Strona 2 z 2

: śr maja 27, 2009 15:05
autor: miś fazi
dwie śrubki i masz na wierzchu , acha jeszcze węże

: śr maja 27, 2009 15:30
autor: Olaf021
Możesz zrobić to sam, uważaj na płyn chłodniczy i raczej nie rób tego na rozgrzanym silniku - można poparzyć sobie łapki. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=49969

: śr maja 27, 2009 19:20
autor: kiler_444
mam podobny problem tylko ze u mnie jak stoje dłuzej niz 5 mintut w korku na rozgrzanym silniku badz jak jade do góry na I biegu ( 1000 obr/min) około 400 m to wskaznik pokazuje pokazuje mi około 100 stopni i wentylator sie dopiero załącza i nie wiem czy to wina czujnika czy faktycznie termostatu a cała sprawa wynikła po wymianie chłodnicy na nowa

: pt maja 29, 2009 00:08
autor: Qaz7
Ja w swoim golfiku 1,6 75km muszę średnio raz na pół roku wymieniać termostat. Przy jeździe pod górkę to jeszcze nawet w miarę trzyma temp. ale jak jadę szybciej (coś koło 110) to już zaczyna się temp. podnosić. Jak wentylator się włącza to na 99% będzie to w twoim wypadku również termostat. Koszt nowego termostatu to bodajże 30zł, no i jakieś 15min wymiany(2 śrubki), o ile dobrze pamiętam to jest to górna rura od chłodnicy dochodząca do silnika. Sama nasada wygląda jak romb

: pt maja 29, 2009 00:36
autor: gixy
witam- ja tez mam jakies przejscia z tym to moge cos podpowiedziec Wam- moze sie przyda- u mnie jak nigdy strzalak nie wychodzila za 90 stopni tak w pewnym momencie zaczela no i sie zaczelo...
Ostatecznie do dzis nie wiadomo co mu odbilo, najprawdopodobniej tak jak kolega pisal- byc moze jest cos z czujnikiem temperatury nie halo- bo temperatura wlaczania sie wentylatora byla sprawdzana miernikiem laserowym czy cos tam- nakierowano go na glowice(chyba:)i patrzyli do ilu sie rozgrzeje jak sie wentylatror wlaczy- i tam pokazywalo niecale 90 a na wskazniku w aucie podchodzilo pod 100.
Po drugie tak jak koledzy Ci pisza moze byc cos z termostatem-u mnie ostatecznie zostal wymieniony-zaluje ze nie widzialem jak sie to robi...- bo bym Ci napisal wiecej:)
Po trzecie: jesli mialbys wymieniac pompe wody- to chyba se zostaw na koniec bo najdrozszy wariant by to byl- to od razu wymien pasek rozrzadu i wszystko co sie z tym wiaze(jesli sie myle koledzy poprawcie mnie) ale pamietam ze z porad ktore tu dostalem tez mi o tym pisano- bo przy wymianie pompy wody i tak sie podobno dosc duzo rozkreca wiec od razu sie robi to zeby pozniej nie robic drugi raz tego samego.
A po czwarte- to tak jak Ci koledzy napisali
A po piate...golfiki czasem maja swoje "humorki":)
Powodzenia i daj znac jak sie sprawa skonczyla

: pt maja 29, 2009 10:14
autor: kiler_444
[quote="Qaz7"

Koszt nowego termostatu to bodajże 30zł, no i jakieś 15min wymiany(2 śrubki), o ile dobrze pamiętam to jest to górna rura od chłodnicy dochodząca do silnika. Sama nasada wygląda jak romb[/quote]

no w 2,0 z klima tak szybko sie nie wymienia termostatu bo trzeba odkrecic cała podstawe do ktorej zamocowane sa alternator i spręzarka klimy

: ndz maja 31, 2009 16:29
autor: Qaz7
no w 2,0 z klima tak szybko sie nie wymienia termostatu bo trzeba odkrecic cała podstawe do ktorej zamocowane sa alternator i spręzarka klimy
Nie znam budowy wszystkich silników wsadzanych do VW, mówię tylko o swojej sytuacji. Prawdę mówiąc sądziłem że w waszym przypadku będzie podobne umiejscowienie termostatu.