co lepsze ... albo sensowniejsze...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » czw lip 09, 2009 10:03

ile głow tyl opinii :)

ja mam LPG od 5 lat, ni mam prawa narzekac na niego, pali 10-11 jak jezdze normalnie, jak oszczedzam do potrafi zejsc do 8 w cylku mieszanym.
co do TD to ja bym dostał nerwicy
, mialem okazje jechac, moze i robi wrazenie jak sie turbo wkreci , ale ja przyzwyczajony do rownej pracy silnika normalnie caly sie trzaslem w samochodzie na jałowym biegu :)
to nie dla mnie :) TDI juz lepiej ale te na pompowtryskach :P

5 lat temu zapłacilem 1600 za instalke , II gen landi renzo z krokowcem :)

na gazie zrobilem 100 000 km ponad i tak jak palił , tak pali :) zepsuł sie tylko czujnik temp odpowiadajacy za przełaczanie gazu w reduktorze, komputer mi sie zalał woda , raz mi sonda padła ( zamiennik jakis ) , nigdy mi nie strzelil w rure, trzeba dbac o WN, kable, palec , kopułka , swiece.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » czw lip 09, 2009 12:34

guti pisze:mialem okazje jechac, moze i robi wrazenie jak sie turbo wkreci , ale ja przyzwyczajony do rownej pracy silnika normalnie caly sie trzaslem w samochodzie na jałowym biegu :)
Stanem technicznym silnika,to on pewnie nie grzeszył :grin: ...
Kwestia wyregulowania,no i oczywiście stanu samego motoru :wink:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » czw lip 09, 2009 12:38

Michaś_1977 pisze:Stanem technicznym silnika,to on pewnie nie grzeszył :grin: ...
to był AAZ kolegi z forum , dosc znanego :)
no a w miedzyczasie SBek tez mi wlazł pod reke :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » czw lip 09, 2009 12:42

guti, ma racje :) do diesla sie trzeba przyzwyczaić :)

a kolaga niech dobrze sie zastanowi czy mu sie to w ogóle w jakiś kolwiek sposób opłaca robić..... bo wg tego co pisze to ja bym powiedział ze nie :)



Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: PAPAYOS » czw lip 09, 2009 15:31

Michaś_1977 pisze:Kupno dobrego silnika 1,6TD to wydatek 800-1200zeta (przynajmniej w mojej okolicy są takie ceny).
Skrzynia zostaje z Twojego silnika (zapewne 4S).
Co ty za głupoty opowiadasz?
Jak zostanie skrzynia od benzyniaka to koleś nie osiągnie nim 120km/h... Przy setce silnik będzie miał obroty ponad 3000obr/min, a to diesel.
Skrzynie dieselowskie mają większe przełożenia, tzn są szybsze. W benzyniaku przy setce silnik ma koło 3000obr/min a dieselu setka jest już przy około 2300-2500 obr/min.
To jak włoży koleś diesela to zajeździ go w trimiga...


Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » czw lip 09, 2009 15:58

PAPAYOS pisze:Co ty za głupoty opowiadasz?
Jak zostanie skrzynia od benzyniaka to koleś nie osiągnie nim 120km/h... Przy setce silnik będzie miał obroty ponad 3000obr/min, a to diesel.
Skrzynie dieselowskie mają większe przełożenia, tzn są szybsze. W benzyniaku przy setce silnik ma koło 3000obr/min a dieselu setka jest już przy około 230... obr/min.
To jak włoży koleś diesela to zajeździ go w trimiga...
Nie kolego,to Ty zastanów się co mówisz.
Przyjedź do mnie,wprowadzę na kanał swojego i wprowadzę 1,6benzyna mojego kumpla.Udowodnię Ci,że obydwa,mają założone skrzynie 4S,ale wtedy stawiasz kratę.
Z palca sobie tego nie wyssałem.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » czw lip 09, 2009 15:59

PAPAYOS pisze:Co ty za głupoty opowiadasz?
Jak zostanie skrzynia od benzyniaka to koleś nie osiągnie nim 120km/h... Przy setce silnik będzie miał obroty ponad 3000obr/min, a to diesel.
Skrzynie dieselowskie mają większe przełożenia, tzn są szybsze. W benzyniaku przy setce silnik ma koło 3000obr/min a dieselu setka jest już przy około 2300-2500 obr/min.
To jak włoży koleś diesela to zajeździ go w trimiga...
ale w niektórym benzyniakach(1.6 czy 1.8) zakładali takie same skrzynie ( o oznaczeniach 4s lub 4T) jak w dieslach :P więc kolega Michaś_1977, wcale głupot nie opowiada :bigok:
Ostatnio zmieniony czw lip 09, 2009 16:00 przez To_mas, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » czw lip 09, 2009 16:01

