Strona 2 z 2

: sob maja 30, 2009 14:35
autor: Shogun1985
wachacze sciagniete i okazało sie ze w tych tulejach okragłych oberwała sie guma prawie ze cała dookoła i koło chodziło przod tył. Co moze byc tego powodem?? przeciez niedawno były wymieniane. zastanawia mnie czemu sruba ma taki luz jak ja sie wsadzi do tuleji czy tak powinni byc czy to sa złe tuleje??

: sob maja 30, 2009 17:49
autor: C4NC3R
Shogun1985, nie powinno być luzu, dlatego w tulejach oberwały się gumy, co nadal powodowało szarpanie i dziwne zachowanie samochodu. kup nowe tuleje, masz jeszcze te stare? to weź je na wzór, jak nie tozmierz średnice śruby mocującej i kup tuleje pod ich wymiar

: ndz maja 31, 2009 09:59
autor: piotrus23
ja to rozbierałem wiec powiem o co chodzi okragła tuleja ma za duzy otwór na srube po włorzeniu srubu z ta tulejka blaszana jest luz na ok 1cm jakie były rodzaje tuleji głuwnie mi chodzi o otwór na srube

[ Dodano: 31 Maj 2009 10:02 ]
C4_KAWON pisze:Shogun1985, nie powinno być luzu, dlatego w tulejach oberwały się gumy, co nadal powodowało szarpanie i dziwne zachowanie samochodu. kup nowe tuleje, masz jeszcze te stare? to weź je na wzór, jak nie tozmierz średnice śruby mocującej i kup tuleje pod ich wymiar
dlaczego ma kupywac sruby skora sa orginalne? tuleje sa nie te

: ndz maja 31, 2009 12:52
autor: C4NC3R
piotrus23 pisze:dlaczego ma kupywac sruby skora sa orginalne?
gdzie coś takiego napisałem? napisałem:
jak nie tozmierz średnice śruby mocującej i kup tuleje pod ich wymiar
więc o nowych śrubach nie pisałem

: ndz maja 31, 2009 13:45
autor: piotrus23
C4_KAWON pisze:
piotrus23 pisze:dlaczego ma kupywac sruby skora sa orginalne?
gdzie coś takiego napisałem? napisałem:
jak nie tozmierz średnice śruby mocującej i kup tuleje pod ich wymiar
więc o nowych śrubach nie pisałem
sorki zle przeczytałem,tuleje pod ich wymiar mk3 ma 2 rodzaje tulej wachacza tak? z kołnierzem i bez czy sie myle?

: pn cze 01, 2009 08:28
autor: C4NC3R
piotrus23, tego to ja nie wiem, ale najwyraźniej tak skoro kolega Shogun1985 dostał za "duże" tuleje.

: pn cze 01, 2009 08:54
autor: chmurapawel
kto ustwia zbierzność, jak są luzy na tulejach. Co to za diagnosci? :grrr: Przecierz to sie sprawdza przed ustawieniem zbierzności

: pn cze 01, 2009 09:12
autor: krzemyk99
kto ustwia zbierzność, jak są luzy na tulejach. Co to za diagnosci? :grrr: Przecierz to sie sprawdza przed ustawieniem zbierzności
W ogóle kto zakłada tuleje jak są luzy :grrr:

: pn cze 01, 2009 09:48
autor: $layer
Moim zdaniem została źle wykonana wymiana tulei (tzw. na hama). Do tuleji są dawane często takie blaszki/tulejki centrujące, być może ich nie było dlatego był luz (nie wiem tylko czy w twym aucie one występują), który wynikał z duzej średnicy otworu w tuleji, a mniejszej średnicy sruby.

[ Dodano: 01 Cze 2009 10:14 ]
Moim zadniem została źle przeprowadzona wymiana tuleji. Być może też w złej pozycji została ona wprasowana. Niektóre modele miały też tulejki centrujące, ktore się montuje przed włożeniem śruby przy montazu wahacza. Redukuje ona też luz sruba-tuleja, tzn. otwór w ktorym siedzi śróba jest bardziej ścisły.

: pn cze 01, 2009 13:08
autor: piotrus23
$layer pisze:Moim zdaniem została źle wykonana wymiana tulei (tzw. na hama). Do tuleji są dawane często takie blaszki/tulejki centrujące, być może ich nie było dlatego był luz (nie wiem tylko czy w twym aucie one występują), który wynikał z duzej średnicy otworu w tuleji, a mniejszej średnicy sruby.

[ Dodano: 01 Cze 2009 10:14 ]
Moim zadniem została źle przeprowadzona wymiana tuleji. Być może też w złej pozycji została ona wprasowana. Niektóre modele miały też tulejki centrujące, ktore się montuje przed włożeniem śruby przy montazu wahacza. Redukuje ona też luz sruba-tuleja, tzn. otwór w ktorym siedzi śróba jest bardziej ścisły.
nawet jak blaszki sa wsadzone jest ogromny luz ale juz sobie poradziłem w tym przypadku ma byc tuleja bez kolnierza aluminiowa