Strona 2 z 2

: pt kwie 03, 2009 19:15
autor: mariusz75
Rafit pisze:mariusz75, w skrzyniach automatycznych nie ma sprzęgieł :bigok:
No pewnie :bajer: , a moment obrotowy z wału korbowego na wałek sprzęgłowy skrzyni biegów przenoszą krasnoludki :green_fuck:

[ Dodano: 03 Kwi 2009 19:18 ]
To że nie ma pedału sprzęgła nie oznacza ze nie ma sprzęgła :D

: pt kwie 03, 2009 19:20
autor: Lipek81
mariusz75 pisze:No pewnie , a moment obrotowy z wału korbowego na wałek sprzęgłowy skrzyni biegów przenoszą krasnoludki
- no kolega ma rację - jest sprzęgło hydrokinetyczne i fachowcem od skrzyń nie jestem, ale może być, że ono jest padnięte - gdzieś był temat na forum o kupowaniu auta z automatem i tam to było opisane mniej więcej.

: czw kwie 09, 2009 23:36
autor: Rafit

Kod: Zaznacz cały

00349 - Solenoid Valve 10 (N283)
        29-00 - Short to Ground
Takie coś mi wysypuje przy diagnostyce skrzyni. Spotkał się ktoś kiedyś z tym? Czy może to być odpowiedzialne za szarpanie na przy każdej zmianie biegów?

Oznaczenia ze skrzyni:

Kod: Zaznacz cały

JP
JC7
09A 321 105

FYP 30 08

: pt kwie 10, 2009 01:08
autor: Golfu
Błąd wskazuje na uszkodzony elektrozawór (zwarcie do masy). Trzeba tylko dojść który to zawór ma oznaczenie "10". Może gdzieś przewód się poluzował. Trzeba posprawdzać.

: pt kwie 10, 2009 09:50
autor: Rafit
Golfu, no to to ja wyczytałem z błędu, tylko ciekawi mnie czy jeden elektrozawór może być odpowiedzialny za szarpanie na każdym biegu.

: pt kwie 10, 2009 11:57
autor: Golfu
Jak najbardziej może szarpać przy każdym biegu. Ja bym stawiał na zawór siłownika wysprzeglajacego. Napisz jeszcze czy problem występuje na ciepłym, na zimnym czy w całym czasie pracy silnika?

: pt kwie 10, 2009 14:04
autor: Rafit
Golfu, ciągle szarpie od samego początku i przez cały czas. Już nawet na postoju przy wbiciu DRIVE jest mocne szarpnięcie auta.

: pt kwie 10, 2009 20:09
autor: Golfu
Wciąż podtrzymuje że to może być zawór siłownika wysprzeglajacego, ale nie wykluczone że jest to wina któregoś z czujników. Możesz na własną rękę sprawdzić wszystkie kostki elektryczne.

: czw cze 11, 2009 20:11
autor: Rafit
Zawór wymieniony i nie pomogło jakieś inne propozycje?

: wt cze 16, 2009 09:25
autor: Lipek81
Wczoraj z kolegą Rafit, troche posiedzeliśmy przy jego golfie. Wyeliminowany został błąd w wiązce przewodów (odpieliśmy od kompa i od skrzyni, potem sprawdzenie miernikiem, czy na przewodzie od tego zaworu jest zwarcie z masą). Potem sprawdziliśmy komputer (podejrzenie, że może ma on zwarcie wewnątrz) - odłaczyliśmy wtyczkę od komputera, następnie połączyliśmy odpowiadające piny wtyczki do odpowiednich pinów komputera kabelkami, ale tylko te, które podają zasilania + przewód komunikacyjny do gniazda diagnostycznego. Oczywiście wyświetliła się kupa błędów, ale błędy z zaworów były typu "otwarty, lub zwarty do B+" - czyli usterka z "zwarty do masy" zniknęła, co za tym idze, komputer jest ok. Została skrzynia biegów - podłączyliśmy komputer do wiązki, podłączyliśmy wiązkę do skrzyni, ale bez przewodu, który zasila zawór wywołujący błąd (nr10 N283). Komputer pokazał tylko jeden błąd - "zawór nr10 otwarty, lub zwarty do B+", nie wyświetlił się już komunikat "zwarty do masy". Wniosek jest prosty - zwarcie do masy występuje gdzieś wewnątrz skrzyni biegów.

Niepokoi mnie tylko jedna rzecz - Rafit, na początku jak czytaliśmy błędy przy odłaczonej wiązce od skrzyni - to też wyświetlił, że ten zawór jest zwarty do masy (choć wtyczka od skrzyni była odłączona) - trzeba by to jeszcze raz sprawdzić, może po prostu został stary błąd i nie skasowaliśmy go (skasować błędy, odpalić ponownie samochód itp.).

Podczas tych eksperymentów ze skrzynią na początku posługiwaliśmy sie schematami, które były złe (był błąd w połączeniach zaworów N91 i N283) - więc tak na przyszłość, jakby ktoś potrzebował schematów, to proszę, oto poprawne:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

: śr cze 17, 2009 00:01
autor: Rafit
Zobaczymy co z tego wyjdzie, ale wychodzi na 90%, że będzie to wiązka w skrzyni biegów, ponieważ zawór był wymieniony na nowy z ASO.

Numer wiązki już namierzony.
Obrazek

Pozostaje wymontować starą, obadać jej stan i zamówić nową w razie potrzeby.
Nowa z ASO - 350zł

: pt lip 03, 2009 15:09
autor: Lipek81
No i problem rozwiazany. Kolega Rafit otworzył skrzynię biegów - ja pomierzyłem co i jak - wiązka skrzyni okazała się być sprawna. Zawór miał oporność 3,2ohm, wiazka nie miała zwarć do masy. Tak więc skrzynia została zamknięta i dalej szukaliśmy usterki. Wpadłem na taki pomysł - żeby oszukać komputer. W szereg z zaworem podłączyłem potencjometr i chciałem tak ustawić jego wartość, aby komputer przestał wyświetlać błędy. W jakiejś dokumentacji ściągniętej z internetu było, że prawidłowa oporność tego zaworu to od 1 do 5ohm - niby się zgadza, ale ta sama dokumentacja wprowadziła nas w błąd ze schematami, więc średnio jej ufałem. Tak więc potencjometr został podłaczony. Próbowałem ustawić taką wartość - aby komputer przestał wyświetlać błąd - i tym samym zaczął sterować tym zaworem (z tego co wiem, jak komp wywala błąd jakiegoś czujnika/elementu to przestaje nim sterować lub za sygnał z czujnika podstawia sobie jakąś domyślną wartość). Przy za dużej rezystancji oczywiście wywalało błąd, że obwód przerwany, lub zwarty do +. Kiedy rezystancja była za mała, to wywalało błąd, że zwarcie do masy. Ogólnie ciężko było to wyregulować, bo po każdej korekcie potencjometru trzeba było kasować błędy i odpalać silnik (błąd pojawiał się tylko po odpaleniu silnika). W pewnym momencie wywaliło mi dwa komunikaty na raz :D - jedoczesne zwarcie do masy i otwarty obwód - co jest niemożliwe. Nie było możliwości osiągnięcia takiego stanu, żeby komp nie stwierdził błędów. Wniosek - komp uszkodzony, a dokladnie jego wyjście. Rafit kupił drugi komp, zrobił podmiankę i golfik śmiga jak należy :D .

: pt lip 03, 2009 23:23
autor: Rafit
No, że tak powiem pozamiatane :)