Golf IV 1.9 TDI 90 km ALH nie odpala (klapa gasząca!!)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

xplo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: śr maja 14, 2008 11:33
Lokalizacja: Świnoujście

Post autor: xplo » ndz sty 10, 2010 16:53

Kontrolka świec się świeci. Zawsze na chwile jak jest rozgrzany. Jak zimno na dworzu i zimny to dłużej. Samo poruszenie tą wajchą w pozycje klapa zamknięta (wajcha się blokuje na nagarze). I opuszczenie ją na klapa otwarta i odpalił. Zrobiłem tak 3 razy i za każdym razem to pomogło. Po zgaszeniu sam nie chciał odpalić. Teraz niedawno zapalałem to odpalił normalnie. Wątpie aby to był ten przekaźnik.

Zauważyłem jeszcze ponownie, że po zgaszeniu samochodu ta klapka stuknie po znacznie dłuższym czasie niż wtedy gdy przeczyściłem ten nagar ze środka... Dzisiaj jak zgasiłem stuknęła (otworzyła się) dopiero po ok 30 sekundach albo i nawet dłużej po wyłączeniu silnika. Wcześniej było to parę sekund po wyłączeniu.
Ostatnio zmieniony ndz sty 10, 2010 16:54 przez xplo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn sty 11, 2010 20:32

w takim razie elektrozawór N239, który podaje podciśnienie na siłownik sterujący tą klapą nie odcina podciśnienia - pewnie się wiesza wewnątrz tłoczek, spróbuj od kogoś podmienić na czas próby.


Obrazek

xplo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: śr maja 14, 2008 11:33
Lokalizacja: Świnoujście

Post autor: xplo » śr sty 13, 2010 21:13

Gdzie on się znajduje ? Jakaś fotka może - Dzięki.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » śr sty 13, 2010 21:24

xplo pisze:"]Gdzie on się znajduje ? Jakaś fotka może - Dzięki.
Umieszczony jest na przewodzie dolotowym do turbosprężarki... ma taki szary "łepek" ..
Albo chwyć wężyk od siłownika klapy gaszącej i po nim trafisz do elektrozaworu ...

Obrazek


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

xplo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: śr maja 14, 2008 11:33
Lokalizacja: Świnoujście

Post autor: xplo » śr sty 13, 2010 21:28

Jak ten elektrozawór się inaczej zwie ? Bo znalazłem na allegro pod n239 http://allegro.pl/item873745165_elektro ... c_egr.html a może jest ich wiecej.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw sty 14, 2010 06:56

to jest właśnie ten jaki jest w linku, znajdziesz go z tyłu kolektora ssącego pod jego wlotem od strony EGR, tu go widać na fotce :
http://motoallegro.pl/item855594127_kol ... 9713j.html
Ostatnio zmieniony czw sty 14, 2010 07:00 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2779
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Post autor: phanteon » sob kwie 17, 2010 14:16

Witam

Odgrzebię temat trochę.

Obrazek

Jak to zrobić? Wymieniałem wężyk podciśnienia i ułamałem bolec wchodzący w tą gruszkę. Sama gruszka schodzi prosto ale co z tym cięgnem. Pomysł mam jak uszczelnić ułamany bolec z gruchą, tylko dobrze by było ją zdjąć i na spokojnie zrobić to w domu.

Pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 298 gości