Problem z centralnym zamkiem.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

piotr100
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: śr paź 01, 2008 17:19
Lokalizacja: brodnica

Post autor: piotr100 » śr kwie 08, 2009 20:33

Słuchajcie te mikro styki czyściłem 2 lata temu bo jak go kupiłem to lampki w obu drzwiach się nie świeciły i nie działał brzęczek.Ale central działał bez zarzutu.Faktycznie teraz lampki się też nie świecą i nie działa brzęczek.Na myjni też nie byłem jak wspomniał kolega.więc to chyba nie mikro styki.ale rozbiorę to jeszcze raz i sprawdzę wszystko o czym napisaliście.Bardzo dziękuję za wskazówki.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » śr kwie 08, 2009 23:05

Czyszczenie mikrostyków raczej nic ci nie da! Wpisz na allegro w dziale motoryzacja "mikrostyk VW" (Jeżeli nie jest bok rygla wytarty, to taki zastępczak podziała parę latek). Ale u ciebie to prawie na bank zimne luty w zamku. Boczek metalowy odręcaj razem z zamkiem(potrzebny kluczyk chyba 12-kątny). Z linką od klamki nie walcz, tylko wyciągnij klamkę od zewnątrz (jedna śróba na boku drzwi pod zaślepką, (zapamiętać w jakiej pozycji była plastikowa końcówka linki w klamce). Zamek jest podczepiony do metalowej obudowy drzwi takim czarnym plastikiem( uwaga!- jeżeli nie wyciągamy razem z zamkiem, to można go ułamać!). A jak będziesz rozkręcał sam zamek kluczykiem gwiazdkowym, to natrafisz na jedną śróbę do, której będzie ciężkie dojście - nie odkręcaj jej tylko delikatnie odegnij obudowę i lutuj na odgiętej.

Jeżeli przy zamkniętym ryglu i naciskaniu na pilocie zamknij i otwieraj masz sygnały na tych kabelkach, które opisałem, no to przyczyna jest w zamku.
Ostatnio zmieniony śr kwie 08, 2009 23:07 przez fleshu, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
seba2305
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw kwie 09, 2009 15:08
Lokalizacja: Tarnowskie góry

Post autor: seba2305 » czw kwie 09, 2009 15:29

witam
Mam problem z centralnym zamkiem w golfie IV jak otwieram go z kluczyka nie działa wogole centralny zamek natomaist jak otwieram go od srodka za pomoca panela ktory jets na drzwiach to zamek chodzi tylko ze drzwi od kierowcy zamyka i momentalnie otwiera, reszta drzwi jets OK zamknieta. Zapomnial bym nie działaja jeszcze lampki wewnetrzna pod sufitem oraz drzwiowe mala dioda i ta na dole bezpieczenstwa. POMOOOOCY

[ Dodano: 09 Kwi 2009 18:54 ]
hmm widze chyba ze jestem jedyna taka osoba na forum a takim nie tuzinkowyym problemem centralnego :crazy: bu



piotr100
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: śr paź 01, 2008 17:19
Lokalizacja: brodnica

Post autor: piotr100 » czw kwie 09, 2009 21:36

Jak myślicie który mikro styk kupić z allegro,bo widzę że ten z blaszką ma większy popyt-może lepiej się sprawdza :D