PAPAYOS pisze:Co ty za głupoty opowiadasz?
Jak zostanie skrzynia od benzyniaka to koleś nie osiągnie nim 120km/h... Przy setce silnik będzie miał obroty ponad 3000obr/min, a to diesel.
Skrzynie dieselowskie mają większe przełożenia, tzn są szybsze. W benzyniaku przy setce silnik ma koło 3000obr/min a dieselu setka jest już przy około 2300-2500 obr/min.
To jak włoży koleś diesela to zajeździ go w trimiga...
o czym ty mowisz kolego, ja mam skrzynie z diesla u siebie i jakos nie narzekam.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » czw lip 09, 2009 16:30

Tekst z fotki jest dowodem na to,że skrzynie od benzyniaków pasują do diesli i odwrotnie.Co prawda jest to opis skrzynki z MK3,ale gdyby było tak jak piszesz PAPAYOS,to w MK3 też by nie hulało :chytry:
Pozdr.
Obrazek
Ostatnio zmieniony czw lip 09, 2009 16:32 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: PAPAYOS » czw lip 09, 2009 17:15

Michaś_1977 pisze:Nie kolego,to Ty zastanów się co mówisz.
Przyjedź do mnie,wprowadzę na kanał swojego i wprowadzę 1,6benzyna mojego kumpla.Udowodnię Ci,że obydwa,mają założone skrzynie 4S,ale wtedy stawiasz kratę.
A w życiu... Skrzynia ma takie samo oznaczenie identyczny korpus ale ma inne przełożenia, Kombinacja silnik diesela i skrzynia od benzyniaka to złe rozwiązanie. Skrzynia benzyniaka ma mniejsze przełożenia i aby osiągnąć załóżmy 120 km/h silnik zasilany benzyną ma około 3200 obr/min, dla 140 prawie 4000. A dla silnika diesela to rzeź.
Jeździłeś kiedyś dieselem? To są silniki wolnoobrotowe, tam max moment obrotowy już jest przy około 1800-2300 obr/min a w benzynie koło 2700-3200 obr/min.


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » czw lip 09, 2009 17:19

PAPAYOS pisze:Skrzynia ma takie samo oznaczenie identyczny korpus ale ma inne przełożenia
tu masz racje :)

PAPAYOS pisze:Kombinacja silnik diesela i skrzynia od benzyniaka to złe rozwiązanie
a silnik benzyny a skrzynia od diesla :)
PAPAYOS pisze:Jeździłeś kiedyś dieselem?
zwróc uwag do kogo to kirujesz pytanie i pomysl czy Ci to wyszło :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: PAPAYOS » czw lip 09, 2009 17:22

Michaś_1977 pisze:Tekst z fotki jest dowodem na to,że skrzynie od benzyniaków pasują do diesli i odwrotnie.Co prawda jest to opis skrzynki z MK3
Odnoszę wrażenie że nie rozumiesz czytanego tekstu... To są skrzynie typu 020.
Tam też jest napisane, że przed montażem należy sprawdzić(...) kod... itd.
Napisane tam też jest :że jest kilka wersji tej skrzyni...

Kombinacja silnik diesel i skrzynia benzyna owszem będzie to jeździło ale znacznie wolniej, a silnik aby osiągnąć wyższe prędkości będzie musiał mocniej się wkręcać a każdy wie, że silniki diesela nie lubieją wysokich obrotów...

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » czw lip 09, 2009 17:22

bo kolega ma racje, 4 S i 4T to maja przełozenia takie same... ale roznia sie przłozeniem głownym, skrzynka 4s jest krotsza przez to ze ma przłozenie głowne inne , 4T ma 3,67, a 4S ma bodajze 4,9 ? jakos chyba tak.
wiec prawde mowiac beda biegi krotsze , wiec podejrzewam ze moja długa skrzynka z 4T powinna byc w sam raz do diesla , ani krotka ani długa :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » czw lip 09, 2009 18:26

ja mam skrzynke AUG w silniku 1.8 i na trase raczej ona sie nie nadaje, do miasta jest super
Obrazek



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 123 gości