Strona 2 z 4

: pt kwie 16, 2010 21:57
autor: bacik
awaryjne działaja ale nie działa manetka jak podpinam ją do 1 styku

[ Dodano: 16 Kwi 2010 21:58 ]
a jak wlaczam awaryjne to mrugaja wszytskie kierunki wiec nie wiem czy manetka działa wtedy

: pt kwie 16, 2010 22:06
autor: Jarowo
bacik, sorki, ze się wetnę. Włącznik awaryjnych faktycznie nie jest zbyt szczęśliwie umiejscowiony, ale to co chcesz zmodernizować jest trochę jak wyważanie otwartych drzwi.
Jak chce się podziękować to wystarczy podpatrzyć kierowców ciężarówek. Prowadząc zestaw trudno jest szukać włącznika awaryjnych, który nie jest pod ręką. Używają więc kierunkowskazów włączając prawy, lewy, prawy i oznacza to to samo co mignięcie awaryjnymi. Kierowcy ciężarówek raczej się szanują i często sobie dziękują, więc sposób się sprawdza. Sam tak robię.

: pt kwie 16, 2010 22:08
autor: bacik
Jarowo, kolego nie pytam o opinie jak to wyglada i co o ty myslisz tylko pytam jak to zrobic

: sob kwie 17, 2010 10:02
autor: Jarowo
bacik, na wstępie przeprosiłem, że się wcinam, ale jak widzę kiepsko idzie, a pomoc jakby nieskuteczna. Teraz pytania. Czy ten dodatkowy włącznik awaryjnych wystarczy jak będzie robił (włączał awaryjne) tylko na włączonym zapłonie czy ma dokładnie być dublowane działanie oryginalnego włącznika? Czy poza używaniem podczas jazdy w formie "dziękuję" ma on być używany do czegoś jeszcze, lub spełniać tylko Tobie wiadomą funkcję? Pytam bo może przez weekend namaluje jakiś schemat jak to zrobić, jak nikt nic przydatnego nie wrzuci.

: sob kwie 17, 2010 10:45
autor: bacik
chodzi o to ze podłączyłem włącznik zgopdnie ze zchematem co jest wyzej awaryjne działaja poidswietlenie też tylko gdy podłaczam pin pierwszy włacznika do biało zółtego z manetek to nie mam kierunków zreszta gdy nie sa podłaczony to tez bo zgodnie z insytrukcją przeciałem kabel co idzie do manete ze skrzynki bezpiecnzików

: ndz kwie 18, 2010 16:18
autor: Jarowo
bacik, usiadłem do twojego problemu i od razu mnie zastopowało.
Z lektury tematu wychodzi mi, że próbujesz budować układ na bazie przerywacza z mk4 będącego integralną częścią włącznika awaryjnych z mk4
Daj mi maila na PW bo chyba wiem gdzie tkwi błąd i podeśle Ci fajne schematy kierunków i awaryjnych z mk3 i mk4. Jak będziemy mieli do dyspozycji te same rysunki wszystko będzie jasne i łatwiej się będzie dogadać. Nie wrzucę tych schematów na forum, ponieważ szanuję pkt. 15 regulaminu.

: ndz kwie 18, 2010 16:35
autor: Zico63b
Jak już pisałem Koledze Bacik na G-G, problem może tkwić w mechanicznym uszkodzeniu wyjścia "1" w tym konkretnym egzemplarzu. Wyjścia 1, 2 i 3 pełnią taką samą rolę (elektrycznie), podłączenie żarówki do 2 i 3 i jej działanie musi oznaczać gotowość do działania i na 1-ce.

: ndz kwie 18, 2010 16:49
autor: Jarowo
Zico63b, chyba nie. Biało żółty to 49 wg mojego schematu, a pin 1 przerywacza mk4 to 49A. Powinien więc połączyć czarno-zielono-biały 49A, który dochodzi ze skrzynki bezp. do manetki mk3 połączyć z pinem 1 tego co montuje, czyli także 49A. Jakby co także służę rysunkami na maila

: ndz kwie 18, 2010 16:53
autor: Zico63b
Chodzi o to, że nawet żarówka "obca" z dwoma kabelkami podłączona do pinu 1 wyłącznika nie powoduje migania, a przecież 1 to wyjście na "balans" manetek w 4!
Można dopiąć do czarno-białego z zielonymi plamkami (teraz już piszę o Golfie 3 Kolegi Bacik) bo to też może być właściwie wejście do balansu tak jak w Czwórkach - i tu Kolega ma rację, ale problem jest że wyłącznik nie reaguje na pobranie napięcia z 1.

: ndz kwie 18, 2010 16:57
autor: Jarowo
Tak, masz rację
bacik pisze:chodzi o to ze podłączyłem włącznik zgopdnie ze zchematem co jest wyzej awaryjne działaja poidswietlenie też tylko gdy podłaczam pin pierwszy włacznika do biało zółtego z manetek to nie mam kierunków zreszta gdy nie sa podłaczony to tez bo zgodnie z insytrukcją przeciałem kabel co idzie do manete ze skrzynki bezpiecnzików
gdy podłaczam pin pierwszy włacznika do biało zółtego z manetek to nie mam kierunków
Ale on na 1 podłącza biało-żółty, a powinien czarno-zielono-biały.

: ndz kwie 18, 2010 17:03
autor: Zico63b
Czyli raz jeszcze niech Kolega Bacik podłączy do "jedynki" żarówkę, ale sporą - minimum 21W a lepiej reflektorową (bo to może ten problem, za mała żarówka na próbach a gdy działają wszystkie to gra!) i się zobaczy.

: ndz kwie 18, 2010 17:19
autor: Jarowo
A jak mu zamiga to niech podłączy do tej 1 właściwy przewód, bo ten żółto-biały nie jest właściwy. Da maila to mu coś podrzucę.Mam nadzieję, że przewody, o których mówimy 15, 30, 31, R, L , bodaj 58 podłączył do właściwych pinów tego włącznika został mu tylko 49a bo 49 jest realizowany jako połączenie wewnętrzne

: ndz kwie 18, 2010 17:30
autor: Zico63b
Pisał mi na G-G że nawet właśnie żarówka nie chce zagadać z "1". Resztę ma podpiętą, nawet podświetlenie mu chodzi więc i masa jest O.K.


:dol: By już nie mnożyć postów, piszę tu.
Mam tylko przez G-G, gdy się zgłosi, poproszę go i prześlę go Koledze. :dol:

: ndz kwie 18, 2010 17:39
autor: Jarowo
Może więc uszkodził się ten włącznik/przerywacz, może przez to, ze podłączył do 1 niewłaściwy przewód. Jak sam przerywacz padł a mechanicznie jest oki to może by spróbował użyć go jako włącznika a cały układ można by zbudować w oparciu o ori przerywacz. Mimo wszystko wysłał bym mu te schematy. Jak masz z nim kontakt to daj mu znać aby dał mi swojego maila na PW