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pt kwie 10, 2009 01:11

Do kolegi piotr100: Z blaszką będzie więcej zabawy(pewnie trzeba będzie podginać trochę żeby pasowała), ale jest to dobre wyjście na wytarty rygiel(lubi się w nim wytrzeć czarna, plastikowa powłoka). Ten z gumką jest prawie jak orginał(przesmarować lekko smarem rygiel żeby nie wytarło zbyt szybko na nowo).
Do kolegi seba2305: 1- czy sprawdzałeś bezpieczniki?, 2- Czy piloty masz orginalne, czy może ktoś zakładał alarm osobny?, Czy to wysiadło na raz we wszystkich drzwiach?. Ile pilotów posiadasz(masz 2? Bo może się rozkodowało)? W poście piszesz że nie działa nic na pilota a na pw napisałeś że drzwi od kierowcy zamyka???? Odpowiedz na te pytania a ja ci napisze co to jest i jak to naprawić. Jeżeli usterka jest tak rozległa to może dotyczyć problemy z połączeniami głównych kostek w okablowaniu lub samego mod. komfortu. I sprawdź jak zamyka z kluczyka przez wkładki w drzwiach. ps Kluczyk przekręcony w lewo na max przez 4 s - powinny się otwierać wszystkie szyby(o ile masz elektryczne), w prawo na max, przez 4 s zamykamy wszystkie szyby. Pytam o to zamykanie - 1 bo jeżeli wada jest w zakmu to nie będzie działało, 2 Sygnał zamknięcia szyb(kabel istalacji chyba żółto-czerwony) 30s i może wracać na inne kable co powoduje odbicie rygla w drzwiach kierowcy.
Ja właśnie tak mam w swoim autku ale jest to związane z alarmem, który sam zakładałem. Napisałeś także kolego że nie działa dioda alarmu na drzwiach kierowcy. - Popatrz jak wygląda kostka pod plastikiem w nogach kierowcy, po lewej stronie - tam gdzie dźwignia otwierania maski( zdejmujemy ją przez wyciągnięcie zawleczki plastikowej z tyłu dźwigni! Nie połam!, Popatrz także jak jest przypięty ten plastik maskujący do dolnej części progu na metalową blaszkę(ciężko jest to poskładać), To co tam znajdziesz, to jest główna kostka połączenia drzwi. Uffffffff Posprawdzaj i napisz odp albo w poście albo na pw.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt kwie 10, 2009 01:17

piotr100 pisze:Jak myślicie który mikro styk kupić z allegro,bo widzę że ten z blaszką ma większy popyt-może lepiej się sprawdza :D
warunek jest jeden, jeśli taki mikroprzełącznik ma być montowany do zamka to trzeba pamiętać aby szerokość blaszki na nim była mniejsza o 1mm z każdego boku mikrostyku bo inaczej i sama blaszka będzie nam wpadać w wyżłobienie w powłoce mimośrodu.

[ Dodano: 10 Kwi 2009 01:20 ]
fleshu pisze:Do kolegi seba2305: 1- czy sprawdzałeś bezpieczniki?, 2- Czy...
nie ma podstaw do paniki, modelowy przypadek pękniętych lutów i zewnętrznego mikrostyku a raczej wyrytego mimośrodu - wystarczy postępować tak ja w fotoporadzie w dziale FAQ kolegi xisio i będzie dobrze.


Obrazek

Awatar użytkownika
seba2305
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw kwie 09, 2009 15:08
Lokalizacja: Tarnowskie góry

Post autor: seba2305 » pt kwie 10, 2009 15:31

fleshu pisze:1- czy sprawdzałeś bezpieczniki



witam
Sprawdzilem bezpieczniki są ok dla pewności włożyłem nowe i dalej nie działa :/
A co do szyb to nie idzie ich zamknąc ani otworzyć z kluczyka (przed usterka szło bezproblemowo otwierać i zamykać)

A co do pilota to nie mam go w swoim golfie mam centralny manula (zamykanie z klucza)
Alarm jak jets to fabryczny

a dwa jak zamykam drzwi od srodka to drzwi kierowcy zamykaja sie po czym zaraz cypel odbija do gory (otwarte) od strony pasazera oraz klapa bagaznika działa prawidłowo.

ps. POMOCY !!



