Brak prądu na cewce

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
emsikemsik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: pt sty 23, 2009 01:57
Lokalizacja: Greifenberg (Gryfice)

Post autor: emsikemsik » śr mar 18, 2009 18:16

Lentin pisze:jeżeli podłączyłeś diodę odwrotnie (+do-)
Ale dioda świeci i wiem o tym bo się pytałem jak ją kupowałem.
Lipek81 pisze:jak na moje to jest akumulator słaby.
A co do akumulatora to był ładowany z piątku na sobote (podczas próby odpalania w piątek się rozładował) i jak kupiłem samochód 23 stycznia to nie miałem problemów z odpaleniem.


Czy to lato,
Czy to zima,
Ja bez bieżnika.

Awatar użytkownika
krzemyk99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: pn paź 20, 2008 17:06
Lokalizacja: Kielce

Post autor: krzemyk99 » śr mar 18, 2009 18:50

A sprawdziłeś czy kompa jest zasilany, skoro piszesz, że na module nie ma napięcia.
Może czujnik halla...



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr mar 18, 2009 18:53

Wypnij wtyczke od stacyjki i zewrzyj w niej przewody czarny i czerwony. Palą się kontrolki? Jak tak, to trzymając te połączenie zewrzyj czerwony z czarno-czerwonym (rozrusznik) - powinien odpalić.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
emsikemsik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: pt sty 23, 2009 01:57
Lokalizacja: Greifenberg (Gryfice)

Post autor: emsikemsik » śr mar 18, 2009 20:07

krzemyk99 pisze:Może czujnik halla...
Tego Halla nigdzie nie widzę i prawdopodobnie go w silnikach RP nie ma,
Lipek81, Co do rozrusznika to on kręci i próbuje ale z drugiej strony nie ma iskry na świecy i od tej strony próbuje się dowiedzieć co może być.
Jutro spróbuje zewrzeć te kable na kostce stacyjki i odp.


Czy to lato,
Czy to zima,
Ja bez bieżnika.

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr mar 18, 2009 20:43

No wiem, że rozrusznik kręci, ale nie masz napięcia na całym zapłonie. Dlatego chodzi mi, żeby odpalić go na kabelka, bez stacyjki - wtedy okaże się, czy to wina stacyjki. A o łączeniu kabelków do zakręcenia rozrusnzikiem napisałem, bo jak będziesz miał wyjętą wtyczkę od stacyjki, to jak zakręcisz rozrusznikiem? Przecież kluczyk nie bedzie działal.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Jurek99
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 21:38
Lokalizacja: Elblag

Post autor: Jurek99 » śr mar 18, 2009 22:46

Witam. Miałem to samo. Brak napięcia na cewce. Po wielkich poszukiwaniach wpadłem na pomysł, aby podłączyć bezpośrednio dodatkowym przewodem plus z akumulatora na plus cewki. I pięknie zapalił. Oczywiście po jeździe musiałem otworzyć pokrywę i odłączyć przewód, bo inaczej silnik chodził cały czas. Znowu poszukiwania tym tropem, myślałem, że to wina stacyjki. Ale nie. Więc się poddałem i podłączyłem (wcisnąłem) dodatkowy przewód do plusa stacyjki (gruby czarny) i poprowadziłem go bezpośrednio do plusa cewki, więc włączam i wyłączam kluczykiem. Teraz wszystko działa, pozostał tylko dyskomfort psychiczny, że jednak coś jest nie tak. Może przerwa na przewodzie Ale sprawdź, czy u Ciebie tak zadziała. Daj znać, może razem do czegoś dojdziemy. Pozdro.



Awatar użytkownika
emsikemsik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: pt sty 23, 2009 01:57
Lokalizacja: Greifenberg (Gryfice)

Post autor: emsikemsik » czw mar 19, 2009 13:53

krzemyk99 pisze:A sprawdziłeś czy kompa jest zasilany
nie ma prądu na 9 i 17 pinie od wtyczki kompa.
Lipek81 pisze:zewrzyj w niej przewody czarny i czerwony. Palą się kontrolki?
-nie paliły się a jak podłączyłem
Lipek81 pisze:połączenie zewrzyj czerwony z czarno-czerwonym (rozrusznik) - powinien odpalić.
nie odpalił ale podłączyłem
Jurek99 pisze:bezpośrednio dodatkowym przewodem plus z akumulatora na plus cewki
to zapaliły się kontrolki, pompa podaje paliwo, wszystko zaczeło działać ale dalej nie chce odpalić.


Czy to lato,
Czy to zima,
Ja bez bieżnika.

