Strona 2 z 2

: ndz cze 21, 2009 18:44
autor: wielblad2
Pofrykluz na panewkach owszem może być ,ale najpierw daje sygnał charakterystycznym pukaniem takie cykanie jak przy wyrobionych popychaczach (autopsja)najpierw jednak zapala się lampka potem zaś pojawia się pukanie -pompy jednak bym nie wykluczał nie zawadzi oblukać i wyczyścić ssak razem z nią.

: ndz cze 21, 2009 19:28
autor: MeSiN
Jutro wyjme pompę i przeczyszczę oraz sprawdzę cisnienie oleju jak wszystko zrobię to pojadę na jazde próbną to napisze co z tego wynikło.

: pn cze 22, 2009 08:10
autor: zgorzel
Mam do tego pytanko czy jak jest dobre ciśnienie oleju sprawdzone manometrem to czy można wykluczyć panewki. Mam ciśnienie na wolnych obrotach 2 bary, nic nie stuka nie ma żadnych dziwnych dziwieków.

: pn cze 22, 2009 10:05
autor: wielblad2
Ciśnienie należy mierzyć na zimnym i rozgrzanym silniku.Olej po rozgrzaniu jest rzadki i jeśli panewki będą podtarte a nie wytarte to wartości na ciepłym trzymać nie będą i do obrócenia panewki w czasie jazdy już blisko miałem to w mk3 i dlatego piszę .Pnewka podtarta pukać nie będzie ale za to bardzo szybko się wytrze i nastąpi jej obrócenie a wtedy pupa blada.Zabrudzona pompa puki olej jest gęsty i w miarę chłodny też daje dobre ciśnienie na wolnych obrotach ale podnieś obroty dostając obciążenia nie poda tego co powinna traci wówczas na wydolności i efekt ten sam pupa.

: pn cze 22, 2009 16:39
autor: zgorzel
Ja mierzyłem ciśnienie na gorącym silniku..... 90 stopni. i na manometrze było ok... ciśnienie prawidłowe... 2 bary wolne obroty, 4 bary na wysokich obrotach