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pt kwie 10, 2009 23:49

seba2305: W zamku jest mechanizm zwrotny impulsu zamknięcia i tam jest przyczyna. Rygiel odbija bo zamek myśli że jest w innej pozycji aktualnie. I tak samo jak było pisane wcześniej - rozbieraj i sprawdź mikrostyk i zimne luty. Reszta to sprawa tylko uszkodzonego siłownika zamka. Będzie to wiadome jak posprawdzasz tamte dwie rzeczy. (Jeżeli od strony pasażera chodzi normalnie)



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob kwie 11, 2009 01:43

seba2305 pisze:A co do szyb to nie idzie ich zamknąc ani otworzyć z kluczyka (przed usterka szło bezproblemowo otwierać i zamykać)
domykanie/odmykanie szyb działa z dwóch tych samych mikroprzełączników umieszczonych wewnątrz zamka co otwieranie i zamykanie centralnego zamka więc jeśli nie działa centralny zamek to i opcja domykania/odmykania szyb nie będzie również działać z powodu zerwanych lutów,
siłownik zamka (raczej silniczek elektryczny sterujący poprzez ślimacznicę plastikową dźwignią) jest sprawny, tylko dostając nieprawidłowe impulsy, wybija ponownie rygiel zamka.


Obrazek

Awatar użytkownika
seba2305
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw kwie 09, 2009 15:08
Lokalizacja: Tarnowskie góry

Post autor: seba2305 » sob kwie 11, 2009 11:15

Witam ponownie walczylem z tym zamkiem tylko hmm działał mi w 50% przelutowalem wszytkie styki na ukladzie scalonym mikrostryk byl OK.
Tylko jak juz podlaczylem ten przelutowany zamek to zaczely mi sie problemy z oswietleniem drzwi pasażera :| nie swieca mi lamki na drzwiach oraz podsufitówka
od strony kierowcy wszystko ok swieci
co to moze byc ??
Ostatnio zmieniony sob kwie 18, 2009 16:18 przez seba2305, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pn kwie 20, 2009 00:26

seba2305 pisze:
Tylko jak juz podlaczylem ten przelutowany zamek to zaczely mi sie problemy z oswietleniem drzwi pasażera :| nie swieca mi lamki na drzwiach oraz podsufitówka
od strony kierowcy wszystko ok swieci
co to moze byc ??
No to: Ściągamy tapicerkę. Zdejmujemy kawałek izolacji z instalacji wchodzącej do zamka, znajdujemy 2 przewody - brązowo-biały i biało-brązowy. Do igły zaczepiamy przewodzik i wbijamy ją w jeden z tych przewodów - przewód od igły dotykamy do masy pojazdu. Jeżeli oświetlenie się zapali to błąd nadal jest w zamku, jeżeli nic się nie dzieje to przerwał się pewnie przewód na łączeniu drzwi z samochodem. To że mikrostyk pstrykał przy naciśnięciu, nie oznacza że będzie on działał prawidłowo (może być że się wytarł rygiel albo trzpień mikrostyku - technicznie sprawny ale nie działa).

[ Dodano: 20 Kwi 2009 00:31 ]
Aaa, posprawdzaj jeszcze żarówki. ps. A robiłeś zamek tylko po stronie kierowcy? Jak tak, to po stronie pasażera będziesz miał to samo!



Awatar użytkownika
seba2305
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw kwie 09, 2009 15:08
Lokalizacja: Tarnowskie góry

Post autor: seba2305 » pn kwie 20, 2009 18:37

fleshu pisze:. A robiłeś zamek tylko po stronie kierowcy? Jak tak

Tak robilem tylko zamek od strony kierowcy. żarówki sa ok tak jak i bezpieczniki.
Posprawdzam z tymi kabelkiami moze jest przerwa gdzies na kablach



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pn kwie 20, 2009 23:55

Posprawdzaj! - ale nie od strony kierowcy tylko od pasażera. Ta sama sytuacja! Zamek od strony pasażera ma ten sam defekt. Miłej pracy! :grin:



Awatar użytkownika
mariuszwodzu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw lis 15, 2007 16:21
Lokalizacja: Srokowo

Post autor: mariuszwodzu » śr kwie 22, 2009 21:14

u mnie przyczyną niezamykania wszystkich zamków była naderwana blaszka szczotki silniczka, który steruje mechanizmem centralnego zamka. wystarczyła wymiana silniczka



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 331 gości