Strona 2 z 2

: pt paź 14, 2005 10:02
autor: Dioda83
Oświetlenia (póki co) nie mam na przekaźnikach bo nie ma takiej potrzeby, napiecie na stykach lamp jest 13,9 czy jakos tak wiec chyba miesci sie w normie,a co do wymiany to czy musze odkrecac alternator??W sumie po slowach
MikeBer pisze:Miałem to samo. trzeba było wymienić REGULATOR NAPIĘCIA ALTERNATORA i po sprawie, cena około 20zł.
Przykładowy link do aukcji gdzie można to kupić:
http://allegro.pl/show_item.php?item=66178588
wymiana jest śmiesznie prosta, odkręcasz 2 śrubki z tyłu alternatora, odpinasz kabelek,podpinasz do nowego regulatora, przykręcasz i po meczu:)
Przyczyną jest wytarcie tych wystających "szczotek". U mnie jedna była a drugiej prawie nie bylo i tak mi światełka przygasały i rozjaśniały..
Poniżej załączam fotke tyłu alternatora, w czerwonym kółku zaznaczyłem regulator napięcia. W zalżności od modelu alternatora - Bosch, Valeo itd regulator może troche inaczej wyglądac, ale generalnie wszystkie są na 12V więc każdy powinien pasować. Najlepiej zdemontuj swój, idz do sklepu i pokaż że chcesz taki albo podobny - ważne żeby otwory pasowały i na głębokość było ok. Ja miałem w swoim alternatorze regulator taki prostokątny w czarnej obudowie, a wymieniłem na zamiennik taki jak na fotce... No i działa super.
obstawiam że to regulator, dziś jeszcze sie moze tym pobawie a jak nie to jutro...Pozroowka!!!

: pt paź 14, 2005 12:02
autor: dukem
Wcale nie trzeba odkrecac alternatora bo to prawie na wierzchu jest...nie za dlugi srubokret i bez problemu dasz rade...

: śr paź 19, 2005 12:31
autor: Dioda83
Kurde byłem w sklepie i gosc mi zaspiewal za regulator 57 zeta!!!Stwierdzil ze jest to alternator Valeo wiec cena regulatora tez jest opdowiednio wysoka...teraz nie wiem czy odkrecic alternator i sprawdzic szczotki czy postawic na regulator... Tak wogole to czy moge bez zadnych obaw odkrecic aternator?? czy nie pociagnie to za soba jakis problemow??Nie znam sie na tym wiec pytam :) Pozdroowka!!!

: śr paź 19, 2005 20:10
autor: dukem
No odkrecic mozesz i szkod nie zrobisz...gorzej moze byc z montazem bo trzeba dokladnie wiedziec jakie powinno byc napiecie paska (jest to chyba opisane w instrukcji serwisowej)...a co do regulatora to powinienes chyba poszukac zamiennika bo jakos tak kojarze ze nie powinno to kosztowac wiecej niz 30 zl...a Valeo czy nie to zamienniki mozna znalezc do wszystkiego...

: śr paź 19, 2005 21:12
autor: MikeBer
Dioda83 pisze:Kurde byłem w sklepie i gosc mi zaspiewal za regulator 57 zeta!!!Stwierdzil ze jest to alternator Valeo wiec cena regulatora tez jest opdowiednio wysoka...teraz nie wiem czy odkrecic alternator i sprawdzic szczotki czy postawic na regulator... Tak wogole to czy moge bez zadnych obaw odkrecic aternator?? czy nie pociagnie to za soba jakis problemow??Nie znam sie na tym wiec pytam :) Pozdroowka!!!
Ale przecież na tym regulatorze to właśnie są szczotki...
Też mam Valeo , a regulator od Boscha po małych przeróbkach (mocowanie) pasuje :)

: czw paź 20, 2005 16:09
autor: Dioda83
No nic w sobote bede kombinował :) postaram sie niczego nie schrzanic :D

: czw paź 20, 2005 21:01
autor: dukem
Tam sie chyba nie da niczego zepsuc

: sob paź 22, 2005 16:56
autor: djmolo
Dopisze się tu aby nie zaczynać nowego tematu. Nie do końca offtopic bo właśnie o alternatorze.

Gdy dwa dni temy wymieniałem paski od alternatora i wspomagania zauważyłem ze przewód podłączany do alternatora do gniazda W dziwnie "lata" tzn cała wsówka jest luźna. Wszystko z elektryką jest OK ale pozostałe są OK a ta jedyna od W jest luźna. Czy te typy tak mają ?? <lol>

Pozdarwiam

: ndz lis 20, 2005 11:52
autor: krzysrys
no i się zgadzało, mi też mrugało oświetlenie i pomogła wymiana regulatora napięcia, ten wcześcniejszy mieł ładowanie,nawt ponad 15V, a ten ma tak 13,7, ale już nie mrugają mi światełka

: ndz lis 20, 2005 22:45
autor: dukem
Czyli mielismy racje...

Gratuluje rozwiazania problemu :pub: