Sanki Zgnite mocowanie wahaczy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » czw maja 28, 2009 22:18

dogu18, przy okazji warto też wymienić poduszkę pod silnikiem, tą od strony pasażera. Normalnie jest do niej ciężki dostęp. A jeszcze nie widziałem tej poduszki używanej, żeby nie była naderwana. Ta od skrzyni jest u Ciebie pewnie gumowa (nie olejowa), a one są raczej trwałe - ja przy przekładce silnika kupiłem nową, ale wcale jej nie założyłem - oryginalna była w bardzo dobrym stanie.
I może pomyśl też nad dołożeniem stabilizatora - poprawi się prowadzenie w zakrętach, a standardowo w NZ go nie ma. Wahacze pasują zwykłe, trzeba tylko dokupić drążek ze wszystkimi mocowaniami.
dogu18 pisze:czy jest szansa kupic sanki nowe??
http://cgi.ebay.pl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... uageToggle

Tu znalazłem taniej i z Polski: http://www.4cars.pl/c/auto_czesci/zawie ... 953435.php
z tym, że wg etki jest to dla siników 1.6-2.0 (nie wiem czy i czym się różni).
Teoretycznie dla silników 1.05 - 1.3 jest belka o numerze 191 199 315AD, a dla 1.6 - 2.0 o numerze 191 199 201D
Ostatnio zmieniony czw maja 28, 2009 22:44 przez piori, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » czw maja 28, 2009 23:01

kurde, to widze jakas epidemia jest, u mnie tez jest dziura w sankach , jak ocenilismy z kolega to jakos nie wpływa na wzmocnienie mocowania wahaczy ( mam troszke w innym miejscu ) , ale nie mniej jednak troszke mnie to martwi, byc moze uda sie to jakos zaspawac, wyprofilowac cos co moze zatkac ta dziure i zaspawac, a jak nie to wymieniac sanki ( drugi raz w mojej karierze w tym aucie )
poprzednim razem miala byc wymiana sprzegla , ale wyszło ze sanki sa pekniete ( dzien wczesniej szalencza jazda 180 ....)
wymiana zajeła ogolnie cale popołudnie z tego co pamietam, jakos strasznie ciezko nie było ( ale ja mialem silnik ze skrzynia na glebie :) wiec dostep był do wszsytkiego :))

ogolnie aby to wymienic , nalezałoby :
odkrecic sworznie wahaczy,
zdjac koncówki drazków ze zwrotnicy( werzja wyciagamy z maglem , albo nie :) jak ze wspomaganiem jest to jest jeszcze wiecej zabawy :))
odkrecac sruby od sanek tez nie jest lekko , ale jak juz to wszysko sie zdejmie, to nalezałoby sie zainteresowac :

tuleje na wachaczach , koncówki drazków, sworznie , gumy stabilizatora ( jak ów jest obecny) , poduszka pod silnikiem z tyłu , poduszka pod skrzynia z tyłu ,

jaezeli o czyms zapomnialem, to dopiszcie,

niedawno wymienialem cale zawiesznie z prozdu wiec mniej wiecej na goraco pisze, ogolnie jak nic sie nie ukreci, ma sie czym krecic i gdzie to robota jakos niezbyt ciezka :) najwazniejsze sie nie zalamywac :)

no i uwazajcie zeby nie ukrecic sruby w podłuznicy !!

bedzie trzeba rzezbic pozniej zeby to odkrecic.najlepiej obudzic wszystkie srubki , punktownikiem z naprowadzaczem trzonkowym , taki 2Kg ulubieniec :) powinno sie odkrecac lekko po takim zabiegu :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
dogu18
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 673
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:39
Lokalizacja: Czerwionka - Czuchów
Kontakt:

Post autor: dogu18 » pt maja 29, 2009 08:38

Wczoraj załatwiłem sobie sanki z wachaczami i stabilizatorem. według pierwszych wypoeirdzi powinny pasowac:) mam zamiar wyczyscic sanki i wachacze z potencjalnej rdzy i zakonserwowac połozyc podkald i chlorokauczukiem pomalowac. potem wszystkie gumki szukanie człowieka z kanałem zeby było gdzie to srobic:) no i amorki odrazu z przodu wymienie.

[ Dodano: 29 Maj 2009 13:57 ]
powiedzcie mi jeszcze czy bez kanalu to uda sie zrobić??

