Strona 2 z 2

: ndz gru 11, 2005 20:38
autor: Znachor
ygd pisze:To może inaczej

"Zabezpieczenie antykorozyjne egzemplarzy z pierwszych lat produkcji nie było zbyt dobre. Stosowano niezbyt skuteczne jednokrotne galwanizowanie blach nadwozia i zabezpieczenie profili zamkniętych specjalnymi woskami. Zdecydowana poprawa nastąpiła dopiero w 1989 roku. Do zabezpieczania blach zastosowano wtedy podwójną galwanizację oraz pokrycie specjalną warstwą lakieru antykorozyjnego, spawy i zgrzewy zabezpieczano natomiast natryskiwanym PCV, a w profilach zamkniętych (zwłaszcza drzwi i klapy bagażnika) natryskiwano plastyczną masę bitumiczną. Poprawiono również zabezpieczenie podwozia, stosując lepsze masy bitumiczne do zabezpieczania płyty podłogowej oraz dodatkowe nadkola z tworzywa ABS. Pomimo wprowadzonych ulepszeń zabezpieczenie Golfa MkII nie należy do najskuteczniejszych i zalecane jest stosowanie okresowych, dodatkowych zabezpieczeń (masy bitumiczne np. Valvoline lub inne preparaty). Podczas całego okresu produkcji nie stosowano blach ocynkowanych, które pojawiły sie dopiero w MkIII"
Chciałbym zwrócić uwagę, że każdy ocynk jest powłoką galwaniczną ale nie każda powłoka galwaniczna jest ocynkiem. Temat był obszernie wałkowany w poście o kataforezie w MKII. Jeśli jednak ktoś potrafi stanąć w poprzek słusznemu cytatowi Pana YGD to chętnie dowiem się czegoś nowego.

Pozdrawiam serdecznie wszystkich adwesarzy