Strona 2 z 3

: ndz kwie 05, 2009 21:56
autor: bartos 2008
podepnę się pod temat bo mnie też dotyczy, a mianowicie mam taki objaw:

po wymianie jakiś części w rozruszniku autko paliło na dotyk nie ważne czy zimne czy ciepłe! nie było z odpalaniem problemów, kąt wtrysku także ustawiony, ale po wymianie oleju jak i filtrów oleju i paliwa (dodam że musiałem przez winę mechanika trochę pomęczyć goferka żeby odpalił) mam problem z odpaleniem, a dokładnie po przekręceniu kluczyka raz zaskoczy a drugi raz jak by nie miał siły przekręcić drugi raz rozrusznika, akumulator naładowany pozostałe komponenty wcześniej też były sprawne na 100%!!!!

czy to wina rozrusznika, np. szczotki czy coś innego? lub jak doczytałem kabli np. plusowych czy minusowych?

proszę o pomoc nie wiem co z tym dalej robić??

: ndz kwie 05, 2009 23:22
autor: GTI KR
dokladnie sprawdz symbole rozrusznika, czy napewno do 16v, ewentualnie moze masz kogos kto ma na probe pozyczyc. Ja mialem tak sa,o w swoim KR i to ewo na wizycie u niego mi uswiado,mil co jest przyczyna. Denerwowalo mnie to strasznie chyba z 10 razy go wyciagalem. Tyle dobrze ze silnik miale igla. Potrafil krecic tak ze sie zatrzymal ruszyl i odpalil, Do tego wszystko sie kasowalo nfa itp

: pn kwie 06, 2009 02:29
autor: CSR_GTI
GTI KR pisze:czy napewno do 16v
książka pisze że tak
GTI KR pisze:Ja mialem tak samo w swoim KR i to ewo na wizycie u niego mi uswiadomil co jest przyczyna.
też posłuchałem Ewo i wsadziłem od diesla rozrusznik... dużo to nie pomogło ;)
GTI KR pisze:Tyle dobrze ze silnik miale igla. Potrafil krecic tak ze sie zatrzymal ruszyl i odpalil, Do tego wszystko sie kasowalo nfa itp
przed remontem jak i po remoncie tak sie dzieje.....zaczeło sie dopiero od momentu kiedy poszły mi pierwszy raz szczotki w rozruszniku. Nic sie nie kasuje - tylko kontrolki przygasają ciuteńke.

Zimny pali... gorący nie... po 2-5 minutach gorący odpala i kręci pięknie.

Nie wiem co to jest...i chyba się nie dowiem... ale wiem że mnie to bardzo wku**ia

: pn kwie 06, 2009 21:38
autor: evolution
podaj mi numery rozrusznika kazdego ktorego miales w aucie

[ Dodano: Pon Kwi 06, 2009 21:40 ]
i dokladne napiecie ladowania

: wt kwie 07, 2009 23:55
autor: CSR_GTI
i dokladne napiecie ladowania
14.2V

Numery tego co był tutaj na samym początku: 055 911 023 M

[ Dodano: Pon 06 Kwi, 2009 ]
Jaki powinien być rozrusznik do 16V? Z przekładnia planetarną czy bez? Jakieś numery tego oryginalnego rozrusznika?

[ Dodano: Wto 07 Kwi, 2009 ]
Przewody odpaladają... prąd przewodzą taki jaki powinien być... aku nowy... rozrusznik nowy ale jak z nim jest niemam pojęcia i zaczynam wierzyć w teorię Ewo że jest za słaby.

Więc tak:
styki - nie
aku - nie
przewody - nie
elektyka - nie
tulejki - nie

To wygląda jak blokowanie sie silnika ale to raczej niemoże mieć miejsca bo wałem sie kręci lekko. Wygląda też jak brak prądu żeby rozrusznik przekręcił.


Teraz pytanie:

Ten rozrusznik co był (numery powyżej) to on miał 0.9kW tak? Do 16V 1.1kW jakie ma numery?

Od D/TD nie chce rozrusznika bo za dużo prądu mi chlał i co nieco sie wyłączało na starcie... no i obroty miał wolniejsze co miało na mnie bardzo negatywny wpływ w postaci wiązki słów.

