: ndz maja 10, 2009 11:37
Ja to widzę tak:
Problem pojawił się, gdy jechałeś dłuższą trasą przy większym obciążeniu --> wzrost temperatury oleju w skrzyni --> dowiedź się, czy zalano właściwy olej i we właściwej ilości, jeśli nie, to ja bym zmienił (na oryginalny z ASO 40zł/L)
Problem chrobotania na biegu neutralnym już był poruszany --> łożysko igiełkowe na którymś kole załączanym biegu (jeśli wciśniesz sprzęgło i chrobotanie ustaje, to łożysko wyciskowe sprzęgła jest OK). Dobry olej uciszy to łożysko, jeśli jego koszyczek jest tylko troszkę przytopiony, ale jeśli się rozleciał, to nic mu nie pomoże, tylko wymiana.
Problem wrzucania biegów.
Ponadto wszystko stawiałbybm na mechanizm zmiany biegów w skrzyni i/lub synchronizatory.
Trudno pisać o wszystkich możliwościach, ale... jeśli nalano olej inny niż powinno (dodaj do tego wysoką temperaturę --> słabsza ochrona metalu przed ścieraniem), to synchronizatory się ścierają i nie mogą zsynchronizować się z biegiem, który chcesz wrzucić.
Co do mech. zmiany biegów, to może być niewyregulowany (trwałe uszkodzenie też możliwe jak pisał ziolo125).
Jedyne, co można Ci teraz polecić, to dorwać mechanika, co Ci skrzynie robił i sprzedał i niech naprawia, skoro 500zł chciał za nią.
Zanim będzie chciał ją sciągać, to sprawdź wszystko, co można zrobić nie ściągając skrzyni
A.(zewnętrzyn mechanizm zmiany biegów, jego regulacja --> to może załatwić problem z wchodzeniem 1./ 2. biegów, ale nie z brakiem możliwości wrzucenia któregokolwiek biegu jak jedziesz dłużej).
B. Olej --> może załatwić problem wchodzenia wszystkich biegów i częściowo/tymczasowo chrobotania.
Jeśli będziesz rozbierał skrzynię, to przypilnuj, by Ci skasowano luzy na wałkach (w skralnych przypadkach też mogą "dokłdać się" do problemu wrzucania biegów, ale rzadko). Nie daj sobie wcisnąć kasowania luzów szczelinomierzem! Każdy wałek ma mieć swój luz i to da się zmierzyć TYLKO czujnikiem zegarowym.
Napisz jak to jest z niemożnością wrzucania tych biegów - tj. czy możesz przesunąc lewarek np. na 2. ale biegu nie ma, czy po prostu nie możesz przesunąć lewarka bo się coś blokuje?
Problem pojawił się, gdy jechałeś dłuższą trasą przy większym obciążeniu --> wzrost temperatury oleju w skrzyni --> dowiedź się, czy zalano właściwy olej i we właściwej ilości, jeśli nie, to ja bym zmienił (na oryginalny z ASO 40zł/L)
Problem chrobotania na biegu neutralnym już był poruszany --> łożysko igiełkowe na którymś kole załączanym biegu (jeśli wciśniesz sprzęgło i chrobotanie ustaje, to łożysko wyciskowe sprzęgła jest OK). Dobry olej uciszy to łożysko, jeśli jego koszyczek jest tylko troszkę przytopiony, ale jeśli się rozleciał, to nic mu nie pomoże, tylko wymiana.
Problem wrzucania biegów.
Ponadto wszystko stawiałbybm na mechanizm zmiany biegów w skrzyni i/lub synchronizatory.
Trudno pisać o wszystkich możliwościach, ale... jeśli nalano olej inny niż powinno (dodaj do tego wysoką temperaturę --> słabsza ochrona metalu przed ścieraniem), to synchronizatory się ścierają i nie mogą zsynchronizować się z biegiem, który chcesz wrzucić.
Co do mech. zmiany biegów, to może być niewyregulowany (trwałe uszkodzenie też możliwe jak pisał ziolo125).
Jedyne, co można Ci teraz polecić, to dorwać mechanika, co Ci skrzynie robił i sprzedał i niech naprawia, skoro 500zł chciał za nią.
Zanim będzie chciał ją sciągać, to sprawdź wszystko, co można zrobić nie ściągając skrzyni
A.(zewnętrzyn mechanizm zmiany biegów, jego regulacja --> to może załatwić problem z wchodzeniem 1./ 2. biegów, ale nie z brakiem możliwości wrzucenia któregokolwiek biegu jak jedziesz dłużej).
B. Olej --> może załatwić problem wchodzenia wszystkich biegów i częściowo/tymczasowo chrobotania.
Jeśli będziesz rozbierał skrzynię, to przypilnuj, by Ci skasowano luzy na wałkach (w skralnych przypadkach też mogą "dokłdać się" do problemu wrzucania biegów, ale rzadko). Nie daj sobie wcisnąć kasowania luzów szczelinomierzem! Każdy wałek ma mieć swój luz i to da się zmierzyć TYLKO czujnikiem zegarowym.
Napisz jak to jest z niemożnością wrzucania tych biegów - tj. czy możesz przesunąc lewarek np. na 2. ale biegu nie ma, czy po prostu nie możesz przesunąć lewarka bo się coś blokuje?