ziolo115 pisze:jesli chodzi o pompe paliwowa to napewno u któregoś z mechaników mozna sprawdzić jakie daje ciśnienie i czy jest ono prawidłowe. druga sprawa to zmierz prąd na wtyczce która dochodzi do pompy paliwowej.słyszałem o takiej sytuacji ze kolega miał w fiacie punto problrmy z obrotami i tym ze auto nie chiało jechać okazało sie ze był spadek napięcia zędu 0,4 volta i pompa juz niedomagała tzn nie dawała odpowiedniego ciśnienia. jak mówisz ze wszystko juz sprawdziłes to sprawdz wszystko jeszcze raz ... wiem ze to nie jest pocieszające ale gdzies musi lezeć przyczyna. wszystkie połaczenia elektryczne ... wszystkie kostki rozpiąc i wpiąc ponownie ewentualnie przeczyscić styki, moze przyłącze ECU wypnij i wepnij ponownie. jesli wspomniane juz srodki nie przyniosły do tej pory zadnego efektu postaraj sie zrobić test o którym juz było wspomniane mianowuicie sprawdzenie czy auto nie łapie lewego powietrza ale nie przy pomocy dezodorantu a srodka samostart do odpalania silników przy duzych mrozach , pamiętaj zeby to zrobić na zimnym silniku bo cholernie lotna i łatwopalna substancja. kolejna sprawa sprawdz wąz który idzie od zaworu który jest przy pochłaniaczu par paliwa, ja miałem u siebie ze jak silnik sie odrobine zagrzał i prubowałem go przygazowac to wąz sie zaklejał zasklepiając sie i auto tez nie wiedziało czy jechać czy nie. kolejna sprawa skoro mówisz ze auto za pierwszym erazem gaśnie po odpaleniu dopiero po drugim razie odpala to swiadczy tak jak by sie cos działo w układzie zasliania w paliwo. wiem ze zmieniałes czujnik tem cieczy chłodzącej ale moze naprawde warto było by zrobic to jeszcze raz ....? nie pamiętakm czy pisałes cos na temat układu wydechowego ale on rtównierz powinien być całkiem drozny zeby cokolwiek dalej ruszać z tematem. oczywiście trzeba brac pod uwage wszystkie mozliwości łącznie z mioechanicznym niedomaganiem motoru ale to dopiero na koniec. sprubnuj wykręcic swiece i na podstawie :
http://www.data.com.pl/2_serwis/infotech/swiece.html sprubowac cos powiedziec oraz kwestia poruszanego juz przez ciebie falowania obrotów :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=240160 opisana jest tutaj jako dzielna walka z wyżej wymienionym problemem.
Przejże wszystko jeszcze raz
![grrr :grrr:](./images/smilies/grrr.gif)
, tak jak pisałem objawy zaczęły się od wymiany pompy paliwa na nową.
Układ wydechowy(katalizator) spraw3dzone drożne i sprawne.
Świece dziś wykręcę bo moze rzeczywuiscie os sna nich będzie, od częstej regulacji zapłonu i jezzdzeniu na zole ustawionym moze się jakiś nagar zrobił.
[ Dodano: 14 Cze 2009 14:20 ]
jez pisze:Wiem zabrzmi lakonicznie - sprawdź czy masz dobrze ustawiona kolejność kabli WN. 1-3-2-4. Sprawdź to być może masz zamieniony kabel 3 i 4 ( te najczęściej ). Wczoraj składałem passata z podobnymi objawami
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
. Ściągnij osłonę rozrządu, ustaw na znacznik, ściągnij kopułkę i spojrzyj na który następny kabel ma iść iskra. Jeśli się okaże ze było zamienione to moze cię czekać ponowna regulacja zapłonu, tym razem na dobrym.
A co do wizyt u mechaników - nigdy im nie sugeruj co moze być zepsute bo wtedy całkowicie wyłączają myślenie a włączają $$ na zasadzie "Bo Pan tak chciał" a "Pan" chciał porostu dobrze zrobione...
Sprawdzę kable, aczkolwiek już sprawdzałem 2 razy
Co do mechaników to już wszystko sprawdzam sam , bo kasę tylko biorą za sprawdzenie a nic nie pomagają mi , chyba ze trzeba jakis przyrząd do pomiarów to wtedy nie ma wyjscia trz jechac.
Aby nie grzebać z wymianami to do tej pory wymieniłem:
Przewody zapłonowe
Świece zapłonowe
Kopułkę
Palec
Flirt powietrza
Filtr paliwa
olej
filtr oleju
Czujnik temp. silnika żołty
Cewkę wraz z modułem zapłonowym
Sczytywałem z kompa błędy ( wszystko OK)
Sonda lambda działa prawidłowo
Ruszałem podstawą gumową ( nie ma różnicy)
Sprzęgło nowe firmy LUK
Nowa linka sprzęgła , bo star się zacinała z samo regulatorem.
Hamulce OK , nowe klocki, tarcze,szczeki
Pompa paliwa nowa
Rozrząd ustawiony poprawnie