: śr kwie 08, 2009 09:11
autor: arwam
czyli są dwie możliwości :
albo Ci silnik się zaczyna zacierać albo masz sporo za wczesny kąt wtrysku; spróbuj opuźnić i wtedy powiedz czy pomogło

[ Dodano: 08 Kwi 2009 09:15 ]
Od D/TD nie chce rozrusznika bo za dużo prądu mi chlał i co nieco sie wyłączało na starcie... no i obroty miał wolniejsze co miało na mnie bardzo negatywny wpływ w postaci wiązki słów.
rozruszniki z diesla w przeciwieństwie do tych z benzyn są na przekadni więc z racji konstrukcji pobierają mniej prądu i szybciej kręcą chyba że nie są w pełni sprawne bo kręcąc diesla masz znacznie większy opór niż w benzynie nawet jeśli byż stopień sprężania podniósł do 13:1 co już jest granicą bo powyżej to już silniki wysokoprężne są.
szukaj dobrego z diesla

[ Dodano: 08 Kwi 2009 09:19 ]
albo jeszcze lepiej zmień silnik na diesla i będziesz miał połowę problemów z głowy

: śr kwie 08, 2009 09:22
autor: CSR_GTI
kąt wtrysku nie bo to bena jest.... ale zapłon musi być tak jak jest i inaczej być nie może.

a problem z tym rozrusznikiem już występuje od dłuższego czasu... więc jeżeli sie silnik zaciera to coś długo mu to idzie :green_fuck:
arwam pisze:rozruszniki z diesla w przeciwieństwie do tych z benzyn są na przekadni więc z racji konstrukcji pobierają mniej prądu i szybciej kręcą
to czemu trafiłem na taki co wolniej kręci i pobiera dużo więcej prądu? Bez przekłądni był? :chytry:

: śr kwie 08, 2009 09:27
autor: arwam
to czemu trafiłem na taki co wolniej kręci i pobiera dużo więcej prądu? Bez przekłądni był?
mogły się szotki kończyć albo już komutator zniszczony był;
jest jeszcze jedna możliwość że było zwarcie na wirniku i kilka zwojów więcej pracowało niż powinno.
ja mam dwie sztuki na zapasie po jednej do jednego golfa bo u mnie w domu są dwa golfy i jedno Audi i to wszystko TD

: śr kwie 08, 2009 09:30
autor: CSR_GTI
arwam pisze:mogły się szotki kończyć albo już komutator zniszczony był
kurde ale on po regeneracji niby był...

[ Dodano: Sro 08 Kwi, 2009 ]
sorki.. nowy był ten rozrusznik z D/TD co kupiłem http://moto.allegro.pl/item579959425_no ... _d_td.html <to ten miałem na chwile czasu

: śr kwie 08, 2009 10:10
autor: arwam
CSR_GTI pisze:
arwam pisze:mogły się szotki kończyć albo już komutator zniszczony był
kurde ale on po regeneracji niby był...

[ Dodano: Sro 08 Kwi, 2009 ]
sorki.. nowy był ten rozrusznik z D/TD co kupiłem http://moto.allegro.pl/item579959425_no ... _d_td.html <to ten miałem na chwile czasu
to nie był po regeneracji a tylko jakaś podróbka BOSCHA

: śr kwie 08, 2009 16:53
autor: lipass
czujnik Halla?

: śr kwie 08, 2009 18:38
autor: arwam
lipass pisze:czujnik Halla?
nie ma nic do rozrusznika chyba że to on powoduje za wczesny zapłon.

: śr kwie 08, 2009 18:46
autor: CSR_GTI
zapłon niema nic do tego... odpiołem kabel żeby wogóle iskry nie było żeby sprawdzić czy to zapłon......... i niestety to nie zapłon

: śr kwie 08, 2009 21:25
autor: arwam
a nie masz przypadkiem skrzyni 020?
jak tak to sprawdź tulejkę łożyskującą koniec wirnika w skrzyni może jest już zużyta i też może dawać takie objawy choć nie spotkałem śię z tym żeby aż rozrusznik parzył