Gdzie jest bezpiecznik i przekaźnik elektrycznych szyb?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 554
- Rejestracja: ndz paź 07, 2007 16:29
- Lokalizacja: Kraków/Ustrzyki Dolne
- Kontakt:
Właśnie wróciłem z auta i chwilę temu poskładałem półkę pod kierownicą, a mogłem zobaczyć Bo wydaje mi się że mam taki i jest on od gaźnika do sterowania elektrozaworem do odcięcia paliwa przy hamowaniu silnikiem. Było to przy Pierburgach 2e2 ale tylko w silnikach 1.8 z tego co pamiętam. U mnie ten przekaźnik jest nad skrzynką. Nie jestem pewny numeru. Aż zaraz skoczę i zobaczę czy to faktycznie jest 61.Lipek81 pisze:A - i od czego ten przekaźnik - 61 - pierwszy raz taki widze...
[ Dodano: Pon 04 Maj, 2009 ]
Tak, jest tak jak mówiłem. Nr 61 i na 90% jest od odcięcia paliwa przy hamowaniu silnikiem, bo tak na stówę nie jestem pewny.
-
- Użytkownik
- Posty: 333
- Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
- Lokalizacja: Elblag
- Kontakt:
co do gaźnika to się zgadza mam w moim ale że ten przekaźnik ma takie zadanie to jestem zszokowany i nie bardzo wiem jak to się ma w praktyce -wcześniej jak miałem automatyczną skrzynie i było lekko z górki to tylko przerzucał biegi i rozpędzał się nawet do 60-70 km/g-a w książce wyczytałem że jest możliwość przestawienia dźwigienki przy gaźniku żeby po ujęciu gazu hamować silnikiem-ale jakoś tego nie zrobiłem przez 10 lat
a co do bezpiecznika to nie wiem jak go mam szukać -od którego miejsca mam go szukać
a co do bezpiecznika to nie wiem jak go mam szukać -od którego miejsca mam go szukać
Ostatnio zmieniony pn maja 04, 2009 19:48 przez albert1973, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 554
- Rejestracja: ndz paź 07, 2007 16:29
- Lokalizacja: Kraków/Ustrzyki Dolne
- Kontakt:
Odcięcie paliwa przy hamowaniu silnikiem działa tak:
Przy gaźniku jest elektrozawór podpięty do siłownika trzypołożeniowego który ustala położenie przepustnicy. Ten elektrozawór normalnie w każdym gaźniku jest po to, że jak zgasimy silnik to on się zamyka i siłownik 3-położeniowy się cofa i przepustnica się całkiem zamyka. To jest po to żeby nie było samozapłonów po zgaszeniu silnika. W 1.8 jest dodatkowo ten przekaźnik 61, który steruje tym elektrozaworem i zamyka go też przy hamowaniu silnikiem co powoduje zamknięcie przepustnicy i brak dopływu mieszanki. Nie wiem jak dokładnie działa ten przekaźnik i kiedy otwiera i zamyka elektrozawór, ale ogólnie tak to chyba ma wyglądać. Jak na moje oko to chyba jest tak, że po przekroczeniu pewnej prędkości obrotowej silnika, nie wiem - może jakieś 1200-1300 obr./min odcina napięcie idące na elekrozawór, ten się zamyka, siłownik 3-położeniowy się cofa i przepustnica może się zamknąć po zdjęciu nogi z gazu. Przy naciśnięciu gazu tak jakbyśmy po prostu jechali to przepustnica się otwiera przez linkę i auto normalnie jedzie. Siłownik jest cały czas cofnięty i gdy puścimy gaz taki "opierak" od przepustnicy nie ma się o co oprzeć i przepustnica się zamyka całkiem i mieszanka nie płynie.
To, że ten przekaźnik do tego jest to gdzieś wyczytałem na forum, ale jak to dokładnie działa to sobie sam rozkminiłem, więc mogę się mylić co do tego.
W sumie to do elektrycznych szyb jest inny bezpiecznik niż normalne. To jest chyba jakiś taki co przy przeciążeniu się wyłącza, ale zaraz znowu się załącza. Ale jak to dokładnie z tym jest to też nie wiem. U mnie przy skrzynce jest taki srebrny, metalowy, większy od innych bezpiecznik.
[ Dodano: Pon 04 Maj, 2009 ]
Ciekawe jest też położenie tego przekaźnika 61, bo u mnie np. jest nad skrzynka na dodatkowej podstawce.
