Strona 2 z 3

: czw lip 23, 2009 21:41
autor: mirek99mtg
Pomysł ciekawy ale zastanawiam się jak będzie wyglądała kwestia trwałości żarówek świateł drogowych. W żarówce halogenowej zachodzi taki proces, że odparowane cząsteczki z żarnika wolframowego po reakcji z gazem, którym jest wypełniona bańka (tym gazem jest halogen stąd nazwa żarówki) z powrotem osiadają na żarniku, powodując dużą trwałość żarówki. Jeśli zmniejszymy moc doprowadzaną do żarówki, zmniejszymy jednocześnie temperaturę jej żarnika a to spowoduje osłabienie efektu halogenowego a więc trwałość żarówki. :bajer:

: czw lip 23, 2009 21:46
autor: szaki
może nie do końca w temacie, ale co powieta na te
dzienne

: czw lip 23, 2009 22:09
autor: mirek99mtg
Fajne ale te LEDy to tylko postojówki nie dzienne :grin:

: czw lip 23, 2009 22:49
autor: Zico63b
Kolega Mirek99mtg zwrócił uwagę na bardzo ciekawy aspekt zmniejszania poboru "energii", ogólnie pisząc, w zastosowaniu do żarówek halogenowych.
To zjawisko może mieć bardzo niekorzystny wpływ na trwałość żarówek głównych, może więc szukać nadal rozwiązań z lampami dodatkowymi, a fabryczne zostawić w spokoju?

: czw lip 23, 2009 23:01
autor: dziabi3
o kurde o tym nie pomyślałem

: ndz lip 26, 2009 12:11
autor: radmar1702
Mam pytanie czy te listwy ledowe co można kupić na allegro za grosze można zamontować fakt faktem nie maja normy wiec jakiś problem jest więc nie siwiem jak to jest. Proszę o rade z Góry dzię kuje :)

[ Dodano: 26 Lip 2009 12:24 ]
a co bedzie jak bede miał te diody do jazdy dziennej bez homologacji ??? jak zdejme je przy kontroli to nie było tematu i lajcik :P:P

: pn sie 24, 2009 10:53
autor: feniks
Panowie potrzebuję info:
Mam zamiar led dzienne założyć, kupiłem gotowe podłanczane prze +/- na aku i jeszcze + na światłach, który to będzie kabel? orientuje się ktoś?

znaleziony z kierowcy strony szaro-czerwony, ledy założone

: pn sie 24, 2009 13:02
autor: zyggy
A może ktoś próbował w Golfie taki numer jak ja w Passacie? Włącznik świateł jest ten sam, więc powinno się udać. Otóż, zakładamy zworę pomiędzy styk 56 i TFL we wtyku, który idzie do włącznika świateł i wtedy po przekręceniu świecą tylko przednie światła mijania, bez oświetlenia deski, bez tylnych, bez oświetlenia tablicy itd. Ma to tą wadę, że zapala się zaraz po kluczyku i gaśnie chwilowo w momencie kręcenia rozrusznikiem, dlatego nie jest polecane dla xenonów. Poza tym przełącznik świateł działa normalnie. Może ktoś sprawdzi?

pzdr
zyggy

: pn paź 12, 2009 22:52
autor: Grzegorz_r
Odkopuje dla potomnych:)

zyggy, kolego Działa ale należny zewrzeć pin-y TFL i 56* a nie jak w pasq 56 przynajmniej w moim mk4 tak jest planuje podłączy to wszytko z kontrolka ręcznego ręcznego tak żeby działa jak na rynku USA :D

: wt paź 13, 2009 08:12
autor: zyggy
Grzegorz_r pisze:planuje podłączy to wszytko z kontrolka ręcznego ręcznego tak żeby działa jak na rynku USA :D
, o tym nie pomyślałem, ale pomysł jest niezły :kufel: . Też nad tym pomyślę, ale wydaje mi się, że przekaźnik jakiś trzeba by zastosować. No ale to banał.

pzdr
zyggy

: wt paź 13, 2009 13:26
autor: Zico63b
zyggy pisze:A może ktoś próbował w Golfie taki numer? Otóż, zakładamy zworę pomiędzy styk 56 i TFL we wtyku, który idzie do włącznika świateł i wtedy po przekręceniu świecą tylko przednie światła mijania, bez oświetlenia deski, bez tylnych, bez oświetlenia tablicy itd.

pzdr
zyggy
W Golfie 3 Pomiędzy X a 56 i działa tak samo!
I ważna uwaga: na mruczenie "miśków", że tył nie świeci (pozycyjne że nie świecą) - odpowiedź brzmi: Polska przyjęła dyrektywę unijną co do wymogów świateł dziennych i nie są wymagane wówczas światła pozycyjne przy mijania bądź dziennych; oczywiście, wieczorem musi świecić wszystko - nie zapomnijmy o tym bo przed oczami będzie blask i brak pozycyjnych łatwo będzie przeoczyć!

: wt paź 13, 2009 13:55
autor: beetle
pomysl z tematu jest nic nie warty bo takie rozwiazanie jest przepisami niedopuszczalne.
ktos chce biegac za zabranym dowodem to jega sprawa.

swiatla dzienne do samochodow ktore nie sa w nie fabrycznie wyposazone to tylko swiatla dodatkowe z oznakowaniem homologacji europejskiej, odpowiednio rozmieszczone na aucie.
ostatnie zmiany przepisow upraszczaja instalacje bo nie jest juz wymagane zapalanie pozycyjnych z tylu przy swiatlach dziennych.
pierwsze co zrobi misiek przy kontroli to odczyta oznakowanie na "szkle" lampy i sprawdzi wielkosc lamp, odleglosci od ziemi, od krawedzi i miedzy lampami i to czy sie automatycznie wylaczaja.

: wt paź 13, 2009 13:59
autor: Zico63b
Czyli, by już aż do bólu trzymać się wytycznych, należy jeszcze założyć osobne lampy z oznakowaniem RL, ech do bani!

: wt paź 13, 2009 19:13
autor: Grzegorz_r
beetle, nie masz racji pomysł jest coś wart! możne się przydać komuś jeśli będzie chciał podłączyć homologowane światła do jazdy dziennej - oznaczone symbolem RL (wykorzystując PIN TFL!) takie połączenie będzie prawidłowe! nikt nikogo nie zmusza by wykorzystywał światła mijania tak jak wyżej opisane.

Aha jak jak wytłumaczysz mi to:
Obrazek

montują to w polskich serwisach za jakieś 220zł i z tego co wiem raczej nie zmieniają ani nie dokładaj lamp działa na zasadzie jak zworka na PIN-ach TFL i 56!!