Awatar użytkownika
Lentin
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: śr gru 05, 2007 21:47
Lokalizacja: Starogard Gd.
Kontakt:

Post autor: Lentin » czw mar 19, 2009 16:42

o ile sie orientuje to na przewodach cewki (3piny) nie ma wszędzie 12V cos mi sie obija w myślach że jak sprawdzałem na tych pinach to pokazywało na jakimś przewodzie 5V i tak normalnie daiała samochód.
Ale nie jestem peweny na 100%
Zmierz miernikiem prąd na tych przewodach (masę weź z akumulatora) i podaj ile masz V napięcia ja postaram się sprawdzić w najblizszym czasie ile jast u mnie na tych przewodach V.
PozdraVWiam



Awatar użytkownika
emsikemsik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: pt sty 23, 2009 01:57
Lokalizacja: Greifenberg (Gryfice)

Post autor: emsikemsik » czw mar 19, 2009 18:04

Lentin, Do cewki dochodzą mi 4 kabelki które z nich 2 są połączone jedną kostką (czerwony z czarnymi paskami dwoma i zielony*) oraz osobno dochodzą brązowy i czarny.
Przy zapłonie jest jedna kostka na 3 piny


*do kabla zielonego jest dolutowany kabelek siwy ok. 4 cm od kostki.


Czy to lato,
Czy to zima,
Ja bez bieżnika.

Awatar użytkownika
Lentin
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: śr gru 05, 2007 21:47
Lokalizacja: Starogard Gd.
Kontakt:

Post autor: Lentin » czw mar 19, 2009 19:53

Hmm...
Dlaczego on jest dolutowany????
Rozumiem, że czerwony z czarnymi paskami dwoma i zielony są razem zlutowane???
I czy masz taką kostkę w aparacie jak ja?? (podałem stronke wyżej)
I czy napewno nie masz cofniętych tych pinów???
Weż sobie jakąś igiełkę i drucik i zegnij na 90° i "wyciągnij" wysuń trochę te piny do przodu (bardziej na zewnątrz) żeby więcej wystawały one w kostce.
Tam w tych pinach są małe dziureczki i spokojnie taką igiełką zahaczysz o nie i wysuniesz...
Powinny prawie dotykać ścianke w kostce.
Myślę, że dosyć dokładnie wytłumaczyłem...
PZDR.

[ Dodano: 19 Mar 2009 19:07 ]
Albo może kabelki nie łączą ze świecami... Sprawdź miernikiem czy przewodzą prąd i sprawdź świece (może przeczyść jak będzietaka potrzeba) zwykłą drrucianą szczotką...
Ostatnio zmieniony czw mar 19, 2009 20:01 przez Lentin, łącznie zmieniany 1 raz.



Jurek99
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 21:38
Lokalizacja: Elblag

Post autor: Jurek99 » czw mar 19, 2009 21:07

Witam.
Napisałeś: "Do cewki dochodzą mi 4 kabelki które z nich 2 są połączone jedną kostką (czerwony z czarnymi paskami dwoma i zielony*) oraz osobno dochodzą brązowy i czarny."
Zgadza się, u mnie też tak jest: te w jednej kostce (czerwony z 2 czarnymi paskami i zielony) wpięte w złącza cewki oznaczone znakiem "1" to minus na cewce. A czarny i brązowy (u mnie czarny i niebieski) wpięte w złącza cewki oznaczone znakiem "15" to plus cewki. U mnie cewka przy plusie ma jedno złącze wolne (trzecie) i do niego wpiąłem ten dodatkowy przewód z napięciem. Muszą być tamte oryginalne również wpięte, czyli ja mam 5 przewodów podpiętych do cewki i jest ok.

"Przy zapłonie jest jedna kostka na 3 piny."
Ta kostka na 3 piny przy aparacie zapłonowym to złącze czujnika halla.
Pozdro.



Awatar użytkownika
emsikemsik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: pt sty 23, 2009 01:57
Lokalizacja: Greifenberg (Gryfice)

Post autor: emsikemsik » czw mar 19, 2009 21:18

Lentin pisze:Hmm...
Dlaczego on jest dolutowany????
Może go imobilajzera ???
Jurek99 pisze:Ta kostka na 3 piny przy aparacie zapłonowym to złącze czujnika halla.
to właśnie tam jest wsadzany czujnik Halla!!! W zapłon???


Czy to lato,
Czy to zima,
Ja bez bieżnika.

Awatar użytkownika
Lentin
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: śr gru 05, 2007 21:47
Lokalizacja: Starogard Gd.
Kontakt:

Post autor: Lentin » pt mar 20, 2009 07:59

No tak czujnik halla jest w aparacie zapłonowym...



cvltvs
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: sob sty 31, 2009 23:47
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: cvltvs » pt mar 20, 2009 13:19

Miałem ten sam problem co Ty, takie same objawy, cała sytuacja była identyczna. Zobacz czy masz napięcie na kablach przy cewce,wypnij po kolei wszystkie wtyczki i pomierz, zobacz czy kostka od stacyjki jest ok. U mnie przyczyną tego był zerwany jeden kabelek od cewki, zaczepił się o maglownicę.

[ Dodano: 20 Mar 2009 12:21 ]
Spróbuj podłączyć przewód z akumulatora do cewki, zobacz czy Ci odpali wtedy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 211 gości