Strona 2 z 2

: pn paź 24, 2005 16:15
autor: adasiek231
Alatus pisze:igor002 Oczywiście że są takowe. :) a mianowicie skrzynia 4 i piątka w moim mk1 i teraz w mk2 ma pręt metalowy wewnątrz wałka. Przy silniku zaś jest płytka na którą ten pręt naciska. Przechodzi on przez całą skrzynię i na jej końcu za zieloną wciskaną zatyczką - w 5-tce (lub płytką na 4 śrubki - w 4-biegowej) jest łożysko kulkowo płytkowe w plastikowej obudowie które popycha ów pręt. zaś samo łożysko jest popychane przez palec na dźwigni sprzęgła. Dlatego też w poście powyżej nic nie napisałem o łożysku, tylko pisałem o płytce. W takim komplecie sachs masz docisk, komplet śrub, podkładkę zabezpieczającą śruby, tarczę sprzęgła, płytkę na którą naciska pręc i pierścień z drutu który trzyma ów płytkę wewnątrz słoneczka. ...ale się rozpisałem :p
witam ja mam pytanie do tego pręta w skrzyni otóż mam golfa mk1 1.8gti problem polega na tym że jak przyśpieszam na jedynce i naciskam sprzęgło to czuje drgania - ściągnąłem skrzynie (wymieniłem oczywiście to łożysko na końcu skrzyni stare też było ok) i zauważyłem że pręt który wystaje z wałka ma spory luz dookoła i gdy nadusza na tą płytke na docisku to nie jest na środku tylko z boku więć chyba to jest przyczyna tego drżenia podczas naduszania pedału sprzęgła - i teraz?? czy tam jest jakaś tulejka czy da sie ją wymienić co mam zrobić pomóżcie!! pozdrawiam

: pn paź 24, 2005 16:33
autor: Kaczor
ruskim pisze:Witam,nie orientujecie sie panowie czy sprzęgło z 1.6D będzie pasować do mk2 1.3 z 4 biegową skrzynią
nigdy w życiu ...

: wt paź 25, 2005 07:51
autor: adasiek231
czy nikt nie mam pomysłu na mój problem ?? :(

: śr paź 26, 2005 00:00
autor: Alatus
hmm....tulejki tam nie ma(co najwyżej o-ring(uszczelka gumowa). a próbowałeś odwrócić ów pręt i wsunąć go drugą stroną?? a może masz wyhulane słoneczko i przestawiła się ta płytka minimalnie w bok?? mój pręt też miał minimalny luz, ale płytka ma większy talerzyk niż pręt więc zawsze ustawiał się centralnie. Ja proponuję sprawdzić słoneczko(ewentualnie wymienić docisk) może np. słoneczko jest krzywe i płytka nie leży idealnie płasko tylko jest przechylona i pręt jak dociska to przy tak dużej sile zsuwa się w bok?? W gruncie rzeczy pręt ma prawo mieć niewielki luz na boki, więc problemu ja bym szukał w docisku. (wiem, wiem niestety trzeba wyjąć skrzynię biegów - masakra)

: śr paź 26, 2005 08:17
autor: adasiek231
skrzynie wyjąc to nie proble przynajmniej dla mnie co do docisku to kupiłem nowy kompletny koło docick tarcza tylko wyglądał inaczej niż ten co miałem w gti okazało sie że nie potrzebnie go kupowałem bo przyczyna słabego sprzękła tkwiła gdzie indziej no ale trudno człowiek uczy się na błędach a dodam że postawiłem auto na kanał odpaliłem i odkręciłem śrubki pod skrzynią tam gdzie jest blacha odgiołem ją troche i zauważyłem że koło z zębamo do rozrusznika czyli jakby cały docisk mia spore bicia na boki, wydaje mi sie że to całe nowe sprzęgło jest krzywe i może dlatego to wszystko tak sie dzieje spróbuje na początek zmienić tą płytke na docisku gdzie palec nadusza i założe ze starego sprzęgła tak środek jest równiutki jeśli to nie pomoże wymienie wszystko :( sporo roboty mnie czeka ale trzeba jakoś wyeliminować błędy pozdrawiam

: śr paź 26, 2005 09:52
autor: Alatus
Może jest inny rozstaw otworów pod koło zamachowe(to z zębami) w dosicku i dlatego ma bicie?? a boże jest coś krzywo założone?? sprawdź to dokładnie, bo nie wystarczy wymienić tej płytki jeżeli całe koło zamachowe ma bicie na boki(poza tym może Ci przez to bicie wylecieć simering na wale).

: śr paź 26, 2005 10:04
autor: adasiek231
no to fakt o tym nie pomyślałem chyba od razu wymienie całość i założe stare sprawdzone a to zostawie na czarną godzine :) dzięki za rady pozdro :)
stare było dobre a wymieniłem na nowe bo sprzęgło cosik słabo brało co sie okazało był peknięty uchwyt od linki pod deską rozdzielczą znalazłem to w sumie przez przypadek - tyle roboty na darmo i kosztów :( no ale jak już mówiłem człowiek uczy sie na błedach i jeszcze pewnienie raz sie zdziwie :) :kufel: narazka

: śr paź 26, 2005 10:43
autor: tempo2
ja mam do sprzedania kompletne sprzegło - -Sachs - - do mk 2 cena 320 z gwarancja oczywiscie.
pozdro.

: pt paź 28, 2005 09:47
autor: Alatus
Powodzonka. Tak to bywa z samochodami...skomplikowane naprawy czasami kończą się dokręceniem śruby, lub dolaniem oleju :) Cześć

: pn paź 31, 2005 18:28
autor: czyś
W Łodzi na Obywatelskiej ponoć można dorwać okładziny z FOMARu i nity do tego, koszt ok. 25 zł, przenitowanie i wyważenie 30 zł, słyszałem od moich mechaniorów, ale teraz nie mam z nini kontaktu żeby sprawdzić szczegóły. Regeneracja czego innego (docisk, łożysko) to już nie ma sensu.