Strona 2 z 3

: pn maja 04, 2009 21:16
autor: Bolo GTI
Sprawa ma się tak. Termostat był uszkodzony, wywaliłem go całkiem i wąż na dole jest ciepły, chłodnica się grzeje. No i tak pochodził z 10-15 min. i się zagotowała woda, nie włączył się wentylator. Wskaźnik wciąż pokazuje 90 stopni. Sprawdziłem opór na tym czujniku przy kolektorze wodnym. Pokazał około 160 omów, temperatura na wskaźniku jakieś 85 stopni, było to po przejechaniu się. Wentylator chłodnicy sprawny, sprawdzany na krótko.

: pn maja 04, 2009 21:24
autor: Paweł Marek
no to się nie odpowietrzył, (lub minimalne ryzyko że uszczelka pod głowicą siadła).
Zdejm od strony zbiorniczka cienki wżyk odpowietrzający i dmuchnij w niego na próbę, ma być drożny. Jeśli niedrożny przczyść jego króćce

: pn maja 04, 2009 21:34
autor: Bolo GTI
Ok, jutro sprawdzę. A co z tym wentylatorem, nie powinien się mimo wszystko włączyć? Sprawdzę jutro jeszcze VAG'iem temperaturę dla porównania do wskaźnika.

: pn maja 04, 2009 21:45
autor: Paweł Marek
Bolo GTI pisze:A co z tym wentylatorem, nie powinien się mimo wszystko włączyć?
jego włącznik jest w chłodnicy. Jeśli układ jest zapowietrzony to niema krażenia płynu w chłodnicy, w związku z czym do włącnzika gorący płyn nie dociera, i się nie włączy. W tej sytuacji w zasadzie można przegrzać silnik a wentylator i tak nie ruszy. Dlatego rzecz jest do wyjaśnienia

: pn maja 04, 2009 22:00
autor: Bolo GTI
Ok, jutro sprawdzę. Chłodnica co prawda ciepła, ale może faktycznie przy czujniku nie aż tak. Jutro dam znać co udało mi się osiągnąć.

: wt maja 05, 2009 09:22
autor: Sioła
A ja uważam że to czujnik wentylatora w chłodnicy ponieważ:

Jak termostat był jeszcze założony to przewód górny do chłodnicy był gorący, jak już wywaliliśmy termostat to już wszędzie rury były ciepłe, chłodnica także.
Wydaje mi się że czujnik od wentylatora nie jest powiązany do końca z czujnikiem od wskaźnika temperatury.
Jak zdjęliśmy kostkę z czujnika z chłodnicy tego od wentylatora i zwarliśmy ją to wentylator się włączył. Woda się gotuje bo wentylator się nie włącza................. a winny jest temu czujnik w chłodnicy
to jest moje zdanie...................... dzisiaj to wszystko sprawdzę jeszcze raz...
pozdro

Edit:
Nikt nie ma jakiś innych pomysłów albo nie chce potwierdzić mojej teorii???????????
Może ktoś miał podobne objawy i były tego inne przyczyny??????

: pt maja 08, 2009 21:30
autor: Bolo GTI
1.Samochód póki co jeździ, wody nie ubywa. Dmuchnąłem w ten wężyk odpowietrzenia i był drożny, w zbiorniczku wyrównawczym zabulgotało. Temperatura w normie, bo jest chłodno. Rozgrzać go na postoju i sprawdzić co będzie się działo?

2. Sprawdziłem sobie tak na szybkiego opór na czujniku w drugim samochodzie. Temperatura na wskaźniku 88 stopni powiedzmy, czujnik dał takie opory, zaczynając od lewej ręki:
- pin dolny i górny: 200 omów
- pin dolny i górny: 380 omów
Czym różnią się te wskazania, czy wszystko jest ok? To tak profilaktycznie, jak już się zajmuję tym układem w drugim aucie.

: pt maja 08, 2009 22:04
autor: Paweł Marek
Coś masz nie tak chyba. Może niższa była temperatura, bo jeśli faktycznie taka to para od ECU powinna mieć koło 200, ale ta od licznika kolo 120 omów - tak orientacyjnie. Może jednak niższa ta temperatutra była, wówczas byłoby ok. Zresztą normy dla pary od ECU są na forum, a od pary od licznika opory są niecałe dwa razy mniejsze.

: sob maja 09, 2009 09:49
autor: Bolo GTI
Jutro sprawdzę to dokładnie dla 0 i dla 90 stopni według zegarów i zobaczymy.
A co dalej z problemem nr 1?

: sob maja 09, 2009 09:54
autor: CQ
Bolo GTIa sprawdzałeś bezpieczniki skoro wentylator nie chodzi?

: pt cze 12, 2009 13:25
autor: Bolo GTI
Problem częściowo rozwiązałem. Uszkodzony był czujnik wentylatora. Nie sprawdzałem jeszcze czy dalej się grzeje, bo nie miałem kiedy. Zrobię to w weekend.

Mam jednak pytanie odnośnie drugiego samochodu. Myłem silnik. Dzisiaj się przejechałem, temperatura 80 stopni na wskaźniku, myślę, że bardziej się na pewno nie nagrzał. Wyłączyłem zapłon włączył się wentylator chłodnicy. Włączyłem wyłączył się, temperatura na wskaźniku 80 stopni. I tak za każdym razem. Po czasie się wyłączył oczywiście, bo tak zostawiłem. postanowiłem też sprawdzić go jak ostygł całkowicie. Odpaliłem i zgasiłem. Wiatrak się załączył. Jakieś pomysły?

: pt cze 12, 2009 13:40
autor: Paweł Marek
klimę masz? Albo sam sterownik wentylatorów pod zbiorniczkiem płynu?

: pt cze 12, 2009 14:19
autor: Bolo GTI
Klimę mam. A ten sterownik to to takie w przeźroczystej jakby obudowie?

: pt cze 12, 2009 14:37
autor: Paweł Marek
raczej czarnej, a od wierzchu ma pokrywkę przezroczystą pod która są bezpieczniki jeden lub dwa