Strona 2 z 2

: pn kwie 13, 2009 13:05
autor: marek-f
weryfany pisze::panna: :panna: :panna: :panna: :panna: :panna: :panna:

Najprościej jak się da, nie powinno się tego robić ale od razu będziesz wiedział.
Uruchom silnik i sprawdź napięcie na klemach przy akumulatorze.
Po czym odkręć jedną z klem.
Jeśli po odpięciu klemy (ujemnej) napięcie dalej nie wzrośnie do wartości
co najmniej 13.8V. To masz padnięty alternator lub regulator napięcia.
Natomiast jeśli będzie 13.8V lub więcej to akumulator do wymiany.


I zaraz się posypią opinie .....

Albo zamiana na 5 minut z kolegą w celu sprawdzenia (mowa o akumulatorze)

Ale polecam pierwszą metodę.

Wyprobowalem pierwsza wersje i i nic sie nie zmienia. Napiecie jest takie same (12,9V)

: pn kwie 13, 2009 13:12
autor: CQ
westi pisze:no to dobre masz napięcie , powyżej 14,75 przy pracy silnika , miał bys objawy pulsujących swiateł , i masz Alternator do wymiany a dok. Diody prostownicze ? sprawdzałeś je ? Elektrolit sprawdzałes ? jak tam z celami ze zwarciem ? 1,18 elektrolit jest okej ! 1,28 masz zwarcie w celi . sprawdz , dokładnie . Pozdrowiony
hehehe :goof:

: pn kwie 13, 2009 13:14
autor: flatron316
marek-f pisze:Jeśli po odpięciu klemy (ujemnej) napięcie dalej nie wzrośnie do wartości
co najmniej 13.8V. To masz padnięty alternator lub regulator napięcia.
Natomiast jeśli będzie 13.8V lub więcej to akumulator do wymiany.
To próbuj dalej odpinać klemy -a najlepiej jeszcze przegazuj altka bez obciążenia-to napewno go będziesz musiał wymienić(przewinąć)

: pn kwie 13, 2009 13:18
autor: marek-f
Czyli jest cos z alternatorem nie tak.

Tylko jak mi sie wtedy alternator zepsul to swiecila mi kontrolka oleju i licznik obrotomierza wskazywal na zero i dalo sie odpalic auto.
Moze to regulator napiecia ??????
Tylko gdzie on sie znajduje ????
Alternator: BOSCH 70 , 0123 310 020
KC-14V 40-70 A
028 903 025 G
24/96

: pn kwie 13, 2009 13:22
autor: k3fir
marek-f, mogl byc po remoncie, ale tez mogl pasc regulator, to na to powinna byc gwar.

teraz nie zapala sie kontrolka od ladowania na desce

regulator bedziesz mial pod plastikiem, ale bez wyjecia tego nie stwierdzisz co to jest :)

: pn kwie 13, 2009 14:33
autor: Zico63b
w temacie TUTAJ Kolega Damian3942 wstawił ładną fotkę regulatora napięcia, jest on z tyłu alternatora - tam gdzie wchodzą kable.

A na tym rysunku - to część numer 1 Obrazek

: pn kwie 13, 2009 21:38
autor: k3fir
u kolegi bedzie nowszy typ chyba
cos podobnego
http://www.3dzubehor.com/Rover/Boschrepair.html

Alternator

: pn kwie 13, 2009 22:05
autor: mauro22
Witam.

Po pierwsze napięcie ładowanie przy zdrowym alternatorze i regulatorze wynosi nie więcej i nie mniej jak --- 14,4 V.
Po drugie nigdy, przenigdy nie wolno odłączać akumulatora podczas pracy silnika!!!!! W ten sposób można spalić całą instalację elektryczną w samochodzie. Regulator odnotowuje wtedy nagły spadek napięcia na zaciskach akumulatora i pozwala na nieograniczony wzrost napięcia na zaciskach Alternatora.

Pozdrawiam.

: pn kwie 13, 2009 22:26
autor: k3fir
mauro22 pisze:Regulator odnotowuje wtedy nagły spadek napięcia na zaciskach akumulatora i pozwala na nieograniczony wzrost napięcia na zaciskach Alternatora.
chciales powiedziec ze w ten sposob mozna po prostu spalic regulator i wtedy bedzie przeladowywal ;]

: wt kwie 14, 2009 10:14
autor: weryfany
mauro22 pisze:Regulator odnotowuje wtedy nagły spadek napięcia na zaciskach akumulatora i pozwala na nieograniczony wzrost napięcia na zaciskach Alternatora.
no ładnie wiedza na prawdę prze ogromna zwłaszcza o budowie
i działaniu alternatora nie wspominając już o regulatorze napięcia

Po pierwsze tu nic się nie odnotowuje (poczytaj w literaturze jak to napięcie jest regulowane - wprowadzasz każdego w błąd), a ten wzrost napięcia(nieograniczony)... fantazja, fantazja bo fantazja jest dla każdego. Chyba robię się dziecinny :goof:
Są inne powody a dokładnie chodzi miedzy innymi o elektronikę dokładnie jaką to
zachęcam do lektury o alternatorach. W sieci jest tego mnustwo.

Na chwilę obecną problem tkwi w alternatorze i sprawdź:
- regulator napięcia
- stan szczotek (wykręcając 2 śrubki wyjmiesz je razem a regulatorem foto było wcześniej)
- diody - trzeba wyjąć z auta alternator i zacząć od sprawdzenia czy diody nie są padnięte, na koniec zostaje uzwojenie).

Obrazek

W silniku typu Diesel obrotomierz jest podłączony pod alternator punk "W"
i jeżeli jest uszkodzony alternator to może nie wskazywać obrotów
ale smarowanie silnika... no nie dociekam rożne są przypadki.

Pamiętajmy że są rożne regulatory na różne napięcia 14.4V 14.5V 14.6V.
Jak napięci nie dopływa 14.4V do akumulatora to można zastosować na większe napięcie
np. 14.6V i biorąc pod uwagę spadek napięcia. Uzyskamy wówczas 14.4V na akumulatorze.

: wt kwie 14, 2009 10:44
autor: flatron316

: wt kwie 14, 2009 18:06
autor: altera
pszczyna pisze:Miałem niedawno to samo i wina była akumulatora jedna z cel dostawała zwarcie ,można to samemu stwierdzić zakupując AEROMETR 7zł/szt do badania gęstości cieczy w każdym sklepie z częściami .
Ładujesz aku i sprawdzasz cele po kolei i ta cela w której elektrolit nie chce zmieniać gęstości jest padnięta
Bardzo dobra podpowiedź. Za 7 zł sprawdzisz akumulator, aerometr przyda się na przyszłość. Jeżeli aku jest OK, trzeba się brać za altenator.
Co do odłączania akumulatora podczas pracy silnika - tylko dla zwolenników idei : jest ryzyko, jest zabawa. Tyle, że może być kosztowna.