Hałasy z układu napędowego (skrzynia biegów?)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt wrz 25, 2009 20:48

t0mal pisze:sposobu Michasia z rozpędzaniem samochodu z podniesionym jednym kołem nie polecam, bo znam przypadek, że dyfer się zblokował i auto zeskoczyło z podnośnika.
Ręczny hamulec + kliny pod kołami i nie ma prawa drgnąć,a jak dyfer zablokuje,to prędzej on sam wyjdzie bokiem skrzyni,niż auto spadnie z podnośnika :chytry: .Poza tym jak spadnie z założonym kołem,to nic się nie stanie,a tym bardziej z garażu nie odjedzie :grin:
Jak na moje oko,to coś z zębami jest nie tak jak powinno być.Z resztą pisał już o tym arwam, :gora:
Siostrze w MK3 skrzynka CHC strzela tak jak opisujesz,ale tylko na wstecznym.Trzaski słychać kilka posesji dalej.Jakiś mechanior stwierdził,że wyłamany ząb.
Ostatnio zmieniony pt wrz 25, 2009 20:49 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Dany44
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt sie 19, 2008 22:24
Lokalizacja: Jesionka
Kontakt:

Post autor: Dany44 » pt wrz 25, 2009 22:31

Stukanie słychać z prawej strony ( od prawej półosi) nie wydaje mi się aby to był zacisk lub łożysko na kole. bo po wciśnięciu sprzęgła gdy półosie nie są obciążone nic nie stuka.
jutro może wejdę pod samochód posłucham i omacam wszystko.

o ofercie kupna pamiętam, wydaje mi się, że w ciągu kilku dni będę wiedział co i jak.
Ostatnio zmieniony pt wrz 25, 2009 22:33 przez Dany44, łącznie zmieniany 1 raz.



kilert
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: ndz wrz 28, 2008 13:52
Lokalizacja: Dębica

Post autor: kilert » pt wrz 25, 2009 22:52

Jeżeli nie stuka po rozłączeniu skrzyni to na 90% jest to wewnętrzny prawy przegub ( one najczęściej siadają jako pierwsze chociaż nie jest to regułą). U mnie było to samo dźwięk jakby ktoś uderzał metalową rurką w drugą rurkę. Przegub powinien też stukać przy wyprostowanych kołach zwłaszcza przy hamowaniu silnikiem.



arwam

Post autor: arwam » pt wrz 25, 2009 23:12

kilert,

jeśli to będzie przegób to będzie strzelać tylko wtedy kiedy wał jest "złamany"



Dany44
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt sie 19, 2008 22:24
Lokalizacja: Jesionka
Kontakt:

Post autor: Dany44 » sob wrz 26, 2009 06:28

Przegub stuka przy złamanym wale?? Mówimy o przegubie wewnętrznym tak przełamania są raczej minimalne, tzn. zakres ruchu w jakim pracuje przegub jest minimalny.
Kilert – tak nie stuka po rozłączeniu napędu. Wtedy wszystko ustaje.
Przegub stuka u mnie przy prostych kołach ( przy skręconych też) głośniej słychać go przy rozpędzaniu auta a przy hamowaniu trochę ciszej i dźwięk ma inną tonację.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob wrz 26, 2009 11:15

Dany44, możesz obejrzeć przeguby, i tak bedziesz je musiał wyjąć przy wymianie skrzyni, wadliwy przegub morze być przyczyną drgań, efekt jest jak przy niewyważonym kole.



