Kolego a jakie to są koszta tego czujnika wałka rozrządu? gdzie on się znajduje? I jakie miałeś dokładnie objawy. Czy po wymianie tego czujnika faktycznie jest tak jak powinno
tzn. ssanie na zimnym silniku wróciło na 1100 , 1200 obr. i silnik chodzi równo ?
Pozdrawiam .
[ Dodano: 27 Kwi 2010 22:21 ]
Może jesteś naszym zbawicielem Kolego !
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jak tak to masz krate browara
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jutro sprawdze. Czujnik położenia wałka rozrządu - Czujnik Halla ! Już znalazłem w instrukcji obsługi samochodu jak on działa. I jak sprawdzić czy czujnik jest dobry. Specjalnie dla was opis poniżej!
Czujnik Halla dostarcza do urządzenia sterującego informacje w chwili zapłonu w pierwszym cylindrze. Chociaż dane z tego czujnika są niezwykle ważne dla układu zapłonowego, to w razie jego uszkodzenia nawet silnik czterocylindrowy z układem zapłonowym z pojedyńczą iskrą może nadal pracować według programy zastępczego. Jest wówczas wyłączana regulacja spalania stukowego i niego zmniejszany KWZ, gdyż nie można już rozpoznać, w którym cylindrze następuje zapłon. W takiej sytuacji zapłon następuje prz każdym obrocie wału korbowego. Układ wtryskowy dopasowyje sie do zmienionych warunków; zamiast wtrysku przy otwartym zaworze dolotowym, paliwo jest wtryskiwane już przed jego otwarciem. Uszkodzenie czujnika Halla nie zakłuca pracy przygotowania mieszanki.
SPRAWDZANIE CZUJNIKA HALLA !
Czujnik Halla (część oznaczona symbolem G40) znajduje się z prawej strony silnika. Do jego sprawdzenia jest potrzebny miernik uniwersalny (np.V.A.G. 1526 albo 1715) i schemat instalacji elektrycznej. Dla skutecznego przeprowadzenia pomiaru, napiecie akumulatora powinno wynosić przynajmiej 11,5V.
1. Wyciągnij wtyk złącza trzystykowego z czujnika Halla.
2. Podłącz przewody miernika do styków 1 i 3 wtyku.
objaśnienia kostki złącza ( 1 - trzystykowy wtyk , 2- Czujnik Halla , styki 1 - 3
3.Włącz zapłon. Przyrząd powieniem wskazywać napięcie przynajmiej 4,5V (nie więcej jednak niż 5,5V)
4. Do sprzawdzenia przewodów jest zalecany przyrząd V.A.G. 1598/22. Jeśli go nie masz, sprawdz miernikiem uniwersalnym napięcie miedzy stykiem 2(pośrodku wtyku) i masą. Przy włączonym zapłonie miernik powienien wskazywać wartość naięcia akumulatora.
5. Na styku 3 sprawdzisz przewód masowy. Przy włączonym zapłonie, między stykiem i masą rezystencja nie powinna być większa niż 1,5 oma.
6. Jeżeli przewód masowy nie jest uszkodzony i napięcie między stykami 1 i 3 jest właściwe, oznacza to uszkodzenie czujnika Halla, który należy wymienić!
Sprawdzcie Panowie i napiszcie jaki efekt Pozdrowionka dla wszystkich.
[ Dodano: 27 Kwi 2010 22:51 ]
Panowie jeszcze 1 podpowiedź. Kieruje się tym że w opisie czujnika Halla którym napisałem powyżej jeżeli jest jego uwaria pisze że wyłączana REGULACJA SPALANIA STUKOWEGO. I znalazłem co to jest te spalanie stukowe. Opis poniżej.
SPALANIE STUKOWE.
W silnikach z zapłonem isktowym, w pewniech okolicznościach proces spalania może przebiegać niewłaściwie, co ogranicza jego skuteczność i powoduje spadek mocy silnika. Takie niekorzystne przebiegi są nazywane "spalaniem stukowym" Poleca ono na gwałtowym zapaleniu się cząsteczek mieszanki, do których nie dotarł jeszcze front płomienia. Czwila zapłonu jest zatem dużo za wczesna. W czasie spalania stukowego prędkość rozprzestrzeniania się płomienia wynosi około 2000 metrów na sekundę, wobec 30m/s przy spalaniu normalnym. Zbyt częste pojawianie się spalania stukowego i towarzyszącym mu silnym wzrostem ciśnienia może doprowadzić do uszkodzenia głowicy, stuków, łożysk układu korbowego, świec zapłonowym i uszczelnień. Drgania wywołane takim nierównomiernym spalaniem są odbierane przez czujniki spalania stukowego i sygnalizowane do urządzenia sterującego, które nieco opóźnia chwilę zapłou. Dzięki regulacji spalania stukowego jest na przykład możliwe awaryjne użycie zwykłej benzyny w silniku przystosowanym wyłącznie do benzyny wysokooktanowej.
Mam nadzieję że coś pomogłem. Pozdrowionka