Strona 2 z 3

: czw wrz 22, 2005 18:24
autor: Padre80
mar_tec pisze:jednak to jest mój pierwszy zagazowany samochód i innych nie zamierzam niszczyć
MOim zdaniem a poparte jest ono obcowaniem z autami na gaz od połowy lat 90 <moj ojciec jest taksówkarzem) silnik w aucie z instalacją LPG odpowiednio eksploatowany nie zurzywa się wcale szybciej niż jeżdzony tylko na benzynie, więc nie może być absolutnie mowy o "niszczeniu" silnika.
Pozdro.

: czw wrz 22, 2005 18:36
autor: piotr1979
na gazie sie tanio jezdzi i zawsze tak bedzie-lepiej niz lac benzynke.takze w dupi....e mam czy silnik sie niszczy chociaz wcale sie nie niszczy tak bardzo.jak go zajezdze to sprowadze sobie drugi ,moze to bedzie od golfa 4 .albo zmienie auto .pozdro

: czw wrz 22, 2005 19:48
autor: Krembul
Ja tam różnicy w prędkości maksymalnej nie zauważyłem. I na gazie i na benzynie około 185 - 190km/h. Co do przyspieszenia od 0-100km/h to różnica zawiera się w 1s. Bardzo mało zważywszy na różnicę w cenie. Oczywiście im mniejszy silnik tym różnice bardziej odczuwalne. Poza tym coraz częściej mówi się o zasilaniu silników gazem ziemnym. Instalacja LPG w samochodzie będzie wymagała jedynie drobnej przeróbki a gaz ziemny kosztuje 1zł/litr.

: czw wrz 22, 2005 20:01
autor: piotr1979
Krembul pisze:Ja tam różnicy w prędkości maksymalnej nie zauważyłem. I na gazie i na benzynie około 185 - 190km/h. Co do przyspieszenia od 0-100km/h to różnica zawiera się w 1s. Bardzo mało zważywszy na różnicę w cenie. Oczywiście im mniejszy silnik tym różnice bardziej odczuwalne. Poza tym coraz częściej mówi się o zasilaniu silników gazem ziemnym. Instalacja LPG w samochodzie będzie wymagała jedynie drobnej przeróbki a gaz ziemny kosztuje 1zł/litr.
w koncu ktos prawde napisal ,ze 1.8 nie pojedzie wiecej niz 190km/h i cieszy mnie to bo chlopakom niektorym te silniki 200ponad jada.pozdro dla ciebie krembul :pub: :pub: :pub: tez mam roznice w przyspieszeniu o 1 s.ale u mnie wiecej jak 195 na gazie nie pojedzie.nie wiem moze to wina parownika.a na benzynce 15km/h wiecej po dlugim bujaniu :bigok:

: czw wrz 22, 2005 20:04
autor: b8tz
Krembul pisze:Ja tam różnicy w prędkości maksymalnej nie zauważyłem. I na gazie i na benzynie około 185 - 190km/h. Co do przyspieszenia od 0-100km/h to różnica zawiera się w 1s. Bardzo mało zważywszy na różnicę w cenie. Oczywiście im mniejszy silnik tym różnice bardziej odczuwalne. Poza tym coraz częściej mówi się o zasilaniu silników gazem ziemnym. Instalacja LPG w samochodzie będzie wymagała jedynie drobnej przeróbki a gaz ziemny kosztuje 1zł/litr.

Wlasnie wie ktos cos na temat tego gazu ziemnego? Co i jak sie to montuje ile kosztuje istalacja itp? Wydaje mi sie ze na pewno trzeba bedzie zmienic zbiornik bo z tego co wiem to gaz ziemny CGN nie jest gazem cieklym tak jak LPG tylko jest sprężany do wysokiego cisnienia wiec musi na pewno byc bardziej wytrzymalszy zbiornik. Niedaleko mnie jest stacja z gazem CGN, raz sie nawet pomylilem i zajechalem sobie pod CGN zatankowac, to pan ktory to ogclugiwal popatrzyl na mnie i sie w glowe popukal i pokazal mi dystrybutor z LPG :) Gaz na ta stacje idzie sobie rurami i jest sprezany przez takie fajne duuuze pompy. Podobno na liitr gazu sprezonego wchodzi ok 3 m3 gazu gazowego :)

