Strona 2 z 2

: ndz lip 05, 2009 13:23
autor: Jarowo
przemek26, jaki przebieg i rocznik tego ABD (jakie gniazdo OBD ), bo jak OBD II to taniej i szybciej będzie kupić byle fejs i zdiagnozować auto jak oczywiście chcesz sam usunąć usterkę, bo jak piszesz do fachowców nie masz szczęścia .
Jeżeli układ dolotowy silnika jest szczelny to po objawach jakie opisujesz i moim doświadczeniu z monowtryskiem wychodzi mi, że problem może tkwić w TPSie, lub przewodach łączących go ze sterownikiem. Często jego nieprawidłowe działanie wywołuje dokładnie takie skutki jak opisałeś, mało tego nieprawidłowe działanie (w tym ustawienie względem korpusu monowtrysku) może (nie koniecznie musi) powodować zablokowanie pracy nastawnika przepustnicy z jednoczesnym wywaleniem błędu czujnika zamknięcia przepustnicy.
To co piszę powyżej wiem z doświadczenia, a nie z forum, lub książek.

: ndz lip 05, 2009 13:26
autor: CQ
Jarowo pisze: To co piszę powyżej wiem z doświadczenia, a nie z forum, lub książek.
Bo Forum i książki to zło,a doświadczenie dobra rzecz. :chytry: Dobrze ze nie jesteś saperem :helm:

: ndz lip 05, 2009 13:31
autor: przemek26
moze o ile to jest czujnik scalony z czujnikiem temp wg którego sterownik koryguje dawke. a chyba właśnie u ciebie tak jest ale głowy nie dam. sprawdz czy czujnik 4-ro pinowy.
tak jest 4 pinowy

[ Dodano: 05 Lip 2009 13:39 ]
rocznik 92 na a przebieg tooo 290 tys km.na kompi byłem 2 razy u dwóch fachórów i niema żadnych błędów i wysłano mnie do mechanika bo elektryka ok.ale tps jest inny a objawy te same co na starym.

: ndz lip 05, 2009 13:46
autor: Jarowo
CQ, nie zauważyłeś może, że na forum często w podobnych przypadkach powielane są ogólnie znane i utarte stwierdzenia, a tzw. ogólnie dostępna literatura traktuje problemy jak wyżej opisany zbyt ogólnie. Jak widać w profilu także posiadam motor ABD i znajomych z monotryskiem mam sporo. Jak w końcu i mnie dopadł problem wolnych obrotów zadałem sobie trochę trudu aby dojść o co tam biega i prawie doszedłem. Prawie, bo zabrakło mi takiego szczegółu jak np. algorytm sterowania silnikiem, więc niektórych rzeczy mogę się tylko domyślać.
Nie twierdzę, że forum to zło, a wręcz przeciwnie, ale spróbuj użyć wyszukiwarki lub przerzuć z 200 tematów to zobaczysz, że czasami temat się rozmydla i zaczyna się licytacja pomiędzy kolegami.

: ndz lip 05, 2009 13:59
autor: CQ
Jarowo pisze:CQ, nie zauważyłeś może, że na forum często w podobnych przypadkach powielane są ogólnie znane i utarte stwierdzenia, a tzw. ogólnie dostępna literatura traktuje problemy jak wyżej opisany zbyt ogólnie. Jak widać w profilu także posiadam motor ABD i znajomych z monotryskiem mam sporo. Jak w końcu i mnie dopadł problem wolnych obrotów zadałem sobie trochę trudu aby dojść o co tam biega i prawie doszedłem. Prawie, bo zabrakło mi takiego szczegółu jak np. algorytm sterowania silnikiem, więc niektórych rzeczy mogę się tylko domyślać.
Nie twierdzę, że forum to zło, a wręcz przeciwnie, ale spróbuj użyć wyszukiwarki lub przerzuć z 200 tematów to zobaczysz, że czasami temat się rozmydla i zaczyna się licytacja pomiędzy kolegami.
Zgadza się. ale np regulację TPS'u przy monowtrysku też znajdziesz na forum np by homsky. Tez mam pewne doswiadczenia z tym związane ale wg mnie jesli zmienisz ustawienia TPS'u (4-ry sruby torx) bo to chyba miałeś na mysli to auto bedzie szarpac ale do momentu dopóki sterownik nie dostroi sobie odpowienio map. Pozniej bedzie na tym jezdzil prawidłowo ale bedzie np przebierał lub wiecej palił. Dlatego tez tym bardziej ciężko cokolwiek stwierdzić na odległość i od tego jest miernik zeby podstawowe rzeczy sprawdzic. Ot chociażby ciągłość obwodu z czujnika TPS do sterownika o czym pisałeś.

