Strona 2 z 2

: ndz maja 31, 2009 13:47
autor: chmurapawel
a może poprostu zepsuł sie czujnik temperaturu od wentylatora, tyen który jest od wskaźnika na liczniku to nie ten sam co do wentylatora, od wentylatora powinien byc w chlodnicy i on na 90% jest zepsuty

: ndz maja 31, 2009 14:02
autor: mlodzian
nawet jak podchodzi do 90st. to sie nie włącza, wskaznik pokazuje prawidłowo na zegarach jestem pewien ze to wina wentylatora

: ndz maja 31, 2009 14:03
autor: miś fazi
albo termowyłącznika , który masz wkręcony do chłodnicy

[ Dodano: 31 Maj 2009 14:05 ]
zdejmij z niego kostke , włącz kluczyk na zapłon i kawałkiem kabelka zmostkuj piny we wtyczce , masz tam trzy piny , nie bój sie nie zrobisz zwarcia

: ndz maja 31, 2009 14:14
autor: mlodzian
które piny mam zmostkowac i co to da?

: ndz maja 31, 2009 14:18
autor: chmurapawel
obojetnie ktore, masz 2 biegi z tad te 3 piny, Chyba :otepienie: Włączy sie w tedy wentylator i bedziesz wiedział czy chodzi, jeśli tak to wina siedi po stronie czujnika w chlodnicy

: ndz maja 31, 2009 14:28
autor: miś fazi
jeśli po połączeniu pinów we wtyczce wentylator zacznie pracować to znaczy że wina samego włącznika termicznego wentylatora , jeśli nie to wina leży w samym zasilaniu , masz trzy piny we wtyczce , jeden kabel jest czerwony , połącz z czarno - białym lub czerwono - białym , powinien ruszyć

[ Dodano: 31 Maj 2009 14:31 ]
pasuje jeszcze podać na silnik napięcie bezpośrednio kabelkami z akumulatora , zobaczysz czy silnik jest ok

: ndz maja 31, 2009 19:36
autor: chmurapawel
Taka ciekawostka

Termostat otwiera sie przy 85 stopniach celcjusza

WENTYLATOR włańcza sie przy:

1 bieg: 92-97 stopni
2 bieg: 99-105 stopni

: ndz maja 31, 2009 23:39
autor: totu25
Kolego a może sprawdz przy gaźniku czujnik do wentylatora ja w pierburgu 2E miałem to ułamane i mi sie też nie załączał wogole nie działał auto sie grzało to jest taka brązowa śrubka wkręcona w korpus gaźnika

: pn cze 01, 2009 14:21
autor: Lipek81
totu25 pisze:Kolego a może sprawdz przy gaźniku czujnik do wentylatora ja w pierburgu 2E miałem to ułamane i mi sie też nie załączał wogole nie działał auto sie grzało to jest taka brązowa śrubka wkręcona w korpus gaźnika
- to akurat nie ma nic do rzeczy - jeżeli temperatura płynu w chłodnicy jest odpowiednio wysoka, żeby załączyć termostat, to go załączy. Nie trzeba przy tym załaczać kluczyka - wiatrak chodzi takze po wyłączeniu zapłonu. Prosty sposób na sprawdzenie termostatu załączającego wiatrak to nazurzyć go w garnku z gotująca się wodą - i podłączonymi kabelkami do miernika - w którymś momencie styki powinny się załączyć.