: czw wrz 22, 2005 20:15
autor: Goofi
b8tz pisze:Wlasnie wie ktos cos na temat tego gazu ziemnego? Co i jak sie to montuje ile kosztuje istalacja itp? Wydaje mi sie ze na pewno trzeba bedzie zmienic zbiornik bo z tego co wiem to gaz ziemny CGN nie jest gazem cieklym tak jak LPG tylko jest sprężany do wysokiego cisnienia wiec musi na pewno byc bardziej wytrzymalszy zbiornik. Niedaleko mnie jest stacja z gazem CGN, raz sie nawet pomylilem i zajechalem sobie pod CGN zatankowac, to pan ktory to ogclugiwal popatrzyl na mnie i sie w glowe popukal i pokazal mi dystrybutor z LPG :) Gaz na ta stacje idzie sobie rurami i jest sprezany przez takie fajne duuuze pompy. Podobno na liitr gazu sprezonego wchodzi ok 3 m3 gazu gazowego :)
CNG (Compressed Natural Gas) a _nie_ CGN jest gazem ziemnym takim samym jaki uzywa sie w domowych kuchenkach :helm:
Instalacja jest sporo drozsza bo jest cisnieniowa, wiec zbiornik, przewody i reszta musi wytrzymac wysokie cisnienie. Podobno m.in. w Skandynawi i USA jest on popularny, w nas w Wawie sa chyba 2 czy 3 stacje, gdzie mozna go zatankowac. Czytalem, ze w USA nawet sprzedaja specjalne urzadzenie, ktore instaluje sie w garazu, podlacza do instalacji gazowej domu i mozna poprzez nie zatankowac samochod :bigok: tylko trwa to jakas cala noc :jezor:

: pn paź 03, 2005 19:02
autor: Harry
A co myślicie o zagazowaniu mojego GTI 16V?? Właśnie się nad tym zastanawiam. Słyszałem, że mogą wystąpić problemy z gazem na takim silniku typu wystrzały gazu mogące uszkodzić przepustnicę. Wie ktoś czy to prawda?? A może ktoś jeździ zagazowanym GTI 16V??

: pn paź 03, 2005 19:31
autor: Goofi
Harry pisze:A co myślicie o zagazowaniu mojego GTI 16V?? Właśnie się nad tym zastanawiam. Słyszałem, że mogą wystąpić problemy z gazem na takim silniku typu wystrzały gazu mogące uszkodzić przepustnicę. Wie ktoś czy to prawda?? A może ktoś jeździ zagazowanym GTI 16V??
Nie wiem jak jest w GTI 16V, ale ogolnie wystrzaly sie biora, jak nie wymieniasz regularnie swiec i kabli, poza tym od tego sa specjalne "bezpieczniki", u mojego ojca jest to guma na obejmie przy doprowadzeniu hazu z piwietrzem i zakrywa ona otwor, w razie wystrzalu sie przepala przez ten otwor i wypuszcza niepotrzebne cisnienie, zawsze cos :grin:

To w przypadku gazu podawanego z powietrzem, nie wiem jak jest przy sekwencji, ale tez cos slyszalem o wystrzalach :helm:

: wt paź 04, 2005 10:41
autor: keta
zakladaj i sie nie zastanawiaj moj MK3 1.4 ABD zagazowany jest od 5 lat i nie zauwazylem duzej straty na mocy. nieraz przy wyprzedzaniu przezucam na paliwo ale to nie daje az tak wielkiego kopa bym twierdzil ze na gazie ma tak slabą moc.Co do zuzycia silnika to mam swoje wyrobione zdanie poniewaz mam jeszcze skode fav. i ona ma gaz od początku jak go wprowadzili na nasz rynek nie pamiętam kiedy. Jezdzi cacy, przy silniku nic nie grzebałem przebieg ogolny 230.000 na gazie przejechałem 180.000 .

