kompresor niby mowią ze do wymiany. Niestety tylko takie ogólne info mogę podać.

pozdrawiam

: pt sie 07, 2009 14:23
autor: tom17
KrzysiekosH pisze:Aha jest jeszcze jedna rzecz tylko juz nie pamiętam czy w tych modelach było, mianowice w kompresorach też mozę być regulator ciśnień
tak. kompresor ma zawór regulujący. dlatego pisałem dysza lub kompresor.

: sob sie 08, 2009 09:41
autor: dymekvr6
KrzysiekosH, tom17, wielkie dzięki chłopaki za pomoc. jak tylko znajde okazje to bede z tym walczył :D

: ndz sie 09, 2009 20:11
autor: KrzysiekosH
czekamy na wynik jaki bedzie

pozdrawiam

: śr sie 12, 2009 19:24
autor: MichałP
Mam podobny proble podczas podróży na południe wysiadła mi klima po powrocie okazało się, że wystrzeliło gumkę w zaworku (wlewowy) na wysokim ciśnieniu, po wymianie zaworu i napełnieniu sprzęgło załącza sprężarkę ale nie wytwarza ciśnienia na zegarach lekko bunie wskazówką. Kolega typuje sprężarkę ale On jest początkującym w tej braży więc zanim zakupię nową mam prośbę o podpowiedzi czy to spręząrka napewno może być przyczyną, czy może być coś innego?
klimatyzacja klimatronik silnik TDI rok 2002.
proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu

: śr sie 12, 2009 20:09
autor: greg
możliwa druga przyczyna - zapchany filtr osuszacza

: czw sie 13, 2009 09:06
autor: tom17
stawiam na sprężarkę lub zablokowany zawór rozprężny.
filtr mało prawdopodobne bo nie ma mozliwości że zamarznie w bardzo krótkim czasie (ale przy wymienie któregoś podzespołu wskazane jest żeby wymienić osuszacz)

: czw sie 13, 2009 11:20
autor: KrzysiekosH
Witam
MichałP pisze:nie wytwarza ciśnienia na zegarach lekko bunie wskazówką
jak sprawdzał cisnienie na stronie tłoczniej czy na ssącej , i czy coś na obrotach reagowało, możliwosći może być wiele na poczatek moze rozskrecić rury np przy komprzesorze i zaworze rozpręznym i sprwadzic przelot , Jak bedą ok to sprawdzić kompresor np czy wał na sprzęgiełku sie nie zerwał itp niestety to jest szukanie i sprawdzanie

: czw sie 20, 2009 10:56
autor: MichałP
Przepraszam, za nadanie tematu i milczenie ale kłopoty chodzą parami komputer też padł i dopiero mogę cokolwiek pisać. Dzięki za odzew i porady. Dziś na giełdzie (poznań) kolega kupi sprężarkę pozostałe wymienione przez Was elementy posiadam, więc zaczniemy się bawić w śledczych.
Zastanawia mnie tylko dla czego wystrzeliła gómka w zaworku wlewowym ?

[ Dodano: 21 Sie 2009 14:51 ]
Panowie mam problem ze zdobyciem konkretnej sprężarki do mojej kimy
więc mam pytanie jakie różnice występują pomiędzy np. 1J0 820 803 K a 1J0 820 803 A,
albo z innej beczki skoro nie mogłem dostać na giełdzie 1J0 820 803 K to jaką mogę ją zastąpić ?
czy 1J0 820 803 A może ją zastąpić wyprowadzenia ma pra :green_fuck: ktycznie takie same?
co podpowiada Wam Wasza wiedza fachowa - ja znowu jestem stary i zielony

[ Dodano: 21 Sie 2009 14:58 ]
jeszcze jedno najważniejsze
autko Golf 4 1,9 TDI silnik (102 kM ATD) a climatronik był wszczepiany z Bory 2003