Dany44
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt sie 19, 2008 22:24
Lokalizacja: Jesionka
Kontakt:

Post autor: Dany44 » sob wrz 26, 2009 22:08

Na razie autkiem jeżdżę do pracy 8 km w jedną stronę czasami stuka czasami nie. W najbliższym czasie wstawię autko na kanał i zajrzę do przegubu. Powiedzcie mi jak za ten przegub się zabrać?? Mam kanał i narzędzia oraz autko zastępcze od rodziców tak wiec mogę powoli dłubać. Powiedzcie mi czy przegub jest schowany w tym krążku ( podobnym do kinetyka) jest on skręcany chyba na osiem ampuli. Chociaż jak piszecie, że można go wymacać przez gumę tzn. że jest wcześniej. Przydało by się chyba wypiąć zwrotnicę i wyjąć półoś aby mieć więcej manewru ( przynajmniej tak mi się wydaje) choć ktoś tu pisał, że można to zrobić i bez tego. No i ile kosztuje taki przegub i jakiej firmy najlepiej kupować…. Oraz czy przy okazji jego wymiany ( jeśli będę go wymieniał) to czy nie założyć nowej przeciwwagi?? Jeśli jest taka możliwość …. Czy postarać się o nowa półoś z dobrą przeciwwagą.
W razie czego mogę remoncik opstrykać zdjęciami dla następców.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob wrz 26, 2009 22:47

Najlepiej jest wyjąć całą półoś, wtedy to sobie na spokojnie pooglądasz.
Przegub odkręca się kluczem spline M8, podobnym to torxa tylko 12 zębów ma.
Najpierw poluzuj nakrętkę piasty kluczem nasadowym 30, jest mocno dokręcona, następnie poluzuj śruby koła, potem podnosisz auto, ściągasz koło, odkręcasz śrubę zabezpieczającą sworzeń wahacza w zwrotnicy i wybijasz ją czujnikiem, sworzeń z wahaczem dajesz w dół, następnie do kanału i odkręcasz przegub od kielicha przy skrzyni. Żeby wyjąć półoś najpierw wyciągasz przegub zewnętrzny (wysuwasz wieloklin ze zwrotnicy), później wewnętrzny. Przegub rozbierasz i obejrzyj bieżnię czy nie ma wżerów i dołków w rowkach, sprawdź stan wieloklina na półosi czy nie ma luzu. Polecam firmę ruville ceny sprawdź sobie na www.sklep.intercars.com.pl

Śrubę sworznia przy zwrotnicy i sworzeń najlepiej dzień wcześniej spryskać penetratorem do zardzewiałych połączeń, bo na 80% będzie problem z odkręceniem.
Co do przeciwwagi to raczej jej nie założysz, występuje tylko z półosią.
Składamy w odwrotnej kolejności.
Śruby przegubu dokręcamy momentem 45Nm Piastę 230Nm (czyli 23kg na ramieniu o długości 1 metra, innymi słowy nogą, mocno)
Ostatnio zmieniony sob wrz 26, 2009 22:51 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » sob wrz 26, 2009 22:52

Dany44 pisze:Przegub stuka u mnie przy prostych kołach ( przy skręconych też) głośniej słychać go przy rozpędzaniu auta a przy hamowaniu trochę ciszej i dźwięk ma inną tonację.
na 90% to będzie wyłamany ząb na dyfrze



Gremlinka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn wrz 28, 2009 18:08
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Gremlinka » pn wrz 28, 2009 18:32

Witam, to będzie mój drugi post więc proszę o wyrozumiałość. Zanim się zarejestrowałam to przejrzałam tematy w kwestii jak w temacie.
Od czerwca mam problem z samochodem. Pojawiło się i się powolutku nasila terkotanie z okolic skrzyni biegów. Terkotanie jest tym szybsze i głośniejsze im szybciej jadę. Nie ma znaczenia czy na biegu czy na luzie czy na sprzęgle. Jest nieco głośniejsze jak dodaję gazu i jadę pod górkę. Dodatkowo ostatnio mam wrażenie, ze autko jedzie "skokami" trochę szarpie, jakby była buła na oponie, albo jakby kulała na przednią lewą oponkę.
W ibizie był wymieniany już wydech, łożyska w kołach, opony były sprawdzane i wyważane. Samochód oglądało kilku mechaników. Kilku twierdziło, że rozpada się skrzynia (biegi wchodza idealnie). Ale auto było odpalane na podnośniku (ja prowadziłam) a moi cudowni faceci słuchali. I hałas dobiega z lewej strony w okolicach skrzynia, przegub wewnętrzny. Po prawej cisza. jak podczas jazdy unieruchomili lewe koło to było słychać tylko silniczek i nie było terkotania. Boję się ibizą jechać za miasto, bo szarpie, poza tym średnia to przyjemność bo brzmi jakbym traktorem jechała. Chwilowo mam deficyt budżetowy ale mam do was prośbę... Czy po opisie możecie ocenić co jest ibizie? Czy to ten przegub wewnętrzny czy skrzynia i np. mechanizm różnicowy. Nadmieniam, że to furkotanie pojawiło się nagle, jak wracałam z trasy... pliss doradźcie coś. Niestety szukam teraz kogoś (znaczy mechanika) kto mnie nie będzie chciał zrobić (jak dotąd ma wrażenie, że każdy czeka, żeby ,nie zrobić w balona) i czekam na następną wypłatę...



