Strona 2 z 2

: czw cze 25, 2009 15:50
autor: spec
Masz silnik ABU a tam nigdy się nie pokryją znaki (to znaczy nie znam takiego przypadku w tym silniku). Trzeba popatrzeć od d...y strony jak to mój mechanik mówi i sprawdzić znaki od strony sprzęgła pod tym małym plastikowym deklem.

: czw cze 25, 2009 16:24
autor: Fahoo
mdamian86, jasne a mój rysunek kłami :grrr:

: czw cze 25, 2009 16:32
autor: spec
Nie mówię że rysunek kłamie. Fakt jest taki że z biegiem lat wszystkie części się eksploatują i umieszczenie paska tak aby znaki się pokrywały staje się niemożliwe. Sam mam ABU i też miałem z tym problem podobnie jak znajomy. Również tutaj na forum czytałem że komuś znaki się nie zgadzały. Teoria teorią ale w praktyce różnie bywa:)

: czw cze 25, 2009 16:41
autor: jojo_ns
ale powiedzcie mi coś bo czegoś nie rozumiem jak ustawie te znaczniki tak żeby się pokrywały w taki sposób jak pisał norek111 (czyli 5bieg i dawaj auto pchamy) to jak przejadę nim to auto ma takiego kopa że aż nie do poznania aż miło, a np na drugi dzień znowu się z mula nie czuć tej mocy, i tak jest za każdym razem, wiecie może co jest grane ???

: czw cze 25, 2009 18:38
autor: krzycho85
Fakt jest taki że z biegiem lat wszystkie części się eksploatują i umieszczenie paska tak aby znaki się pokrywały staje się niemożliwe.
:^o :^o :^o
Znaki się przesuwają na kołach z biegiem lat? Co ty opowiadasz? Mój silnik jest z 89r i znaki sie zgadzają. Nie spotkałem sie w żadnym VW aby nie dało sie ustawić znaków, chyba że wpust na wale był by uszkodzony :hmm:

: czw cze 25, 2009 19:13
autor: Fahoo
ja tez nie wiem o co chodzi
ustawione raz i ma działac od wymiany do wymiany
jesli zmienia sie cos to znaczy ze pasek przestawia sie badź klin na wale lub wałku

: czw cze 25, 2009 19:16
autor: Paweł Marek
Fahoo pisze:na jeden obrót wału wałek w głowicy musi obrucic się 2 razy
odwrotnie, rozumiem że to przejęzyczenie

[ Dodano: Czw Cze 25, 2009 7:19 pm ]
jojo_ns pisze:ale powiedzcie mi coś bo czegoś nie rozumiem jak ustawie te znaczniki tak żeby się pokrywały w taki sposób jak pisał norek111 (czyli 5bieg i dawaj auto pchamy) to jak przejadę nim to auto ma takiego kopa że aż nie do poznania aż miło, a np na drugi dzień znowu się z mula nie czuć tej mocy, i
albo klina którymś kole ścięty co rzadko się zdarza, albo źle kojarzysz fakty. Na przykład jak odpalisz zimny to jest mocny a po rozgrzaniu słabnie. Np z powodu uszkodzonej sondy, albo b. dużego zuzycia silnika tracącego kompresję po rozgrzaniu

: pt cze 26, 2009 09:50
autor: jojo_ns
sonda jest odpięta bo wariowały obroty przy sądzie, a co do tej mocy to objawy takie są bez znaczenia czy jest ciepły czy zimny silnik jednego dnia targa cały dzień bez względu czy ciepły czy zimny a innego nawet na zimnym niema mocy :( wyczytałem gdzieś że koleś miał podobne objawy i rozkopał połowę auta a okazało się że pompa paliwowa była padnięta

: pt cze 26, 2009 10:34
autor: Paweł Marek
jojo_ns, nie masz sondy więc cały układ nie działa normalnie. chcesz mieć sprawne auto to sondę trzeba podpiąć nastepnie wyjaśnić przyczynę falowania obrotów, tematów o tym jest dziesiatki.

: pt cze 26, 2009 13:10
autor: jojo_ns
a żeby sonda poprawnie działała potrzebny jest katalizator ? bo słyszałem że bez katalizatora sonda jest bezużyteczna ??? za katalizator mam wstawiona strumienice

: pt cze 26, 2009 13:18
autor: Paweł Marek
Sonda działa bez katalizatora w twoim aucie

: pt gru 25, 2009 13:32
autor: kiko_tychy
moze sie komus przyda - ja mam silnik RP i kropka na kole nie ma odnosnika a prawidlowo ustawiona jest mniej wiecej na godzinie 7 z groszami. zas wal korbowy tez bez znakow ustawiony jest na skrzyni ( automat ) na ZERO GMP

zawsze mozna sprawdzic polozenie tloka na 1 cylindrze wykracajac swiece - musi byc u gory i prawie schodzic na dol - a walek rozrzadu na 1 cylindrze praca ( zawory zamkniete i krzywki u gory ) a 4 cylinder przeplukiwanie zwrotne ( zawory zamkniete na granicy otwierania - krzywki na dole)

pozdrawiam