: wt paź 04, 2005 16:49
autor: Harry
Byłem dzisiaj u gazownika. I wiecie co mi powiedział?
Że do mojego golfika nie założy instalacji II generacji tylko I bo według niego tak będzie lepiej bo te silniki na wtrysku mech. nie chcą współpracować z komputerkiem.
A ponieważ trochę się trzeba narobić to będzie to kosztować 1600 zeta

: wt paź 04, 2005 16:52
autor: Goofi
Harry pisze:Byłem dzisiaj u gazownika. I wiecie co mi powiedział?
Że do mojego golfika nie założy instalacji II generacji tylko I bo według niego tak będzie lepiej bo te silniki na wtrysku mech. nie chcą współpracować z komputerkiem.
A ponieważ trochę się trzeba narobić to będzie to kosztować 1600 zeta
LOL :rotfl: idz lepiej do innego gazownika :panna:

: wt paź 04, 2005 17:01
autor: modny
mar_tec pisze:Nie warto instalować GAZ do MK3 1.4.
Mam tez taki sam w domu i nie zakładam gazu.
Ten golfik spala niecałe 5 litrów benzyny na 100km (sprawdzone kilkakrotnie; jazda w trybie mieszanym). Gaz ma osiągnąc cenę do 3 zł więc nie będzie dużej różnicy między benzyną a gazem. Moim zdaniem to szkoda golfika męczyć jeszcze jakimś tam gazem. Niech jezdzi tak jak go fabryka wyprodukowała. Mówię tu o MK3 1.4, sam posiadam zagazowanego golfa MK2 1.6 i jestem zadowolony, jednak to jest mój pierwszy zagazowany samochód i innych nie zamierzam niszczyć.
Podejrzewam ze jak gaz wzrosnie do 3zl to benzyna do co najmniej 6zł takze nie sadze zeby cena gazu kiedykolwiek zblizyla sie do ceny benzyny bo ten gaz to podobno odpad obrobki ropy naftowej za ktorego utylizacje nalezy slone pieniadze placic.

[ Dodano: Wto Paź 04, 2005 5:10 pm ]
Harry pisze:Byłem dzisiaj u gazownika. I wiecie co mi powiedział?
Że do mojego golfika nie założy instalacji II generacji tylko I bo według niego tak będzie lepiej bo te silniki na wtrysku mech. nie chcą współpracować z komputerkiem.
A ponieważ trochę się trzeba narobić to będzie to kosztować 1600 zeta
jesli masz za I gen. zaplacic 1600 to faktycznie idz do innego gazownika :rotfl:
a z komputerkiem to chyba ten gazownik niezbyt wspolpracuje :)

: wt paź 04, 2005 17:14
autor: Goofi
modny pisze:
mar_tec pisze:Nie warto instalować GAZ do MK3 1.4.
Mam tez taki sam w domu i nie zakładam gazu.
Ten golfik spala niecałe 5 litrów benzyny na 100km (sprawdzone kilkakrotnie; jazda w trybie mieszanym). Gaz ma osiągnąc cenę do 3 zł więc nie będzie dużej różnicy między benzyną a gazem. Moim zdaniem to szkoda golfika męczyć jeszcze jakimś tam gazem. Niech jezdzi tak jak go fabryka wyprodukowała. Mówię tu o MK3 1.4, sam posiadam zagazowanego golfa MK2 1.6 i jestem zadowolony, jednak to jest mój pierwszy zagazowany samochód i innych nie zamierzam niszczyć.
Podejrzewam ze jak gaz wzrosnie do 3zl to benzyna do co najmniej 6zł takze nie sadze zeby cena gazu kiedykolwiek zblizyla sie do ceny benzyny bo ten gaz to podobno odpad obrobki ropy naftowej za ktorego utylizacje nalezy slone pieniadze placic.
Dokladnie, cena gazu zawsze bedzie nizsza i to przynajmniej dwukrotne od cenu benzyny (moze za 5 lat sie cos zmieni) Wg. mnie nawet silniczniki 1.3 warto przerabiac na gaz, to zawsze bedzie oszczednosc, chyba ze sie jezdzi raz w niedziele do kosciolka :jezor:
Moja wspollokatorka ma CC 900 z gazem... i mowi, ze jej pali 5 do 6l... i nie narzeka na brak mocy, niektorym to starcza :chytry:

Jak ktos mowi, ze to meczenie silnika, to sam nie wiem co powiedziec, jeszcze nie widzialem zadnego niezadowolonego uzytkownika LPG, ktory by narzekal, ze cos nie tak z silnikiem, ze mu cos zle chodzi i sie zuzywa szybciej a gaz mimo, ze nie jest paliwem dla ktorego stworzono samochod, to ma kilka zalet w porownaniu do benzyny.