Gremlinka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn wrz 28, 2009 18:08
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Gremlinka » pn wrz 28, 2009 19:37

DziękiDaniel16TD, będę się upierać u mechaniora, żeby najpierw obejrzał ten przegub. Byłoby lepiej niż wymiana skrzyni... wiadomo mniejszy koszt. Niestety muszę się pomęczyć do następnej wypłaty ;-/



Gremlinka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn wrz 28, 2009 18:08
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Gremlinka » pn wrz 28, 2009 20:18

Wydaje się niewiele, mam nadzieję, że jednak to będzie tylko to...
Dopiero na tym forum udało mi się tak dużo przeczytać o przegubie wewnętrznym. Wcześniej miałam szczątkowe info i nie byłam pewna. Nie wiem czemu ale w moim mieście mechanicy mówią, że to się nie psuje... ale jak samochód ma 180 tyś przebiegu (przynajmniej na liczniku) to może i ma prawo... a widzę, że golfiki często mają wymieniane te przeguby... Po prawej na pewno nie dzwoni...aha. Ktoś mi dawno temu poradził, żeby zrobić test z połową auta. Na filmiku słychać jak terkocze. Auto stało podniesione z lewym kołem i popuściłam sprzegło, żeby koło się obruciło: http://www.fotosik.pl/video/64ca409e0078d823.html Sorki jakość jest komórkowa...
Pomimo pokazania filmu mechanikowi powiedział kategorycznie, że to skrzynia i już, a mi ręce opadły.



Dany44
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt sie 19, 2008 22:24
Lokalizacja: Jesionka
Kontakt:

Post autor: Dany44 » wt wrz 29, 2009 20:39

arwam pisze:
Dany44 pisze:Przegub stuka u mnie przy prostych kołach ( przy skręconych też) głośniej słychać go przy rozpędzaniu auta a przy hamowaniu trochę ciszej i dźwięk ma inną tonację.
na 90% to będzie wyłamany ząb na dyfrze


Ale czy wyłamany ząb na dyfrze raz by stukał a innym razem nie?? Teraz jeździłem trzy dni do pracy po kilka km w jedną stronę i nic nie stukało nawet jak nieźle deptałem. Jak zacznie znowu stukać to biorę się za remont.



arwam

Post autor: arwam » wt wrz 29, 2009 22:08

Dany44 pisze:
arwam pisze:
Dany44 pisze:Przegub stuka u mnie przy prostych kołach ( przy skręconych też) głośniej słychać go przy rozpędzaniu auta a przy hamowaniu trochę ciszej i dźwięk ma inną tonację.
na 90% to będzie wyłamany ząb na dyfrze


Ale czy wyłamany ząb na dyfrze raz by stukał a innym razem nie?? Teraz jeździłem trzy dni do pracy po kilka km w jedną stronę i nic nie stukało nawet jak nieźle deptałem. Jak zacznie znowu stukać to biorę się za remont.
u mnie tak bylo
a remot będzie raczej nieopłacalny.

[ Dodano: 29 Wrz 2009 22:09 ]
Dany44,

jak masz skrzynię typu 020 to mam taką na sprzedaż



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 325 gości