Dławi się przy ruszaniu z miejsca

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » ndz lip 26, 2009 21:12

Tak jak koledzy pisza moze masz cos z zaplonem Sprubuj go troche przyspieszyc moze cos to da



Awatar użytkownika
czechu_01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: śr sty 21, 2009 22:20
Lokalizacja: 50°48'N 19°07'E
Kontakt:

Post autor: czechu_01 » ndz lip 26, 2009 21:19

masz znak na kole zamachowym - na osłonie sprzęgła - obudowa skrzyni biegów masz zaślepkę - sdejmujesz - kręcisz silnikiem aż znak na kole zamachowym pokryje się ze strzałką, zdejmujesz pokrywę zaworów - w tym momencie widać na wałku rorządu że linia - taka że mozesz w niej zmieścić płaską blachę gubości ok 5-7mm jest równoległa do powierzchni głowicya krzywki na 1 cylindrze (te od strony paska rozrządu) mijają się tj. są w górze. Zdejmujesz osłonę paska rozrządu - otwór na kole pasowym pompy paliwa zgrywa sie z otworem udsalającym.


O to chodzi? Czy szukać dalej?
Ostatnio zmieniony ndz lip 26, 2009 21:19 przez czechu_01, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lip 26, 2009 21:53

nie, to za dużo. Zdejmujesz sobie górną osłonę paska jest na zatrzaski, dla wygody zdejmij rurę dolotu od przepływki do wtrysku. Ustaw sobie na dole znak na kole pasowym wału na znak (strzałka) na dolnej cześci obudowy paska. Znak na kole wałka ma być na znaku pokrywy rozrządu. I to podstawa. Masz tam jeszcze kołko wałka pośredniego ale tu za bardzo nie zbaczysz bez zdejmowania dolnej cześci osłony. Ale jak coś z nim będzie nie tak to wyjdzie przy sprawdzaniu zapłonu. Na znak na kole zamachowym nie patrz szkoda czasu.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
czechu_01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: śr sty 21, 2009 22:20
Lokalizacja: 50°48'N 19°07'E
Kontakt:

Post autor: czechu_01 » ndz lip 26, 2009 22:03

Tak sobie myślę, bo mam jeszcze inny "defekt", a mianowicie trzęsie silnikiem, zwłaszcza na wolnych obrotach. tak jakby chodził na 3 cylindrach. Więc może to ma związek jedno z drugim (zapłon?). Ale to tylko moje głośne myślenie.


AUTOMATYKA DO BRAM, DOMOFONY, WIDEOFONY - MONTAŻ SERWIS - TEL. 509 227 268

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » ndz lip 26, 2009 22:11

Moze lapac lewe powietrze przez odme jak Ci trzesie nawolnych obrotach
Ostatnio zmieniony ndz lip 26, 2009 22:12 przez jeryk10, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
czechu_01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: śr sty 21, 2009 22:20
Lokalizacja: 50°48'N 19°07'E
Kontakt:

Post autor: czechu_01 » ndz lip 26, 2009 22:38

Odma to te gumowe węże odchodzące z tego kwadratowego plastiku na pokrywie zaworów?

Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz lip 26, 2009 22:49 przez czechu_01, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lip 26, 2009 23:21

Tak, muszą być szczelne.
Ostatnio zmieniony ndz lip 26, 2009 23:22 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
czechu_01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: śr sty 21, 2009 22:20
Lokalizacja: 50°48'N 19°07'E
Kontakt:

Post autor: czechu_01 » pn lip 27, 2009 19:21

Paweł Marek pisze:zrób jeszcze taki sam test jak z TPS, Czyli włącz zapłon, podnieś pokrywę filtra i palcem popychając klapkę patrz na napięcie, wzrasta stopniowo (u mnie akurat od 0,26 ale 0,33 to chyba w tolerancji będzie) aż do 4.5 - 5V.
Zrobiłem jak radziłeś i wyszło mi, że na włączonym zapłonie, zgaszonym silniku i zamkniętej klapce przepływki mam 0,3V. W miarę otwierania klapki napięcie stopniowo wzrasta ale przy max. otwarciu nie dochodzi nawet do 4V, ma jakieś 3,75V. Odma jest szczelna.

Co do rozrządu to zdjąłem tą osłonę ale za cholerę nie wiem jak się to je, z której strony się za to zabrać. Zrobiłem 2 fotki, może wyjaśni mi to ktoś bardzo ale to bardzo dużymi drukowanymi literami :grin:

Co do zapłonu to sprawdzę dopiero w środę.
Dzięki z góry za wszystkie rady.
Obrazek
Obrazek

[ Dodano: 28 Lip 2009 20:27 ]
A czy takie objawy mogą powstać w skutek uszkodzenia czujnika temperatury, który jest umieszczony na plastikowym króćcu do którego wchodzi górny przewód z chłodnicy? Czujnik ma 4 przewody.

Z góry dzięki.
Ostatnio zmieniony pn lip 27, 2009 21:10 przez czechu_01, łącznie zmieniany 6 razy.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt lip 28, 2009 20:37

Wątpie ale łatwo go sprawdzić omomierzem, mierząc opór przy różnych temperaturach między pinami chyba 1 i 3 ale nie pamiętam. Normy są na forum. W przbliżeniu na zimno ok 2-3 komów, na gorąco 250 omów.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
czechu_01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: śr sty 21, 2009 22:20
Lokalizacja: 50°48'N 19°07'E
Kontakt:

Post autor: czechu_01 » wt lip 28, 2009 21:03

Ok, jutro jadę ustawić ten zapłon i dam znać co wyszło.

Zapłon sprawdzony. Miałem go jednak ustawionego poprawnie, czyli tak jak pisał kolega Paweł Marek:na wolnych obrotach -6 stopni. Natomiast wyszło coś innego, a mianowicie w czasie pracy na wolnych obrotach komputer(?) sam przyspiesza bądź opóźnia zapłon. Stąd mogą być takie wahania obrotów? Sygnały z jakich czujników powodują opóźnienie zapłonu oprócz czujnika spalania stukowego?(Jeśli w ogóle taki posiada ten silnik). A może czujnik Halla
Ostatnio zmieniony śr lip 29, 2009 21:47 przez czechu_01, łącznie zmieniany 3 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 332 gości