Strona 2 z 9

: wt gru 13, 2005 10:13
autor: blackwhite
To czy wlejemy syntetyk, czy mineral ma znaczenie , ale......
Bierzemy pod uwagę ilosć przejechanych km, jeżeli kupujemy używany samochód i nie wiemy jaki olej był wlany poprzednio to nie lejemy syntetyka tylko półsyntettyk albo mineral (no chyba, że silnik jak go kupimy ma przejechane np 5000 to lejemy syntetyk).
Markę oleju wybiera sobie właściciel co kto lubi, ale uwierz mi że taki sam olej możesz wlać do MK4 co do MK3 i nic się nie stanie.
Jak lejesz Mobil 10w40 to równie można go wlać do MK3 jak i do KM4 i nic się temu MK4 nie stanie.A jaka jest znacząca według Ciebie różnica pomiędzy MK3 i MK4??I co powoduje, że nie możemy lać takichsamych olejów.??

: wt gru 13, 2005 11:17
autor: Adamtd
blackwhite pisze:To czy wlejemy syntetyk, czy mineral ma znaczenie , ale......
Bierzemy pod uwagę ilosć przejechanych km, jeżeli kupujemy używany samochód i nie wiemy jaki olej był wlany poprzednio to nie lejemy syntetyka tylko półsyntettyk albo mineral (no chyba, że silnik jak go kupimy ma przejechane np 5000 to lejemy syntetyk).
Markę oleju wybiera sobie właściciel co kto lubi, ale uwierz mi że taki sam olej możesz wlać do MK4 co do MK3 i nic się nie stanie.
Jak lejesz Mobil 10w40 to równie można go wlać do MK3 jak i do KM4 i nic się temu MK4 nie stanie.A jaka jest znacząca według Ciebie różnica pomiędzy MK3 i MK4??I co powoduje, że nie możemy lać takichsamych olejów.??
w pełni popieram stanowisko

: wt gru 13, 2005 13:51
autor: preker20
mobil 1 15W 40 z beczki:D mineral przebiej 185tys

: wt gru 13, 2005 16:16
autor: TUTENHAMON
Mobil 1 syntetyk 10w40 112000km

: wt gru 13, 2005 16:48
autor: gREGORPG
ostatnio zmienilem na Texaco pelny syntetyk, poprzednio tylko Castrol Magnatec 5W40, przebieg 72 kkm

: wt gru 13, 2005 17:12
autor: jak_rog
ja latam na ELF'ie SPORTI 15/40 - narazie ZERO "odpukać" problemów ... :bajer:

: wt gru 13, 2005 20:00
autor: Bartkedz
Mobil 1 5W40, przejechane 80kkm

Pozdrawiam

: pt gru 16, 2005 23:11
autor: regitmc
Tylko Mobil 1 pełny syntetyk. Ja na takim jeżdże i jest OK.

: pt gru 16, 2005 23:46
autor: krzychGTD
olej: Mobil S 10W40 - półsyntetyk
silnik: 1,9TD, 164kkm (minimum :) )

: sob gru 17, 2005 22:57
autor: rademenes
kafarov pisze:
Nie bardzo rozumiem o co ci chodzi, co z tego , że o MK4????To według Ciebie jest jakaś róznica - koledze chodzi jaki olej polecamy.A co za różnica czy to MK4 czy Mercedes E kalse - olej do jednego i do drugiego można lac taki sam - niesądzisz?
Jednak jest roznica. Kazdy silnik jest inny i kazdy silnik ma inne wymagania.
Ja leje do swojego olej syntetyczny, ktory spelnia 505.01
Ale walisz banialuki stary hehe Ja leje minerala 15/40 i tez spelnia ta norme...
Pozdrawiam

: ndz gru 18, 2005 10:34
autor: barca90
Ja mam przejechane 152000 i leję do mojego TD olej Castrol 10W40.

: ndz gru 18, 2005 16:41
autor: deltoro
mk IV 1.9 TDI z 2000r. przejechane 104 tysiące.
Mój mechanik polecił mi półsyntetyczny po przejechaniu 100 tyś. i tak też zrobiłem. Głównym jego argumentem było to że po takim przebiegu luzy w silniku już są większe i trzeba czymś gęstszym zalać i że będę po wymianie jeżdził ciszej (po 100tyś półsyntetyk>>> tak ponoć zaleca ASO) i chyba mial racje albo ja jestem podatny na sugestie JEST CISZEJ. Zalał mi półsyntetyk Shella

: ndz gru 25, 2005 00:55
autor: THOMO
u mnie 1,9tdi przejechane 280 tys...Mobil 1 S 10W40...jak kupilem zalałem dla bezpieczenstwa Mobilem 1 M 15W40 bo nie wiedzialem na czym jezdzil poprzedni własciciel...oleju nie ubywało , a poniewaz doczytałem sie na forum ze dla turbiny lepiej stosowac olej nieco rzadszy..wiec zalałem półsyntetykiem, narazie bez zarzutu nie widac nigdzie przecieków..pozdrawiam

: ndz gru 25, 2005 12:25
autor: greg
ja leję półsyntetyk - przejechane mam 304tys. i nie bierze oleju więc nadal dbam o silniczek. Skoro nie bierze i nie zmieniałem na mineral to po co mam zmieniać? Kto i w jakim momencie decyduje na zmianę na gorszy? Co jest przyczyną zmiany, bo widzę że część z Was mówi że jak mam przejechane ileśtam to pora na mineral - dlaczego???