Strona 2 z 3

: śr kwie 08, 2009 11:39
autor: EnJoy
AndrzejYankes pisze:Dla ścisłości - producent podaje w instrukcjach obsługi samochodu, że zużycie oleju może wynosić 1 litr na 1000 km.
dziwne trochę, 4000 km i sucha miska :blush: :goof:

ziomek1988 no najlepiej jak w ogóle nie będzie go ubywać, ale tam 0,5l. do następnej wymiany może sobie wypić

: śr kwie 08, 2009 11:54
autor: AndrzejYankes
EnJoy pisze: dziwne trochę, 4000 km i sucha miska :blush: :goof:
No i właśnie po to jest bagnet, żeby na bieżąco sprawdzać i ewentualnie uzupełniać poziom oleju. Kolega Ziomek1988 pytał o dopuszczalną normę, więc ją podałem (z instrukcji samochodu)

: śr kwie 08, 2009 11:59
autor: EnJoy
AndrzejYankes spoko spoko, tak tylko poddaje ocenie to co oni piszą w tych opowieściach ;)

: śr kwie 08, 2009 17:50
autor: ziomek1988
A czy bagnet wskazuje całkowitą ilość oleju?? A poniżej stanu bagnetu już oleju nie ma? chyba jeszcze trochę jest co? Zreszą mniejsza o to...jutro będe w domu to pojeżdze i będe informował co i jak :)

: śr kwie 08, 2009 20:03
autor: fleshu
Całe pole miarki na twoim bagnecie to jakieś 1,8 litra. więc awaryjnie zostaje jeszcze 2,2 l. Lamka zapali się dopiero jak bagnet będzie całkowicie suchy. Dodatkowo jeżeli masz kompa, to na zegarach zobaczysz wielki napis STOP.

: śr kwie 08, 2009 21:44
autor: ziomek1988
W takim razie jak dolałem 2L oleju to znaczy, że jeszcze ok. 1,5L było więc dobrze, że w ogóle był bo bym miał po silniku :|

: czw kwie 09, 2009 11:15
autor: paczu
fleshu pisze:Lamka zapali się dopiero jak bagnet będzie całkowicie suchy.
nie no kontrolka wcześniej się zapala. u mnie wywaliła razem z komunikatem "check oil level" jak na bagnecie było troche poniżej minimalnego poziomu

[ Dodano: 09 Kwi 2009 11:17 ]
a powodem był błąd przy zalewaniu nowym olejem, nie sprawdziłem poziomu po uruchomieniu silnika

: czw kwie 09, 2009 12:43
autor: pavulon78
ziomek1988 pisze:A ktoś jest w stanie mi odpowiedzieć jaka jest dopuszczalna norma brania oleju przez silnik?? Tak, żebym teraz mógł sprawdzać ile mi go ubywa (po wykluczeniu wycieku)
Norma fabryczna w/g instrukcji to 1 litr/1000 km. :kac: Ale to przegięcie pały. Przy takim braniu oleju to silnik powinien trafić do remontu.
Różne źródła różnie podają, ale generalnie 300 ml/1000 to taka wartość graniczna. Jak powyżej to znaczy że z silnikiem jest już coś nie tak.
Mój ma natrzaskane ponad 200000 km i oleju nie bierze (mimo że pełen syntetyk). Chociaż miałem taki moment że też mi w ciągu 1500 km wysiorbało całą miarkę oleju. Okazało się że miałem wycieki z okolic odmy i wału przy skrzyni biegów. Po uszczelnieniu silnika poziom oleju na miarce nawet nie drgnie.

: czw kwie 09, 2009 21:14
autor: ziomek1988
A jak myślicie...jeżeli rzeczywiście bierze mi olej a wycieku nigdzie nie będzie, to co to może być? Naprawa będzie kosztowna i czy taki normalny mechanik sobie poradzi czy raczej trzeba jakiegoś dobrego magika szukać ?:)

: czw kwie 09, 2009 21:31
autor: Golfu
"Brać" olej może różnymi drogami. Sprawdź czy nie dmucha spalinami z komory korbowej poprzez rurkę wskaźnika poziomu oleju (bagnet). Druga sprawa to uszczelniacze trzonka zaworów. Sprawdź czy nie dmucha ci zanadto spalinami pod pokrywę rozrządu (tam gdzie się wlewa olej).

: pt kwie 10, 2009 01:33
autor: fleshu
W dieslu sprawa bardziej enigmatyczna - bo albo silnik nie jest szczelny i odma podłączona zaraz za filtrem powierza zasysa olej, bo nie zamyka zaworu albo silnik ma przewiewy ze starości i wytarcia lub tyrbo olej wali . A benzynka jeżeli nie widać wycieków no to tylko odma przypchana i olejem wali, albo silnik woła o regeneracje. W silniczku AHF(1.9 TDi lampka od olej pali się jak bagnet jest suchy prawie ale w benzynce może być inaczej (spejalnie dla kolegi paczu)). Sprawdź tył silnika - czy nie jest ufajdany z oliwki. Jak by przepalał oliwkę, to by kopcił z wydechu!!!

: pt kwie 10, 2009 16:14
autor: ziomek1988
No sprawa wygląda tak że dziś wjechałem na kanał u znajomego i silniczek bez żadnych wycieków, suchutki! No a dymić z rury też nie dymi nic...jeszcze pojeżdze, zobacze jak ile ubywa i podjade do jakiegoś mechanika

: sob kwie 11, 2009 22:55
autor: paczu
fleshu pisze:1.9 TDi lampka od olej pali się jak bagnet jest suchy prawie ale w benzynce może być inaczej (spejalnie dla kolegi paczu)

nie wiem jak jest w benzynce bo też mam 1.9 TDI tyle że ASZ i u mnie na szczęście kontrolka zapala się tuż poniżej minimum. i nawet na zdrowy rozsądek powinna się zapalać na takim poziomie bo jak bagnet jest całkowicie suchy to może być za późno na lampeczki ostrzegawcze

: sob kwie 11, 2009 23:12
autor: pavulon78
paczu pisze:
fleshu pisze:1.9 TDi lampka od olej pali się jak bagnet jest suchy prawie ale w benzynce może być inaczej (spejalnie dla kolegi paczu)

nie wiem jak jest w benzynce bo też mam 1.9 TDI tyle że ASZ i u mnie na szczęście kontrolka zapala się tuż poniżej minimum. i nawet na zdrowy rozsądek powinna się zapalać na takim poziomie bo jak bagnet jest całkowicie suchy to może być za późno na lampeczki ostrzegawcze
Ja u siebie mialem sporo ponizej minimum i kontrolka jeszcze sie nie zapalila. Silnik 1.6 16V AZD.