Strona 2 z 3

: ndz maja 17, 2009 23:13
autor: Zico63b
Takie objawy wskazują na "padanie" elektroniki a w tym obwodzie jest tylko jedno takie coś: brzęczyk 36 - popukaj, podociskaj lub wymień na czas jakiś z kolegą.

: ndz maja 17, 2009 23:18
autor: metalizer78
ale wszystko inne mi działa wiesz nawet nie wiem gdzie te obwody są bo nie znam sie na tym w każdym razie dysze elektroniczną od spryskiwaczy mi przetopiło może zwarcie gdzieś mam?

[ Dodano: 17 Maj 2009 23:21 ]
Zico63b pisze:Takie objawy wskazują na "padanie" elektroniki a w tym obwodzie jest tylko jedno takie coś: brzęczyk 36 - popukaj, podociskaj lub wymień na czas jakiś z kolegą.
wszystko inne mi działa tylko ostatnio mi dysze elektroniczną stopiło od spryskiwaczy może zwarcie gdzieś mam?ja nie jestem elektrykiem samochodowym więc nie wiem za bardzo gdzie jaki obwód 36 jest.

: ndz maja 17, 2009 23:25
autor: Zico63b
Brzęczyk to taki przekaźnik w skrzynce, ma napisany na obudowie numer 36 właśnie, taka czarna kostka. Tylko tą kostkę należy poruszać bądź wymienić.
Nie ma ten obwód związku z innymi uszkodzeniami, stopienie dysz to inna sprawa. Był tam termiczny wyłącznik który wyłącza sam prąd gdy jest ciepło i pewnie on zawiódł i grzało bez przerwy...

To jest brzęczyk. Strzałka zielona. Zdjęcie kolegi z forum.

Obrazek

: pn maja 18, 2009 18:40
autor: metalizer78
Zico63b pisze:Takie objawy wskazują na "padanie" elektroniki a w tym obwodzie jest tylko jedno takie coś: brzęczyk 36 - popukaj, podociskaj lub wymień na czas jakiś z kolegą.
dzięki dziś dotłem tego i działa.

[ Dodano: 18 Maj 2009 19:56 ]
Zico63b pisze:Takie objawy wskazują na "padanie" elektroniki a w tym obwodzie jest tylko jedno takie coś: brzęczyk 36 - popukaj, podociskaj lub wymień na czas jakiś z kolegą.
Dzięki poruszałem dziś i działa tylko poruszałem takie coś pod kierownicą nawet nie odkręcałem tego podejrzewam że tam są te wszystkie styki,ale działa mi już i to właśnie robiło mi zwarcie bo było niedociśnięte.

: pn maja 18, 2009 20:13
autor: Jarowo
metalizer78, a skąd się takie ustrojstwo wzięło w twoim mk3? Fabryka raczej takich nie zakładała

: pn maja 18, 2009 20:18
autor: metalizer78
Jarowo pisze:metalizer78, a skąd się takie ustrojstwo wzięło w twoim mk3? Fabryka raczej takich nie zakładała
no wiesz ten brzęczek mi nie działał od świateł ale tylko wtedy jak nagrzała mi sie karoseria a dziś dotknąłem przez taką szpare taką metalową kostke i działa mi juz wszystko.

: pn maja 18, 2009 21:08
autor: Zico63b
Ależ to seryjne wyposażenie większości wersji, tak częste iż jego brak jest powodem zdziwienia...

: pn maja 18, 2009 23:12
autor: Jarowo
Zico63b, jestem trochę zaskoczony, bo w mk3 spotykam się z tym pierwszy raz podobnie jak w Vento, ale twoja fotka wyjaśnia sprawę. Cóż człowiek cały czas się uczy.

