Strona 2 z 3

: wt lip 07, 2009 21:37
autor: jaszczur
może być,żółty lub niebieski

: wt lip 07, 2009 21:39
autor: Paweł Marek
j_a_r_o_o_o pisze:na pewno sie nie zalacza przy zgaszeniu zaplonu sam z siebie
rozumiem co piszesz. Ale nie sam z siebie tylko jak pisałem może być tak układ chłodzenia rozwiązany że jeśli zgaszony jest gorący silnik to w momencie wyłączenia zapłony dopiero wentylator się włączy, zwykle na 2 biegu wówczas.

: wt lip 07, 2009 21:41
autor: dziejo
j_a_r_o_o_o pisze:ale jak np wylaczym auto przy temp lekko powyrzej 90 st i wentylator akurat chlodzi to w momencie zgaszenia fury dalej chodzi jeszcze przez kilkanascie sek
i tak jest prawidłowo :bigok:
jak się wyłaczy wentyl. tzn ze temp spadła o kilka stopni ponizej 92st
jedynym wytłumaczeniem wzrostu temp po wył wentylatora
są błedne wskazania czujnika tego na króćcu

[ Dodano: Wto Lip 07, 2009 21:44 ]
j_a_r_o_o_o pisze:temp po wlaczeniu zaplonu jest juz na 100 st (dzis nawet przekroczyla 100).
jezeli wskazania czujnika były by prawidłowe to wentyl powinien przejsc juz na 2 bieg

: wt lip 07, 2009 21:53
autor: j_a_r_o_o_o
Paweł Marek pisze:
j_a_r_o_o_o pisze:na pewno sie nie zalacza przy zgaszeniu zaplonu sam z siebie
rozumiem co piszesz. Ale nie sam z siebie tylko jak pisałem może być tak układ chłodzenia rozwiązany że jeśli zgaszony jest gorący silnik to w momencie wyłączenia zapłony dopiero wentylator się włączy, zwykle na 2 biegu wówczas.
ło ciup nie sprawdze teraz tego bo ciemno juz :helm: ale wlasnie nie uwazasz ze racje moze miec DZIEJO skoro pokazuje 100 st a wentylator nie wlacza sie na bank przy wylaczonym zaplonie - sorki ze tak mące ale nie znam sie na tym a wiem ze wentyl sam mi sie nie wlacza na wylaczonym zaplonie NA BANK :hmm:

: wt lip 07, 2009 21:56
autor: jaszczur
j_a_r_o_o_o, nr 1 jak i 2 masz podane na ich pdst dobiorą zamienniki

: wt lip 07, 2009 23:36
autor: mishabest
u mnie wentylator nie raz się załącza po wyłączeniu zapłonu, pochodzi pare sekund i się wyłącza. Układ działa ok więc wnoszę że tak ma być. Co do rosnącej temperatury to również jest to samo, wydaje mi się jednak że dzieje się tak dlatego, że czujnik temperatury do wskaźnika znajduje się w króćcu przy silniku. jak wyłączysz silnik to pompa nie pracuje więc nie ma obiegu, a blok gorący.. to się nagrzewa, wentylator nie pracuje, ponieważ schłodził chłodnicę i swoją pracę wykonał, a chłodniejszy płyn do króćca nie napłynie , bo pompa nie tłoczy przy zgaszonym silniku.

: wt lip 07, 2009 23:38
autor: Paweł Marek
mishabest, moim zdaniem nic dodać nic ująć

: wt lip 07, 2009 23:43
autor: j_a_r_o_o_o
Paweł Marek pisze:mishabest, moim zdaniem nic dodać nic ująć
czyli co, uwazacie ze to normalka?? ze tak powinno byc?

: śr lip 08, 2009 10:06
autor: dziejo
powiem wam szczerze ze pierwszy raz spotkałem się z takim przypadkiem kiedy na postoju temp na wskazniku rosnie

: śr lip 08, 2009 17:19
autor: morfeusz86r
jak czujnik temperatury w chłodnicy szwankuje to zawsze są takie akcje, + chłodnica zakamieniona to katorga dla silnika

: śr lip 08, 2009 20:58
autor: dziejo
jak czujnik temperatury w chłodnicy szwankuje to zawsze są takie akcje
przeciez termo-wyłacznik działa prawidlowo

: śr lip 08, 2009 23:06
autor: mishabest
dokładnie, termowlacznik wentyla dziala ok, wiec chłodnica odpada. Ja dalej zostaje przy tym że tak ma być. Ale sprawa prosta, niech ktokolwiek po jeździe z zagrzanym silnikiem po zatrzymaniu poczeka chwilkę i przekręci stacyjkę (bez odpalania) i sprawdzi co na to wskaźnik temperatury.

: pn lip 13, 2009 11:14
autor: j_a_r_o_o_o
no wlasnie, czy moge miec do Was prosbe... sprawdzcie jak jest u Was. Zagrzejcie fure do 90 st, wylaczcie ja i przekreccie zaplon po ok 10 min. Napiszcie czy choc troche sie podniosla wskazowka temp. Aha wazna uwaga to to, ze dzieje sie tak najczesciej przy cieplejszych temperaturach zewnetrznych, przy chlodniejszych dniach i deszczowych zazwyczaj sie nie podnosi (albo doslownie milimetr)
pozdro raz jeszcze i dzieki

: pn lip 13, 2009 22:00
autor: morfeusz86r
zawsze można zamontować elektryczną pompe wody z t4