Strona 2 z 2
: czw lis 17, 2005 22:32
autor: Sałyk
djset pisze:a co to jest BLOS ???
wiem tyle, że "unieszkadliwia" straty mocy powstałe z jazdy na gazie :] czyli jezdzisz na gazie, a czujesz jak jakbys jezdzil na benzynce
![okej :okej:](./images/smilies/okej.gif)
: czw lis 17, 2005 22:34
autor: B_O_N_K
djset pisze:a co to jest BLOS ???
TUTAJ jest to w miarę ładnie opisane.
Pozdrawiam
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
: czw lis 17, 2005 22:36
autor: djset
dzieki
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
zaraz poczytam.
: czw lis 17, 2005 22:37
autor: B_O_N_K
Sałyk pisze:wiem tyle, że "unieszkadliwia" straty mocy powstałe z jazdy na gazie :] czyli jezdzisz na gazie, a czujesz jak jakbys jezdzil na benzynce
Aż tak cudownie nie jest - straty są tylko nieporównywalnie mniejsze niż z tradycyjnym reduktorem. Na silniku 1.8 16V z mk2 GTI są to straty ok 2-3KM na benzynie i 3-5KM na gazie. Wyniki są potwierdzone na hamowni przez ygd
Pozdrawiam
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
: czw gru 01, 2005 23:07
autor: awl
Sałyk pisze:czyli jezdzisz na gazie, a czujesz jak jakbys jezdzil na benzynce
Przyznam szczerze, że jeździłem do niedawna Almerą z instalacją IV gen. (wtrysk sekwencyjny) i nie czułem różnicy pomiędzy benzyną i gazem (jedynie w cenie)
![wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
: czw gru 01, 2005 23:18
autor: B_O_N_K
awl pisze:Przyznam szczerze, że jeździłem do niedawna Almerą z instalacją IV gen. (wtrysk sekwencyjny) i nie czułem różnicy pomiędzy benzyną i gazem (jedynie w cenie) Wink
Ja chciałem sekwencję założyć do swojego mk2
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
ale okazało się że pomimo że mam silnik na elektronicznym wtrysku (digifant) to nie jest to sekwencyjny wtrysk i że są spore problemy z wyregulowaniem instalacji i sprawieniem aby to wszystko dobrze chodziło
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Dlatego na biórku przede mną leży nówka BLOS
PozdróVWka
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: TURBINA CZY KOMPRESSOR??
: czw gru 01, 2005 23:29
autor: silent_rob
guti pisze:Wady i zalety jednego cuda techniki i drugiego?? Sam sie zastanawialem ale jestem za glupi zeby to pojac. Podobno kompressor lepszy bo prawie niezawodny , nie potrzebuje smarowania i sie nie grzeje itd. tylko czemu wiekszosc aut posiada turbinki a nie kompressory i czy istniaje jakis sport motorowy ktory kojarzy sie z kompressorem? czemu w F1 nie uzywaja kompressorow skoro sa wydajniejsze itd? czy tylko chodzi o to ze nie wytrzyma 19 tys obr.??? Jakie marki instaluja w swoich autach kompressory?? DZiekuje wiem ze byc moze sie powtarzam ale kto nie chce niech nie czyta, bo nie moglem znalezc postu podobnego.Dziekuje wielkie.
hmm turbo uzywa sily niepotrzebnych juz w silniku spalin a mechaniczne sprezanie zabiera czesc mocy, z drugiej strony turbo ma skolonnosci d oturbodziury czyli przy niskich obrotach male cisnienie daje i dopiero po przekroczeniu pewnego progu daje kopa a mechaniczne kompresory badz sprezarki typu g60 daja wzrost mocy liniowo ( co jest chyba lepsze przynajmniej na miasto bo lepszy moment obrotowy powinny dawac i w calym zakresie obrotow) a co do stosowania w F1 to powiem tak stosowano, ale mialy taka moc ze wycofano ze wzgledow monopolu na wygrywanie
![hehe :hehe:](./images/smilies/hehe.gif)
: pt gru 02, 2005 10:07
autor: Corvax
Kompresor rówiez posiada turbodziure przy niskich obrotach, oczywiscie jest ona mniejsza niż w konwencjonalnych sprężarkach, no i można zawsze nakombinowac zmniejszając koło pasowe, ale w porównaniu do turbiny ze zmienną geometrią chyba wyjdzie na to samo. Sam kompresor wezmie natomiast z 5ps.
: pt gru 02, 2005 10:21
autor: pasiak
teoria podaje że kompresor zabiera do 10% mocy silnika ale daje wzrost mocy liniowo lub prawie liniowo, turbo daje ci prawie nic do około 2000 obr a następnie masz gwałtowny wzrost mocy. Jednakże jeśli chodzi i jazde samochodem MOIM zdaniem uważam że kompresor nadaje się do samochodu miejskiego i takiego który posiadać musi charakterystyke liniową mocy i mom (drifting ?) gdzie gwałtowny wzrost, lub brak na niskich obrotach, mocy może zaszkodzić. turbo dobrze daje np w trasie (szarpiąc się z TIR-ami)
: pt gru 02, 2005 10:38
autor: silent_rob
chyba ze biezemy pod uwage turbinke ze zmienna geometria lopatek i ze wspomaganiem elektrycznym
![satan :satan:](./images/smilies/satan.gif)
: pt gru 02, 2005 10:42
autor: Corvax
Ano własnie zostalo jeszcze elektryczne turbo - to są dopiero diabełki
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
: pt paź 26, 2007 23:44
autor: maxgt
coś takiego jak e turbo jest absolutna fikcja, kosztuje kupe kasy, a stosunek energi pobranej do uzyskanej jest znikomy