: wt maja 19, 2009 00:16
autor: Zico63b
Dorwij gdzieś na autozłomie taką "kostkę" i w 99% po włożeniu w gniazdo z wytłoczoną na skrzynce liczbą 9 ma zadziałać. Warunkiem dodatkowym są sprawne wyłączniki drzwiowe oświetlenia kabiny - gdy lampka gaśnie i zapala się po otwieraniu i zamykaniu drzwi to będzie grało!

: wt maja 19, 2009 09:48
autor: Lipek81
Zico63b pisze:Dorwij gdzieś na autozłomie taką "kostkę" i w 99% po włożeniu w gniazdo z wytłoczoną na skrzynce liczbą 9 ma zadziałać. Warunkiem dodatkowym są sprawne wyłączniki drzwiowe oświetlenia kabiny - gdy lampka gaśnie i zapala się po otwieraniu i zamykaniu drzwi to będzie grało!
- wręcz przeciwie, w 99% jeżeli nie miał tej kostki fabrycznie, to nie będzie działać. VW zaczał montować te brzęczki w mkIII od któregoś tam roku - wcześniej ich nie montował i instalacja pod nie też nie była przygotowana. W dziale FAQ jest szerzej na ten temat, proponuję przeczytać.

: wt maja 19, 2009 14:04
autor: Zico63b
*punkt jeden: Nie zaszkodzi spróbować;
*punkt dwa: Może go ktoś wcześniej "wyszabrował" z samochodu Kolegi Jarowo;
*punkt trzy: Nawet gdyby dwa poprzednie punkty nie zadziałały to cała sprawa sprowadza sie do doprowadzenia sygnału świateł pozycyjnych w dwa piny skrzynki bezpieczników a konkretnie we wtyki z tyłu skrzynki. Skrzynki są na 101% te same już od ostatnich modeli Golfów 2 z lat 1988 i wyżej.
W VW jest tak że wiele funkcji w niektórych modelach nie działa ale ich aktywacja sprowadza się do kilku połączeń, na ten przykład tempomat w TDI; czyli tu sprawa nie jest przegrana.

: wt maja 19, 2009 15:57
autor: metalizer78
dzięki zico miałeś rację a tamten gość jarowo to sobie może pisać co chce ale ty miałeś rację jeszcze raz dzięki zwarć też już nie mam po prostu miałem tą kostkę niedociśniętą i jeszcze inną ale nie wiem jaką bo po prostu tak samo docisnąłem.Tak że problem mi się rozwiązał dzięki tobie.

: wt maja 19, 2009 18:05
autor: Paweł Marek
metalizer78, co do świetnej jakości pomocy jaką wielu forumowiczom udziela w sprawach elektryki Zico63b nie ma nikt wątpliwości z osób siedzacych na forum. Ale twoja krytyka dla jarowo nie jest specjalnie sluszna. Ani szczególnego błędu nie zrobił w odpowiedziach, ani nie chciał źle.
Więc daruj sobie tego rodzaiju teksty jak w poprzednim poście. Tych którzy pomogli nagradzasz punktem i przede wszystkim wyjaśnieniem problemu na końcu tematu. Wyjasnienie to jest również wystarczającym pstryczkiem w nos dla tych którzy nie mieli racji.

: wt maja 19, 2009 18:40
autor: Zico63b
Cieszę się że układ działa.
Jednak co do obserwacji i uwag Kolegi Jarowo - są całkiem uzasadnione, choćby z tej prostej przyczyny, ze ten brzęczyk lubi się zepsuć, jest niebywale łatwo go wyjąć więc wiele z samochodów miało go fabrycznie (tak jak pisałem) ale teraz już nie ma (jak to opisał Kolega Jarowo) i wszystko gra!
Należy zawsze podchodzić z życzliwością do porad Kolegów, chcą dla nas jak najlepiej według stanu swej wiedzy. Nie trafili - trudno, chcieli dobrze, trafili - jeszcze lepiej i tym się kierować!
Dajmy sobie po :pub: (wirtualnie, oczywiście) i pokój!