Strona 2 z 2

: wt lip 14, 2009 20:12
autor: Seru79
Jeździsz daleko więc chciałbym cię przestrzec kolego.

0,5L na 2,5tys km to jeszcze ujdzie ale jak zacznie brać więcej to doradzam wizytę na serwisie.
Olej nie spala się w całości. Nagar jest tak ciężki ze osiada na zaworach i świecach. W pewnym momencie osad może być tak gruby ze któraś ze świec odmówi posłuszeństwa i pojedziesz dalej na trzech garach. Dostęp do świec w AKL na trasie jest bardzo trudny wiec mogą być z tego niezłe jaja.
Kontroluj często olej i pilnuj temperatury silnika gdyż obie przypadłości jednocześnie + jazda na 3 cylindrach mogą skutkować zapieczeniem pierścieni..

A moze jeździsz na syntetyku i już czas zalać 10W40 ?

: wt lip 14, 2009 20:19
autor: Paweł Marek
Nagar w znaczących ilościach takich które mogą mieć negatywne znaczenie dla sondy czy świec to przy spalaniu litr na 500-1000km. Przebiałem temacik u siebie, z GTI żonki. Spalanie oleju litr na 500 km, nagar pojawił się na wtryskiwaczach beny i zapaprał je, oczywiście też dlatego że aut chodzi na LPG. Po wymianie uszczeleczek i wymianie wtrysków okazało się wszystko inne jest ok, łącznie ze świecami, sondą i katem

: wt lip 14, 2009 20:24
autor: PAPAYOS
Seru79 pisze:W pewnym momencie osad może być tak gruby ze któraś ze świec odmówi posłuszeństwa i pojedziesz dalej na trzech garach.
Bez przesady... Kiedyś jak jeździłem audi, auto brało olej przy wyższych prędkościach (pow 130 km/h) i po wykręceniu świec nie było nawet znaku na świecach... A oleju dolewałem ok 200 g na każde 1000 km. Ale podkreślam, przy większych prędkościach.
Przy prędkościach poniżej 110 km/h mogłem tam nawet nie zaglądać, bo byłem pewien, że jest OK.

Także bez paniki...

Pozdrawiam
PAPAYOS

: wt lip 14, 2009 22:41
autor: OIL
kolego zobacz czy masz korek w misce olejowej dokręcony. Ja mam zerwany gwint w nakrętce i podczas jazdy (bo olej rzadszy i większe cisnienie ) olej spieprza minimalnie.
pozdro

: ndz lip 19, 2009 13:32
autor: nassim
Samochód kupiłem od kobiety z Prenzlau z Niemiec, serwisowała go w ASO tam na miejscu. Od nowości lali jakiś olej volkswagena 10w40. Jak go przywiozłem zacząłem używać Castrola Magnatec partsyntetic 10w40. Producent zaleca wymiane co 15 tyś. a ja wymieniam co 10tyś. Świece wymieniam regularnie co 20tyś. Raz na 1,5 tyś. km wlewam na cały bak STP (formuła do benzyny).

: ndz lip 19, 2009 13:40
autor: szczep
no nie wiem czy tak częste dolewanie oleju jest normą, używam Castrol Magnatec 10W40 zrobiłem już 12.000km i zero dolewek przy silniku 1.8 20V 125KM 165500km, jazda po mieście i trasa 120-180km/h

: ndz lip 19, 2009 13:45
autor: bibi466
Mój też trochę oleju pobiera i nie ma nagaru na świecach jeżdżę tak już dwa lata i nic złego się nie dzieje. Tylko to silnik 1.4 który posiada wadę konstrukcyjną i zużycie oleju w tym silniku to "norma"

: ndz lip 19, 2009 16:13
autor: nassim
kolego SZCZEP2008, a czy Ty nie masz przypadkiem skrzyni 6-biegowej?? Bo to też ma znaczenie bo dzieki niej mozna miec mniejsze obroty przy wyższych predkosciach co daje mniejsze obicazenie dla silnika, gdzie ja mam 5-biegowa i przy 140 mam luźno 4tys/min. i tak przez cala trase wiec silnik ma co robic.