Przy gaźniku jest elektrozawór podpięty do siłownika trzypołożeniowego który ustala położenie przepustnicy. Ten elektrozawór normalnie w każdym gaźniku jest po to, że jak zgasimy silnik to on się zamyka i siłownik 3-położeniowy się cofa i przepustnica się całkiem zamyka. To jest po to żeby nie było samozapłonów po zgaszeniu silnika. W 1.8 jest dodatkowo ten przekaźnik 61, który steruje tym elektrozaworem i zamyka go też przy hamowaniu silnikiem co powoduje zamknięcie przepustnicy i brak dopływu mieszanki. Nie wiem jak dokładnie działa ten przekaźnik i kiedy otwiera i zamyka elektrozawór, ale ogólnie tak to chyba ma wyglądać. Jak na moje oko to chyba jest tak, że po przekroczeniu pewnej prędkości obrotowej silnika, nie wiem - może jakieś 1200-1300 obr./min odcina napięcie idące na elekrozawór, ten się zamyka, siłownik 3-położeniowy się cofa i przepustnica może się zamknąć po zdjęciu nogi z gazu. Przy naciśnięciu gazu tak jakbyśmy po prostu jechali to przepustnica się otwiera przez linkę i auto normalnie jedzie. Siłownik jest cały czas cofnięty i gdy puścimy gaz taki "opierak" od przepustnicy nie ma się o co oprzeć i przepustnica się zamyka całkiem i mieszanka nie płynie.
To, że ten przekaźnik do tego jest to gdzieś wyczytałem na forum, ale jak to dokładnie działa to sobie sam rozkminiłem, więc mogę się mylić co do tego.
Najlepiej byłoby pójść po kablu od zasilania (chyba czarno/czerwony) spod konsoli do skrzynki bezpieczników, bo tam raczej na pewno powinien on iść. W końcu dojdzie gdzieś i może wyjaśni się do którego bezpiecznika.albert1973 pisze:a co do bezpiecznika to nie wiem jak go mam szukać -od którego miejsca mam go szukać
W sumie to do elektrycznych szyb jest inny bezpiecznik niż normalne. To jest chyba jakiś taki co przy przeciążeniu się wyłącza, ale zaraz znowu się załącza. Ale jak to dokładnie z tym jest to też nie wiem. U mnie przy skrzynce jest taki srebrny, metalowy, większy od innych bezpiecznik.
[ Dodano: Pon 04 Maj, 2009 ]
Ciekawe jest też położenie tego przekaźnika 61, bo u mnie np. jest nad skrzynka na dodatkowej podstawce.
Witam, jeśli mogę to podepnę się pod temat, mam kilka pytań.
Dorwałem orginalną instalację z mk2 rocznik 86 bodajże, ale nie ja ją wyciągałem więc rodzą się pytania
Dodam jeszcze że chce zamontować podnośniki z seicento, czy z tą instalacją bedzie wszystko grało?:)
Na zamieszczonym poniżej rysunku zobrazowałem rozkład przewodów wychodzących z kostki przekaźnika.
Na chłopski rozum patrząc na resztę wiązki dochodzę do wniosku że czerwony kabel to przewód zasilający instalację. Czarno czerwony to ten który jest już za przekaźnikiem i idzie na kostki przełączników. Brązowy to masa. Ale mam jeszcze czarny kabelek najcieńszy ze wszystkich i nie wiem gdzie go mam podłączyć.
Mam również pytanie skąd pociągnąć zasilanie( bezpośrednio z z akumulatora?)? Gdzie umiejscowić bezpiecznik 15A? Czy jest różnica (jeśli będę brał zasilanie bezpośrednioz z akumulatora) jeśli dam bezpiecznik tuż przy akumulatorze a np w aucie przed przekaźnikiem?
Czy są takie obudowy do kupienia na pojedyńczy bezpiecznik jakie są w skrzynce czy jakiś specjalny?
Chcę aby to było w 100% bezpieczne.
Dodam jeszcze żę jest to instalacja z przekaźnikiem montowanym za konsolą.
Dorwałem orginalną instalację z mk2 rocznik 86 bodajże, ale nie ja ją wyciągałem więc rodzą się pytania
Dodam jeszcze że chce zamontować podnośniki z seicento, czy z tą instalacją bedzie wszystko grało?:)
Na zamieszczonym poniżej rysunku zobrazowałem rozkład przewodów wychodzących z kostki przekaźnika.
Na chłopski rozum patrząc na resztę wiązki dochodzę do wniosku że czerwony kabel to przewód zasilający instalację. Czarno czerwony to ten który jest już za przekaźnikiem i idzie na kostki przełączników. Brązowy to masa. Ale mam jeszcze czarny kabelek najcieńszy ze wszystkich i nie wiem gdzie go mam podłączyć.
Mam również pytanie skąd pociągnąć zasilanie( bezpośrednio z z akumulatora?)? Gdzie umiejscowić bezpiecznik 15A? Czy jest różnica (jeśli będę brał zasilanie bezpośrednioz z akumulatora) jeśli dam bezpiecznik tuż przy akumulatorze a np w aucie przed przekaźnikiem?
Czy są takie obudowy do kupienia na pojedyńczy bezpiecznik jakie są w skrzynce czy jakiś specjalny?
Chcę aby to było w 100% bezpieczne.
Dodam jeszcze żę jest to instalacja z przekaźnikiem montowanym za konsolą.