: ndz lip 05, 2009 14:31
autor: Jarowo
rocznik 92 na a przebieg tooo 290 tys km.na kompi byłem 2 razy u dwóch fachórów i niema żadnych błędów i wysłano mnie do mechanika bo elektryka ok.ale tps jest inny a objawy te same co na starym.
Ten 92 to trochę pech bo w tym roczniku w ABD były chyba ze trzy różne sterowniki silnika i nie wiem jaki ty masz i jakie są możliwości diagnostyki, po przez twoje złącze typu 2x2. 290 tyś to naprawdę sporo jak na jednego TPSa. Czy była pewność że ten inny TPS był oki? Do tego czy oni zakładali TPS i już, czy stosowali jakąś procedurę regulacyjną bo regulacja jest możliwa? Czy był sterownik resetowany pomiędzy wymianami i czy fachowcy dali się po ew. resecie zaadaptować urządzeniom?
Generalnie to w ABD niewiele jest podzespołów w ukł. sterowania silnikiem i bez problemu można je sprawdzić miernikiem mając dane kontrolne, ale jak dla mnie objawy pasują właśnie do TPSa, który może być uszkodzony, źle zamontowany, lub źle współpracujący ze sterownikiem (adaptacja), lub wszystko do kupy, choć oczywiście nie wykluczam innych możliwości. Po prostu kopanie w ukł. sterownia zaczął bym od niego, pod warunkiem, że ukł. dolotowy szczelny. Ew zacznij jak pisali koledzy od czujnika temp. cieczy i zasysanego powietrza, bo jest to zdecydowanie prostsze niz zabawa z TPS i w razie czego będzie pewność że tam jest oki

[ Dodano: 05 Lip 2009 14:33 ]
CQ, zgadzam sie :pub:

: ndz lip 05, 2009 14:39
autor: CQ
Jarowo pisze: CQ, zgadzam sie :pub:
no i trzeba za to wypic :pub: a i kolega przemek26 cos niecos z tej dyskusji wyciągnie ;)

: ndz lip 05, 2009 20:33
autor: przemek26
wielkie dzięki Panowie za rady :pub: a tak poza tym to ani mechanik nic nierobił ani elektryk tylko radzili wymiane całości.jutro kupie czujnik i podsawe i sie zobaczy co będzie a tak nawiasem to sobie tak myśle ze zaczeło się to gdy na wskażniku tem pokazywało 70 stopni a jak go kupiłem pół roku temu to pokazywało ok 85 st.jeszcze raz dzięki

[ Dodano: 06 Lip 2009 22:18 ]
witam,autko naprawione założona nowa podstawa (niemiecka) i jest super,czujnik temp też nowy niemiecki w czasie jazdy zamiast pokazywać temp 70 st jest 90 tylko po mieście i na postoju pokazuje do 105-108.wentylator załancza przy 100 około także chyba troche za póżno.czy mam rację?

: śr lip 22, 2009 10:00
autor: pelsonpnk
Chciałbym odświeżyć temat ponieważ mam podobny problem:
Mianowicie po czyszczeniu całego wtrysku coś jest nie tak, samochód jak jest zimny ma bardzo niskie obroty, jakby nie miał ssania (trzęsie się cały), jak się rozgrzeje jest ok.
Próbowałem już regulować TPS ale bez skutku, czujnik temp również sprawdziłem i jest ok.
Być może łapie lewe powietrze, ale gdzie i jak sprawdzić?
Dodam też, że spalanie CO (tylko na benzynie) jest za duże bo sprawdzałem u gazownika.
Jest tam jakiś czujnik powietrza?

Proszę o jakieś porady.

: pn lip 27, 2009 16:01
autor: Jarowo
pelsonpnk pisze:Mianowicie po czyszczeniu całego wtrysku coś jest nie tak, samochód jak jest zimny ma bardzo niskie obroty, jakby nie miał ssania (trzęsie się cały), jak się rozgrzeje jest ok.
Co rozumiesz przez czyszczenie całego wtrysku?
pelsonpnk pisze:Próbowałem już regulować TPS ale bez skutku, czujnik temp również sprawdziłem i jest ok.
Być może łapie lewe powietrze, ale gdzie i jak sprawdzić?
Dodam też, że spalanie CO (tylko na benzynie) jest za duże bo sprawdzałem u gazownika.
Masz możliwość wpięcia Vaga, czyli co jest na sondzie?
Jest tam jakiś czujnik powietrza?
Tylko temperatury zasysanego powietrza.
I jeszcze jedno. Zwróć uwagę jak się zachowuje nastawnik przepustnicy w momencie włączenia zapłonu przy zimnym silniku. Z tego co zauważyłem to u mnie się cofa do zera i wysuwa kilka kroków. Nawet miałem pomysł aby je jakoś policzyć np. na LED-zie, ale jakoś brakło czasu.

: wt lip 28, 2009 08:51
autor: pelsonpnk
kompletny wtrysk razem z przepustnicą był zdejmowany, myty benzyną i uszczelniany na nowo (membrany itp.), możliwości podpięcia pod vaga niestety nie mam ale sondę już wymieniałem i nie pomogło.