[ Dodano: 02 Cze 2009 20:00 ]
Witam
wczoraj za całe 100pln zanabyłem kompletną belke z wachaczami i stabilizatorem:)

dzis po ogledzinach okazało sie ze było naspawywane ale saochod maił przeglad w niemczech zanim zostały rozebrany:)

rozebrałem wszystko na czesci zeby wymienc gmy itp ale mam pytanie. jakie gumy do stabulizatora zamówic?? sam stabilizator ma 18mm <bez lakieru> a z lakierem 19 to znaczy ze mam stabilizator 19mm i czy on jest jakos lepszy/gorszy od 17??



Awatar użytkownika
Kudłaty666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 16:32
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Kudłaty666 » pt lip 02, 2010 17:59

Odkopie.
Mam połamane lekko sanki zaraz na mocowaniu wahacza więc przy okazji swapa postanowiłem je wymienić. Mam kupione i odnowione sanki oraz wszelkie gumy jakie tylko da się tam wymienić, mam jednak problem z jedną śrubą, tą co przechodzi przez tylne mocowanie wahacza i wchodzi w podłużnice - mianowicie kręci się w miejscu! Wszystkie inne pięknie puściły. Przypuszczam że odłamała się jakaś nakrętka przyspawana wewnątrz podłużnicy. Jest na to jakiś prosty sposób wykluczający cięcie podłużnic? Może wystarczy wywiercić dziurę w jakimś określonym miejscu lub jest tak otwór techniczny o którym nie wiem?
Proszę o pomoc, bo nie uśmiecha mi się śmigać 16v z wahaczem trzymającym się na słowo honoru. Najlepiej z jakimiś zdjęciami
Pozdro


To, że masz stwierdzoną paranoje nie znaczy, że nie podglądają cie przez telewizor.

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » sob lip 03, 2010 21:21

Kudłaty666 pisze:jest tak otwór techniczny o którym nie wiem?
Kudłaty666, nie dam sobie nic za to uciąć, ale zdaje się, że wewnątrz kabiny na podłodze są gumowe zaślepki, tylko mogą myć zalane tą "smołą" zabezpieczającą i wygłuszającą podłogę. Jak ściągniesz wykładzinę to poszukaj na wysokości śrub od wahaczy, pewnie wystarczy tylko przyłapać nakrętkę elektrodą do podłużnicy żeby się nie obracała.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob lip 03, 2010 21:45

piori pisze:abezpieczającą i wygłuszającą podłogę. Jak ściągniesz wykładzinę to poszukaj na wysokości śrub od wahaczy, pewnie wystarczy tylko przyłapać nakrętkę elektrodą do podłużnicy żeby się nie obracała.
no niestety.. nie ma zaslepek itd :) . trza ciac blache :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Kudłaty666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 16:32
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Kudłaty666 » pn lip 05, 2010 17:42

guti pisze:no niestety.. nie ma zaslepek itd :) . trza ciac blache :)
zaślepki są ;] w każdym razie u mnie były. Temat ogarnięty, sanki wymienione. dzięki za pomoc ;]


To, że masz stwierdzoną paranoje nie znaczy, że nie podglądają cie przez telewizor.

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn lip 05, 2010 17:50

Kudłaty666 pisze:zaślepki są ;]
poka poka, bo ja chyba mialem inne auto ..


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn lip 05, 2010 19:14

Ja ujmę to tak. Zaślepki tam są na bank tylko ja nie mam wiedzy czy pod nimi faktycznie ukaże się ta nakrętka.

Obrazek



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn lip 05, 2010 19:27

sas_gti pisze:Zaślepki tam są na bank tylko ja nie mam wiedzy czy pod nimi faktycznie ukaże się ta nakrętka.
podejrzewam, ze nie .. widzialem fote tutaj na forumm, jak ktos wyciął kawal blachy.. zeby dostac sie do nakrętek..

[ Dodano: Pon Lip 05, 2010 7:30 pm ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... 5be4c77f21


nie ma zdjęc, ale problem podobny :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt lip 06, 2010 16:12

guti pisze:http://forum.vwgolf.pl/vi...224d75be4c77f21


nie ma zdjęc, ale problem podobny
a więc jednak jest zaślepka i jest dostęp. Wystarczy spawnąć i gra gitarra.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt lip 06, 2010 18:24

sas_gti pisze:a więc jednak jest zaślepka i jest dostęp. Wystarczy spawnąć i gra gitarra.
tylko nie wiem czy kolega czytał.. ze tam cieezko z czymkowiek sie zmiescic :) na pewno nie z elekrodową :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt lip 06, 2010 18:28

z elektrodową to ja bym się ogólnie do blach samochodowych nie dotykał.
No ale nie przesadzajmy. Otwór ma 5 cm średnicy, średnio wprawny spawacz wjedzie tam każdą spawarką (nie mówię tu broń Boże o sobie :p )



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 361 gości