Ostatnio zmieniony sob maja 23, 2009 19:56 przez Bakamura, łącznie zmieniany 1 raz.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Bezpiecznik oryginalnie poweinien być koło panelu z innymi bezpieczikami (przypiety na dodatkowej podstawce) - na przewodzie czerwonym. Czarny kablek to +12V po stacyjce.
Jeżeli masz stary panel, to kabelki podłaczasz do złacz z tyłu panelu:
czerwony - P (obojetnie który pin)
czarny (a właściwie to powinien być czarno-żółty) - G1
Jeżeli masz nowy panel:
czerowny - D/11
czarno-żółty - Y/2
Poza tym, jakbyś poszukał w szukajce u dołu strony, to byś znanazł te informacje, bo już chyba z dwa razy na forum to pisałem.
Jeżeli masz stary panel, to kabelki podłaczasz do złacz z tyłu panelu:
czerwony - P (obojetnie który pin)
czarny (a właściwie to powinien być czarno-żółty) - G1
Jeżeli masz nowy panel:
czerowny - D/11
czarno-żółty - Y/2
Poza tym, jakbyś poszukał w szukajce u dołu strony, to byś znanazł te informacje, bo już chyba z dwa razy na forum to pisałem.
Lipek81, owszem szukałem ale te schematy za dużo mi nie mówią,
ten temat: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=219036
auto mam z przedziału czasowego 08.1987 do 07.1989 więc:
podsumowując czerwony kabel ten z mojego rysunku, czyli zasilanie przed przekaźnikiem do P a czarny do G1- i dopiero wtedy działa gdy przekręce kluczyk. Dobrze rozumiem?:)
Wracając do schematów.. mógłbyś mi pomóc we wskazaniu pinu P (niby obojetnie którego) i G1? może być na PW lub tutaj dla potomnych bo nie każdy jest w tym biegły.. Z góry dziękuję za zainteresowanie.
ten temat: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=219036
auto mam z przedziału czasowego 08.1987 do 07.1989 więc:
jeśli niemam tej podstawki na bezpiecznik przy skrzynce to jak umieścić przekaźnik?czerwony - P (obojetnie który pin)
czarny (a właściwie to powinien być czarno-żółty) - G1
podsumowując czerwony kabel ten z mojego rysunku, czyli zasilanie przed przekaźnikiem do P a czarny do G1- i dopiero wtedy działa gdy przekręce kluczyk. Dobrze rozumiem?:)
Wracając do schematów.. mógłbyś mi pomóc we wskazaniu pinu P (niby obojetnie którego) i G1? może być na PW lub tutaj dla potomnych bo nie każdy jest w tym biegły.. Z góry dziękuję za zainteresowanie.
Ostatnio zmieniony ndz maja 24, 2009 01:57 przez Bakamura, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 333
- Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
- Lokalizacja: Elblag
- Kontakt:
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Bakamura pisze:jeśli niemam tej podstawki na bezpiecznik przy skrzynce to jak umieścić przekaźnik?
- Bakamura, o co w końcu chodzi - czy nie wiesz gdzie umieścić przekaźnik, czy bezpiecznik?Bakamura pisze:chodziło mi gdzie mam umieścić bezpiecznik, dzięki Twoim zdjęciom wczesniejalbert1973, wiem jak zamontować go za konsolą, jednak pozostaje kwestia bezpiecznika.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Jeżeli przekaźnik jest przyczepiony do skrzynki z bezpiecznikami, to bezpiecznik od szyb również jest na specjalnej podstawce, którą przyczepia suię do skrzynki bezpieczników. Jeżeli przekaźnik od szyb jest za konsolą środkową, to nie wiem na pewno, gdzie powinien być bezpiecznik, ale moim zdaniem różniż przyczepiony do panelu, ponieważ powinien byc do niego łatwy dostęp.
- spoko, tylko tak to troche niezrozumiale napisałeś:Bakamura pisze:Lipek81, nie wiem gdzie umieścić bezpiecznik, pomyliłem się i poprawiłem.
- rozumiem, że "go" tzn. przekaźnikBakamura pisze:chodziło mi gdzie mam umieścić bezpiecznik, dzięki Twoim zdjęciom wczesniejalbert1973, wiem jak zamontować go za konsolą, jednak pozostaje kwestia bezpiecznika.
- http://www.a2resource.com/electrical/CE1.html - tutaj masz pokazane gdzie jest złacze P i G, aby odnaleźć pin nr 1 w złączu G musisz po prostu przyjrzeć sie wtyczce - jak ją wypniesz z panelu, to tam będzie każdy pin miał swój numer. I teraz małą uwaga - jak dobrze pamietam, to od pinu G1 odchodzi już jakiś kabelek i kończy się konektorkiem - nie tnij więc tego kabelka, tylko podłacz się pod ten konektorek.Bakamura pisze:Wracając do schematów.. mógłbyś mi pomóc we wskazaniu pinu P (niby obojetnie którego) i G1? może być na PW lub tutaj dla potomnych bo nie każdy jest w tym biegły.. Z góry dziękuję za zainteresowanie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 264 gości